صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست وزارت خارجه از تاکید بر حق قانونی ایران برای واکنش مناسب و بازدارنده برای تضمین ثبات و امنیت منطقه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه چین خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی باقری در پیامی در شبکه ایکس با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با وزیر خارجه چین نوشت: در گفتگوی تلفنی با آقای وانگ‌یی وزیر امور خارجه چین، در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای از جمله اقدامات رژیم کودک کش صهیونیستی برای گسترش دامنه تنش به فراتر از غزه از طریق تحرکات خطرناک اخیر در لبنان، یمن و ترور شهید هنیه در تهران گفتگو کردم.

بر حق قانونی ایران برای واکنش مناسب و بازدارنده برای تضمین ثبات و امنیت منطقه تاکید کردم. ۲ طرف در محکومیت قاطعانه این اقدام و لزوم تلاش مشترک جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن تجاوزات رژیم و برقراری فوری آتش‌بس در غزه اتفاق نظر داشتیم.

وزیر خارجه چین از تلاش‌های قانونی ایران برای دفاع از حاکمیت، امنیت و عزت ملی خود حمایت کرد و تمایل خود را برای ارتباط نزدیک با ایران جهت حفظ صلح و ثبات در منطقه اعلام نمود.

تلویزیون انگلیسی‌زبان سی‌جی‌تی‌ان کشور چین نیز روز یک‌شنبه به نقل از وزیر خارجه این کشور در گفتگو با سرپرست وزارت خارجه ایران اعلام کرد ترور شهید «اسماعیل هنیه» هنجار‌های اساسی حاکم بر روابط بین‌الملل را «به‌طور جدی نقض می‌کند».

وانگ یی همچنین تاکید کرد که چین قاطعانه با این ترور مخالف است و آن را محکوم می‌کند.

وی با بیان این که چین از ایران در دفاع از حاکمیت، امنیت و عزت ملی خود منطبق با قانون حمایت می‌کند، گفت که از تلاش‌های ایران برای حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای حمایت می‌کنیم و آماده حفظ ارتباط نزدیک با ایران هستیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.