صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ظاهراً اپل به‌دنبال راه نوآورانه‌ای برای بازکردن قفل گوشی‌های آیفون و دیگر محصولات خود است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ طبق گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً اپل به‌دنبال راه نوآورانه‌ای برای بازکردن قفل گوشی‌های آیفون و دیگر محصولات خود است. براساس این گزارش‌ها، ظاهراً کوپرتینویی‌ها به‌دنبال راهی هستند که این کار را با شناسایی ضربان قلب انجام بدهد.

قلب هر انسانی ریتم منحصر‌به‌فرد خودش را دارد که اپل‌واچ از طریق سنسور ECG آن را اندازه‌گیری می‌کند. طبق پتنت جدیدی که اپل آن را به ثبت رسانده، ظاهراً غول فناوری به‌دنبال توسعه تکنیکی برای شناسایی کاربران براساس ضربان قلب آنهاست.

با این فناوری درصورت استفاده از اپل‌‎واچ، می‌توانید قفل تمام دستگاه‌های خود را با ضربان قلب باز کنید. این تکنیک در مقایسه با رمز عبور یا اسکن اثر انگشت امنیت را افزایش می‌دهد و به روند احراز هویت شما سرعت می‌بخشد.

برای مثال، در‌حال‌حاضر ابتدا باید اپل واچ خود را با رمز عبور باز کنید تا بتوانید برای بازکردن قفل مک از آن استفاده کنید. اما با این فناوری، می‌توانید از طریق سنسور ECG اپل واچ، قفل مک را بدون نیاز به رمز عبور باز کنید. هرچند در حال‌حاضر در گزارش‌های منتشره گفته شده که این تکنیک به اپل واچ نیاز دارد، این موضوع در آینده ممکن است تغییر کند.

در اپل واچ، سنسور‌های ECG در پشت دستگاه و تاج دیجیتال آن قرار گرفته‌اند؛ چراکه استفاده از الکتروکاردیوگرام به دو نقطه تماس با بدن نیاز دارد. اپل در پتنت جدید خود به رویکردی توجه کرده که تغییری در طراحی آیفون را توصیف می‌کند که به دستگاه اجازه می‌دهد مانند حسگر عمل کند و ضربان قلب کاربر را هنگام نگه‌داشتن گوشی اندازه‌گیری کند.

این پتنت همچنین می‌گوید اپل به‌دنبال راهی است تا از طریق داده‌های ECG بتواند «خلق‌و‌خوی» کاربر را تشخیص دهد؛ برای مثال، به اندازه‌گیری ویژگی‌های قلب حین تمرین ورزشی و پخش خودکار موسیقی متناسب برای فرد اشاره شده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.