به گزارش شهرآرانیوز؛ اپل در سهماهه دوم سال ۲۰۲۴ حدود ۱۲.۵ میلیون آیپد فروخته و ۳۵.۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است؛ هرچند سهم این برند درمقایسهبا بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش یافته است.
از طرفی اپل ساخت و عرضه سری جدید آیپد پرو را با نمایشگرهای Tandem OLED آغاز کرده، اما ظاهراً این موضوع تغییری در سهم کوپرتینوییها از بازار ایجاد نکرده است.
پیشازاین و در بازار گوشیها نیز آیفون ۱۵ اپل توانست بیشترین فروش را در سهماهه ۲۰۲۴ به خود اختصاص دهد.
طبق دادههای IDC، سامسونگ در مقایسه با بازه زمانی مشابه در ۲۰۲۳ توانست میزان فروش تبلتهای خود را ۱۸.۶ درصد افزایش دهد؛ درحالیکه سامسونگ در این دوره زمانی محصول جدید مهمی روانه بازار نکرد. البته سهم کرهایها از بازار تبلت ۰.۵ درصد کاهش یافته است.
انتظار میرود سامسونگ اواخر سال میلادی جاری سری تبلتهای گلکسی تب S۱۰ را عرضه کند. این سری شامل گلکسی تب S۱۰، گلکسی تب S۱۰ پلاس و گلکسی تب S۱۰ اولترا خواهد بود. علاوهبراین، احتمالاً این تبلتها به تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس مجهز خواهند شد و به همین دلیل ممکن است فروش تبلتهای کرهایها در سهماهه پایانی سال میلادی جاری بهبود پیدا کند.
بعد از اپل و سامسونگ، لنوو در جایگاه سوم قرار گرفته و نسبت به سال گذشته ۱۶.۷ درصد فروش بیشتری داشته و به سهم ۷.۳ درصدی رسیده است. همچنین هواوی نیز به لطف استقبال کاربران چینی توانسته سهم ۶.۸ درصدی از بازار داشته باشند؛ غول فناوری چینی در این بازه زمانی، ۲.۳ میلیون دستگاه تبلت فروخته که در مقایسه با سال گذشته، افزایش ۴۰.۳ درصدی را نشان میدهد و توانسته جایگاهی در بازار تبلت برای خود دستوپا کند.
اما جایگاه پنجم تعلق به شرکتی است که در مقایسه با سال ۲۰۲۳ بیشترین رشد فروش را کسب کرده است. شیائومی در سهماهه دوم ۲۰۲۴ حدود ۲ میلیون تبلت به کاربران فروخته؛ درحالیکه در سال گذشته این رقم تقریباً یکمیلیون دستگاه تبلت بود و همین موضوع افزایش ۹۴.۷ درصدی را نشان میدهد. جالب اینجاست که اکثر تبلتهای شیائومی در کشورهای اروپایی مانند روسیه، فرانسه، اسپانیا، آلمان و ایتالیا فروخته شده است.
منبع: دیجیاتو