صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخستین یادواره ۶۳ شهید کارمند استان خراسان رضوی با حضور پرشور جمعی از مسئولان و خانواده‌های معزز شهدا در تالار همایش‌های انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین یادواره ۶۳ شهید کارمند استان خراسان رضوی با حضور محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور سیزدهم، احمد حیدری معاون وزیر نیرو، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و جمعی از خانواده‌های معزز شهدا، پنجشنبه‌شب (۱۸ مرداد) در تالار همایش‌های انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد.

انفعال غرب، ثمره اراده انقلابی ملت

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور سیزدهم با اشاره به آیه ۲۰ سوره مبارکه توبه اظهار کرد: سخن گفتن از شهدا کار بسیار دشواری است و به همین علت، بهتر از همه آن است که به کلام خدا و اهل بیت (ع) رجوع کنیم. آن‌جا که خدای عالم می‌فرماید «الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّه» و تأکید می‌شود که هرکس ایمان بیاورد و رنج هجرت و جهاد در راه خدا را با مال و جان خود تحمل کند، پروردگار متعال درجات او را متعالی قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: وجود اقدس حضرت علی (ع) در کلام دیگری می‌فرمایند «اِنَّ اَلْجِهَادَ بَابٌ الجَنَّه و لِبَاسُ اَلتَّقْوَى وَ دِرْعُ اَللَّهِ اَلْحَصِینَةُ وَ حِصْنُهُ اَلْوَثِیقَةُ» و در وصف جهاد، آن را دروازه بهشت، لباس تقوا و حصر امان پروردگار می‌دانند.

حسینی خاطرنشان کرد: همه ما ارزش جهاد را می‌دانیم، اما به‌طور خاص باید گفت که اگر امروز می‌بینیم آمریکا و غرب، دیپلماسی ذلیلانه در پیش گرفته‌اند و از جمهوری اسلامی مقتدر، خویشتنداری را تمنا می‌کنند، اینها همه از مجاهدت نظامی، دیپلماتیک و فرهنگی شهیدان جاودانه این کشور است.

وی ادامه داد: به یاد بیاورید که اینها سردمداران استکبارگری و گردن‌کشی در عالم بودند، اما از دوران دفاع مقدس تاکنون، هر زمان دشمن ملت ایران بر این کشور هجوم آورده، خاموش بوده‌اند و به هنگام خشم انقلابی ملت، دعوت به آرامش کرده‌اند. مگر همین‌ها نبودند که به هنگام سخنرانی نتانیاهو در کنگره، بیش از ۷۰ بار ایستادند و این موجود جلاد و خبیث را تشویق کردند؟ آن زمان نگران گسترش ناامنی نبودند؟

مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس‌جمهور شهید دولت سیزدهم تصریح کرد: روند عملکرد رژیم صهیونیستی مقارن با ترور، جنایت و ایجاد ناامنی بوده و طبیعت او آن است که از زبان زور سخن بشنود. ماجرای ترور شهید هنیه نخستین جنایت این اشرار خبیث نیست و از ده‌ها سال قبل، چهره‌های برجسته بسیاری از جهان اسلام توسط صهیونیست‌های ملعون به شهادت رسیده‌اند. در این شرایط، به فضل خدا و با اراده رزمندگان اسلام، پاسخ تلخ و دردناک صهیونیست‌ها قریب‌الوقوع خواهد بود.

وی تأکید کرد: جانشین فعلی شهید هنیه آقای یحیی‌السنوار فقط ۲۳ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بوده و به عبارت دیگر، با گوشت و پوست خود، عمق رذالت صهونیست‌ها را چشیده است. به همین دلیل در شرایط فعلی، امید پیروزی و فتح بسیار نزدیک‌تر است و از خدای متعال، توفیق رزمندگان اسلام و جبهه حق را خواهیم.

شهدای کارمند، خادم و ولایتمدار بودند

احمد حیدری معاون حقوقی، مالی و مجلس وزارت نیرو در ابتدای این همایش به تشریح خاطراتی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس و دلاورمردی رزمندگان بسیج کارمندان پرداخت و اظهار کرد: رمز توفیق شهدا این بود که گوششان به زبان ولی فقیهشان بود. در زمان امام بزرگوار (ره) گوششان به دهان ولی فقیه زمانشان بود و اکنون نیز تابع رهبر معظم انقلاب هستند.

وی افزود: اگر قرار است تا ابد زنده بمانیم، عاقبت‌به‌خیر شویم و ناممان در تاریخ جاودانه باشد، باید بدانیم سعادت در گرو خدمت است. چه‌قدر در طول این تاریخ وزیر و وکیل و نماینده مجلس آمده و رفته است؟ این‌همه آمده‌اند و رفته‌اند، اما اسم شهید تندگویان و شهید رئیسی است که جاودانه شده و این مرام و مسلک جاودانگی است.

اجرای قطعه آیینی «نینوا» توسط گروه سرود پایگاه شهید عباسپور متشکل از مجتبی حمامی‌زاده، علی کوهجانی، ابوالفضل عبیدی، امیر نادری، یاسین احسانی، محمدرضا زحمتکش، محمدیوسف بشیرنژاد، علی‌سجاد رضایی، ابوالفضل اکبری، محمدطا‌ها قوام‌زاده، کیان قربانی به رهبری جلیل شریعتمدار مدیر موسیقی حوزه هنری خراسان رضوی و شعرخوانی شاعران آیینی از جمله محور‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.