صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه اندونزی در گفت‌وگوی تلفنی در خصوص ضرورت اتخاذ مواضع مشترک به‌ویژه توسط کشور‌های اسلامی علیه اقدامات جنایتکارانه رژیم اسرائیل و حفظ امنیت و ثبات در غرب آسیا، گفتگو و رایزنی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در این گفت‌وگوی تلفنی، علی باقری اظهار داشت: در حال حاضر منطقه غرب آسیا در اثر جنایات رژیم صهیونیستی در یک وضعیت بحرانی به‌سر می‌برد و کشور‌های اسلامی باید زمینه کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی را فراهم آورند.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران تاکید کرد: این جنایت صهیونیست‌ها امنیت ملی، حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را مورد تعرض قرار داده، از این رو اقدام متقابل بازدارنده علیه رژیم صهیونیستی حق ذاتی و مشروع ایران و منطبق با حقوق بین‌الملل، رویه‌های بین‌المللی و منشور ملل متحد است.

سرپرست وزارت امور خارجه با تقبیح اقدام وحشیانه اخیر رژیم کودک کش اسرائیل در حمله به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین که در حال اقامه نماز صبح بودند، تاکید کرد: ضروری است کلیه کشور‌های اسلامی یک صدا و همسو با یکدیگر تدابیر مؤثر در جهت بازدارندگی علیه این رژیم اتخاذ کنند.

وزیر امور خارجه اندونزی نیز در این گفتگو با تاکید بر اینکه جنایات رژیم صهیونیستی از جمله ترور اخیر در تهران خطری برای صلح و امنیت بین‌المللی است، اظهار داشت: اندونزی ترور اسماعیل هنیه را محکوم و آن را مصداق نقض حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

رتنو مرسودی افزود: متاسفانه تا کنون جان چهل هزار نفر از مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل گرفته شده و لذا لازم است بر مسئله آتش‌بس در فلسطین متمرکز گردیم و در این زمینه اتحاد و همبستگی کشور‌ها به‌ویژه کشور‌های اسلامی امری ضروری و مهم است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.