صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برای نخستین‌بار، تخم‌مرغ به آفریقا صادر شد

  • کد خبر: ۲۴۴۴۹۶
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار، حدود ۴ هزار تُن تخم‌مرغ با نرخ ۵۵ هزارتومان از مرغداران خرید حمایتی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا کاشانی دراین‌باره تصریح کرد: بنابر آمار، حدود ۴ هزار تن تخم‌مرغ با نرخ ۵۵ هزارتومان از مرغداران خرید حمایتی شده است. طی سه مرحله و به‌صورت پلکانی، قیمت خرید حمایتی تخم‌مرغ را به ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان رساندیم. پایان هفته، آخرین مرحله خرید حمایتی با نرخ ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان را انجام می‌دهیم تا مشکلی در تولید پیش نیاید.

کاشانی با بیان اینکه محدودیتی در خرید حمایتی تخم‌مرغ نداریم، افزود: تا پایان مرداد، مازاد تولید تخم‌مرغ را براساس نیاز، انجام می‌دهیم و در شهریورماه، با بهبود مصرف، نگرانی درخصوص مازاد نداریم.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها را ۵۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت منطقی هر عدد تخم‌مرغ فله ۴ هزار تومان است و عرضه با نرخ بالاتر، گران‌فروشی محسوب می‌شود.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم‌مرغ مرداد به ۱۰۸ هزار تن برسد که با احتساب مصرف داخل، ۵ تا ۶ هزار تن مازاد است.

او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم‌مرغ گفت: بنابر آمار، از ابتدای سال تاکنون، صادرات ۶۰ هزار تن به‌ارزش ۶۰ میلیون دلار انجام شده است که امیدواریم نسبت به سال قبل، ۳ تا ۵ درصد افزایش یابد. گفتنی است تخم‌مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، قطر و امارات صادر شده و اخیراً برای نخستین‌بار، به دو کشور آفریقایی نیز صادر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.