صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هنرهای نمایشی از جمله فیلم‌، سریال و تئاتر از ابزارهای قدرتمند ترویج فرهنگ، سبک زندگی، هنجارها و ارزش‏های دینی و اجتماعی است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام احمد مروی روز شنبه در دیدار با اعضای انجمن کارگردانان و اساتید پیشکسوت تئاتر ایران در مشهد افزود: کشور ایران و تاریخ اسلام از حیث برخورداری از الگوهای حقیقی و الهی بسیار غنی بوده و نیازی به خلق قهرمانان و الگوهای خیالی و جعلی ندارد؛ بلکه فقط باید در آثار نمایشی به این قهرمانان حقیقی توجه شده و آنان را معرفی کرد.

وی ادامه داد: هر کشوری برای تربیت و توسعه ارزش‌های فرهنگی جامعه خود الگوهایی را معرفی می‎کند و اگر در تاریخ خود شخصیت برجسته‌ای نداشته باشد، قهرمانانی تخیلی را خلق و جعل می‎کند.

تولیت آستان قدس اظهار کرد: حرم مطهر امام رضا(ع) جلوه‌گر هنر فاخر و نفیس است، این بارگاه قدسی گنجینه‌ای عظیم از هنر و معماری اسلامی است؛ هنرمندان بزرگ دوران‌های مختلف با پیشکش هنر خود به این دستگاه ملکوتی عرض ارادت کرده و از هنرنمایی‌های خود برای جذب مردم به این مکان مقدس، الهام بخش و هدایت‌گر استفاده می‌کردند.

وی هنر را ابزاری تفکر برانگیز و تحول آفرین دانست و گفت: همانگونه که در تاریخ، هنرمندان از آثار خود برای ارادت به این بارگاه قدسی استفاده می‌کرده‌اند، امروز نیز این وظیفه برعهده هنرمندان است تا با اشکال هنری متنوع به این ساحت قدسی عرض ارادت کرده و به این طریق مفاهیم بلند معرفتی، ایمانی، اخلاقی و انسانی را در جامعه بسط و گسترش دهند.

حجت الاسلام مروی با تأکید بر اینکه با کمک هنر باید فرهنگ، سیره و آموزه های امام رضا(ع) را به بطن جامعه و زندگی مردم برد، تصریح کرد: در آستان قدس رضوی به اهمیت و کارسازی هنر واقف بوده و معتقدیم گاهی یک فیلم، سریال و تئاتر می‌تواند از ده‎‌ها سخنرانی تأثیرگذارتر باشد.

وی گفت: نگاه ما در آستان قدس رضوی به هنر، تشریفاتی نیست، از ۷۰۰ سال گذشته در این بارگاه نورانی به هنر و هنرمندان توجه شده و ما ادامه دهنده این راه هستیم.

تولیت آستان قدس افزود: باید از ابزار هنر برای نشر معارف اهل بیت(ع) استفاده کرد و هرکس در مسیر نشر معارف اهل بیت(ع) گام بردارد مشمول دعای آن حضرات خواهد شد.

وی گفت: به سوی هنرمندان متعهد و متدینی که دغدغه فرهنگ، دین، اخلاق و گسترش فضیلت‌های اخلاقی در جامعه را دارند، دست نیاز دراز کرده و از آنان برای خلق آثار هنری مرتبط با فرهنگ رضوی دعوت می‎‌کنیم.

منبع: آستان نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.