صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بورس تهران این روزها، جو رکودی سنگینی را پشت سر می‌گذارد. در این میان، تالار شیشه‌ای هفته‌ها منتظر مشخص شدن کابینه پیشنهادی دولت پزشکیان بود. حال با معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، سرنوشت بورس در روز‌های آتی به کدام سمت‌وسو خواهد رفت؟

به گزارش شهرآرانیوز، در پایان معاملات روز یکشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۰۲ درصدی، معادل ۴۶۶ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و سه هزار واحدی قرار گرفت. 
افت ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با کاهش ۰.۰۴ درصدی (معادل ۲۵۵ واحد) تا پله ۶۳۴ هزار و ۵۵۳ واحدی تنزل یافت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را در روز یکشنبه، هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات یکشنبه را نیز سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز یکشنبه بورس، خبر از خروج ۱۵۰ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش‌بینی بورس فردا

محدودیت دامنه نوسان، همان‌گونه که انتظار می‌رفت باعث افت چشم‌گیر ارزش معاملات شده است. ارزش معاملات در کریدور هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی حبس شده و این موضوع نشان می‌دهد بازار در عمل تعطیل است. سایه رکود حاکم بر بازار اجازه تخلیه انرژی عرضه و یا تقاضا را نمی‌دهد. 

با این وجود معرفی کابینه دولت پزشکیان به مجلس و مطرح شدن نام عبدالناصر همتی به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی کشور، ممکن است یادآور خاطره منفی سهامداران از ریزش بورس در زمان سکان‌داری همتی در بانک مرکزی باشد. 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.