رئیس خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی: قطعی برق روزانه هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان صدمه می‌زند تب ورود به بازار رمزارز‌ها و ارز‌های دیجیتال در ایران | بازار رمزارز با بازار‌های سنتی داخل ایران کاملاً متفاوت است افزایش ۳۸ درصدی صادرات کالا از خراسان رضوی به افغانستان فروش فوق العاده سایپا (کوییک GXR-L) از امروز آغاز شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) + جدول، زمان تحویل خودرو و لینک ثبت نام قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) | خودرو‌ها ارزانتر از دیروز خودرو‌های داخلی در سرازیری کاهش قیمت | قیمت روز خودرو‌های داخلی (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) پلمب ۳ کافه‌ سنتی متخلف در مشهد بازار خرید موبایل کساد شد | تب داغ موبایل دست دوم و تعمیر گوشی بالا گرفت قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) بار مضاعف قطعی برق بر دوش صنایع | صنایع فقط ۸ درصد برق کشور را مصرف می‌کنند قیمت بلیت اتوبوس اربعین از مبدا تهران به نجف اعلام شد + جزئیات «مانده‌ی مرخصی کارگران» چگونه محاسبه می‌شود؟ میوه در مشهد ارزان شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) + لیست قیمت تاثیر کاهش ۶ درصدی تورم بخش تولید بر بازار مهمترین شرط برای خرید خودرو از کارخانه برداشته شد + جزئیات بازار سرمایه امروز تعطیل است (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) جریمه تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز چقدر است؟ قیمت «ری را» ایران خودرو مشخص شد فروش ۱۸۶ کیلو شمش طلا در معامله امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) هادی محمدپور ناظر مجلس در شورای عالی بورس شد برنامه ریزی برای ۱۵۰۰ پرواز در اربعین ۱۴۰۳ با پرطرفدارترین مدل گوشی‌های موبایل آشنا شوید + جزئیات و جدول قیمت (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) رئیس اتاق تعاون خراسان‌رضوی: از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در جهت توسعه تعاون بهره ببریم + فیلم کشف و ضبط ۳۵ میلیارد لباس قاچاق از یک مزون لوکس در تهران
سرخط خبرها

افزایش ۳۸ درصدی صادرات کالا از خراسان رضوی به افغانستان

  • کد خبر: ۲۴۳۷۵۶
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
افزایش ۳۸ درصدی صادرات کالا از خراسان رضوی به افغانستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: انواع کالا به ارزش ۱۸۹ میلیون دلار از ابتدای امسال تاکنون از گمرک دوغارون این استان به افغانستان صادر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن نوری‌زاده روز چهارشنبه در سفر به تایباد و بازدید از مناطق اقتصادی گمرک دوغارون اظهار داشت: بیشترین اقلام صادراتی از استان خراسان رضوی به سمت افغانستان، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، میوه و تره بار و انواع فرآورده‌های نفتی است.

وی اظهار کرد: افغانستان دومین شریک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اولین شریک استان خراسان رضوی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین حجم مبادلات ایران و افغانستان از طریق معبر زمینی دوغارون در شرق کشور انجام می‌شود که این مهم نقش زیادی در حوزه اقتصادی کشور و استان داشته است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالا از سایر مناطق کشور از طریق دوغارون به افغانستان و بازار‌های هدف این کشور صادر شده است.

نوری زاده به افزایش ساعت کاری گمرکات استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: در تعامل و نشست‌هایی که با مقامات سرپرست افغانستان انجام شده، فعالیت کاری گمرکات استان از ساعت هفت صبح تا ساعت ۲۳ شب افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با این افزایش ساعت کاری، توقف ناوگان حمل و نقل ایرانی و افغانستانی به کوتاه‌ترین مدت زمان خود رسیده و افزایش حوزه صادرات و ترانزیت بین ۲ کشور را به همراه داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد دوغارون نقش زیادی در جذب و حضور سرمایه گذاران ایرانی و افغانستانی در منطقه تایباد را دارد، اضافه کرد: ایجاد منطقه آزاد دوغارون برای ساکنان این منطقه یک فرصت طلایی است که می‌تواند زمینه اشتغال پایدار و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در این خطه مرزی فراهم کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->