اوحدی: در بنیاد شهید به دنبال گره گشایی هستیم کاروان دانش‌آموزی «کربلا؛ طریق الاقصی» از مشهد عازم کربلای معلی شد (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) ترسی نیست وقتی عَلَم اینجاست پرتوی از سیره و صفات امام صبوری تولیت آستان قدس رضوی: نسل جوان را نسبت به حقیقت شوم اسرائیل و مظلومیت فلسطین باید آگاه کرد کتاب «پیاده‌روی و زیارت اربعین» معرفی شد جزییات از سرگیری اعزام زائران به حج عمره از زبان وزیر ارشاد آیا امکان تغییر نذر اربعین وجود دارد؟ تشریح ویژه برنامه‌های شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی گام‌هایی به‌سمت حسین (ع) بررسی آسیب‌های طمع کاری از منظر اسلام ضرورت توجه به منظومه محتوایی زیارت تولیت آستان قدس رضوی: هنرهای نمایشی، ابزار قدرتمندی برای ترویج ارزش‌های دینی است سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید شد تا ۱۰ سال آینده، حدود ۵۰ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین شرکت خواهند کرد مدیر رادیو سراسری زیارت: رادیو زیارت در طی چند سال فعالیت خود احیای امر امامت را انجام داده است ثبت‌نام ۱۷۰ هزار نفر از خراسان رضوی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی: زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است تشرف جمعی از دانشجویان بوسنیایی به حرم امام رضا (ع) برپایی نمایشگاه آثار استاد «حسن آلینجا» از ترکیه در حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

کتاب «پیاده‌روی و زیارت اربعین» معرفی شد

  • کد خبر: ۲۴۴۶۲۰
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
کتاب «پیاده‌روی و زیارت اربعین» معرفی شد
کتاب «پیاده‌روی و زیارت اربعین» که به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است، به زبانی ساده و صمیمی و با ترکیب استدلال و احساس و بهره‌گیری از روایات و مشاهدات میدانی، به ابعاد مختلف پدیده پیاده‌روی اربعین می‌پردازد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این اثر، مؤلف پس از طرح چند پرسش درباره چرایی زیارت امام‌حسین‌(ع) از سوی شیعیان و علت دست‌برنداشتن شیعیان از زیارت امام‌حسین(ع) و... خواننده را به قرارگیری در جبهه حق فرامی‌خواند و پس از آن که از ثواب زیارت در شرایط دشوار سخن می‌گوید، به فلسفه پیاده‌روی اربعین می‌پردازد و از پیام این آیین بی‌مانند پرده برمی‌دارد و در پایان نیز ۴۰ فضیلت برای پیاده‌روی اربعین برمی‌شمارد.

در بخش مقدمه این کتاب آمده است: زیارت اربعین زیارتی جامع و کامل است که زائر آن نسبت به قبل، احساس متفاوتی پیدا می‌کند، چنان که احساس سبک‌بالی نیز به او دست می‌دهد، زیرا گناهان او بخشیده می‌شود. در این زیارت مردم از بی‌مبالاتی به مسئولیت‌پذیری روی می‌آورند.

در واقع این کتاب به ابعاد زیارت اربعین و احادیث و روایاتی می‌پردازد که از پاداش زیارت امام حسین‌(ع) و پیاده‌روی به‌سوی قبر شریف آن حضرت، سخن می‌گویند. چرا از زیارت دست برنمی‌دارید؟ آیا ممکن است در رتبه پیامبر(ص) باشیم؟ در جبهه حق باشید، ثواب زیارت دشوار، حسین معجزه خدا، فلسفه پیاده‌روی اربعین، چهل فضیلت زیارت اربعین، پیام زیارت اربعین، برترین حاجات که باید در زیارت درخواست کنیم و... برخی از مباحث این کتاب است.

کتاب «پیاده‌روی و زیارت اربعین» به زبان عربی توسط آیت‌الله سیدهادی مدرسی نوشته شده و محمد تقدمی‌صابری کار ترجمه آن را برعهده داشته و به سه زبان فارسی، انگلیسی و اردو ترجمه شده است.  اثر حاضر در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قطع جیبی در ۱۳۵ صفحه و با قیمت ۴۹۰ هزار ریال، منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->