صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فروشندگان لوازم خانگی تهران به خریداران لوازم خانگی هشدار دادند تا کالا‌های قاچاق و بدون شناسه نخرند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به دنبال ممنوعیت واردات لوازم خانگی از سال ۹۷ بازار پر شد از کالا‌های قاچاق. هر چند ناظران درحال کشف بازار‌های این اقلام هستند، اما تعدد مسیر‌های قاچاق آنقدر زیاد است که به گفته منابع آگاه نمی‌توان مانع از ورود این اقلام شد.

اخیرا اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران نسبت به خرید لوازم خانگی قاچاق به خریداران هشدار داد. اگرچه به گفته او بازار لوزام خانگی راکد است. با این حال به مردم توصیه کرد که از خرید کالای قاچاق و بدون شناسه کالا جدا خودداری کنند.

البته پازوکی موافق واردات است و خواهان باز شدن دورازه‌های کشور به روی کالا‌های خارجی باکیفیت است و می‌گوید: بهتر است به جای کالا‌های بی کیفیت قاچاق کالا‌های با کیفیت از طریق تجار بنام وارد شود و دولت از حق گمرکی خود هم استفاده کند. 

اوبا اشاره به رشد ۲۰ درصدی صادرات لوزام خانگی در سال جاری می‌گوید: صادرات این کالا‌ها مربوط به حوزه خلیج فارس و کشور‌های همسایه می‌شود؛ همچنین به قاره آفریقا و روسیه هم لوازم‌خانگی ایرانی صادر می‌شود.

طبق اعلام اتاق اصناف تهران پازوکی در مورد وضعیت قیمت لوازم خانگی می‌گوید: در حال حاضر قیمت لوازم خانگی بدون تغییر بوده است و تغییر قیمت تا به امروز در این صنف اعمال نشده است و قیمت‌ها بر اساس قبل می‌باشد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران در خصوص تولید قطعات لوازم خانگی در داخل کشور هم می‌گوید: در لوازم خانگی درشت بالای ۷۰ درصد، صوت و تصویر ۴۰ درصد و لوازم خانگی کوچک بین ۳۰ تا ۶۵درصد در داخل کشور تولید می‌شود.

منبع: اکوایران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.