وحشت صهیونیست‌ها از ورود یگان رضوان حزب‌الله به شمال فسطین درخواست آلمان از ایران برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه یونان در محاصره آتش| شهرها و بیمارستان‌ها تخلیه شدند سخنگوی سپاه پاسداران در مشهد: پیروزی بر صهیونیست‌ها بسیار نزدیک است | رسانه، رکن برتری محور مقاومت آغاز جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی پزشکیان از شنبه (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) حاجی میرزایی رئیس هیئت نظارت بر مسافرت‌های خارجی شد عارف: این‌روز‌ها به منش ارزشمند پزشکیان بی‌انصافی می‌شود محمود عباس وارد روسیه شد سید کامل تقوی‌نژاد دبیر هیئت دولت شد پزشکیان: حق پاسخ برای کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته، محفوظ است ممنوع الخروجی افسران نیروی هوایی اسرائیل از بیم پاسخ ایران سخنگوی سپاه: ترور شهید هنیه با انگیزه تضعیف امنیت ایران صورت گرفته است رئیس پارلمان لبنان پاسخ به اسرائیل را قطعی دانست داعش مسئولیت انفجار روز گذشته در کابل را برعهده گرفت درباره تانک هایی که نقشی سرنوشت ساز در جنگ روسیه و اوکراین دارند| تانک‌هایی برای رجزخوانی شرق و غرب مروری بر روابط ایران و کوبا در آستانه زادروز فیدل کاسترو| فیدل و رفاقتی که هنوز پابرجاست پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس + عکس ترکیه شرط‌های خود برای خروج از خاک سوریه را ارائه داد حفظ هویت ملی و دینی در گرو جهاد تبیین است استرالیا با انگلیس و آمریکا توافق تبادل اسرا و مواد هسته‌ای امضا کرد وزیر دفاع آمریکا دستور اعزام زیردریایی هسته‌ای خود به خاورمیانه را صادر کرد
سرخط خبرها

سخنگوی سپاه: ترور شهید هنیه با انگیزه تضعیف امنیت ایران صورت گرفته است

  • کد خبر: ۲۴۴۷۱۷
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
سخنگوی سپاه: ترور شهید هنیه با انگیزه تضعیف امنیت ایران صورت گرفته است
سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه گفت: ترور اخیر بخشی از یک عملیات ترکیبی بود که شامل اقدامات امنیتی و جنگ شناختی است و هدف آن دامن زدن به فتنه‌ها و تضعیف امنیت کشور بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سردار علی‌محمد نائینی در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی جهادگر تبیین (گفتمان انقلاب اسلامی؛ باید‌ها و نبایدها) که در مشهد درحال برگزاری است، گفت: حدود دوازده مدل و الگوی مختلف برای مقابله با جمهوری اسلامی در مراکز فکری و اندیشه‌ورز غربی وجود دارد که به تفصیل در کتاب «اصول و مکان جنگ نرم» بررسی شده است.

وی با معرفی چهار نظریه عمده تهدید ذاتی، تهدید رفتاری، تهدید حکمرانی و تهدید نهاد‌های اصلی در مورد ریشه تهدید جمهوری اسلامی افزود: در حال حاضر، جمهوری اسلامی درگیر یک جنگ ترکیبی است که در آن دشمن از تمام مولفه‌های قدرت به‌طور هوشمندانه استفاده می‌کند. اتاق‌های فکر و سرویس‌های امنیتی دشمن به‌طور فعال در حال تولید روایت‌ها و محصولات رسانه‌ای هستند.

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه به اعترافات مراکز فکری غربی اشاره و تصریح کرد: باوجود سرمایه‌گذاری‌های مختلف، ایران به پیشرفت و بالندگی خود ادامه می‌دهد و این در حالی است که رسانه‌های معارض تصویر ایران را کشوری منزوی، بی‌ثبات و گرفتار فساد معرفی می‌کنند.

سردار نائینی بیان کرد: عملکرد سپاه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، قانونی و نتیجه‌بخش است و با وجود تلاش‌های دشمن، جمهوری اسلامی همچنان به مسیر پیشرفت و نوآوری ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این جنگ شناختی، فاصله میان تصویر مطلوب از سپاه و تصویر فعلی بسیار زیاد است؛ یکی از دلایل این وضعیت، نبود توجه کافی به جنگ شناختی و روایت‌پردازی است.

خدمات و نقش آفرینی‌های سپاه تبیین شود

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تأکید کرد: برای ساختن تصویر واقعی از سپاه، نیاز است که نقش‌آفرینی‌های سپاه در حوزه‌های مختلف اجتماعی و خدماتی به‌درستی و با عبارات فاخر و شفاف تبیین شود.

سردار نائینی همچنین بر اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح و صادقانه درباره دستاورد‌های سپاه و فعالیت‌های آن تأکید کرد و گفت: باید با مردم صادقانه و با دشمن روشن و بدون هراس صحبت کرد.

وی بر لزوم استفاده مؤثر از فناوری‌های جدید و رسانه‌ها در جهت ارتقای تصویر سپاه تأکید کرد و گفت: جنگ شناختی و روایت‌پردازی در شرایط کنونی اهمیت بیشتری یافته و لازم است که به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

سپاه هدف اصلی عملیات روانی و اعتبارزدایی در رسانه‌هاست

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه به دو ویژگی عمده سپاه؛ یعنی «اقتدار» و «پشتوانه مردمی» اشاره کرد و توضیح داد: سپاه به‌عنوان یک نهاد مقتدر و مردمی، هدف اصلی عملیات روانی و اعتبارزدایی در رسانه‌ها و روایت‌سازی‌های منفی است.

سردار نائینی تاکید کرد: سپاه در حوادث طبیعی و اجتماعی، کارنامه درخشانی دارد، اما در بخش عملیات رسانه‌ای و روایت‌پردازی، ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی توضیح داد: ترور اخیر بخشی از یک عملیات ترکیبی بوده که شامل اقدامات امنیتی و جنگ شناختی است و هدف آن دامن زدن به فتنه‌ها و تضعیف امنیت کشور بوده است.

ارائه روایت صحیح و معتبر علت زمان‌بر بودن پرونده شهید هنیه است

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه به فرآیند تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته در مورد حادثه اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز به ارائه یک روایت معتبر و صادقانه، زمان‌بر بودن این فرآیند به دلیل جمع‌آوری نظرات کارشناسان و بررسی‌های فنی، طبیعی است.

سردار نائینی تأکید کرد: لازم است که روایت‌های صادقانه و معتبر درباره فعالیت‌های سپاه منتشر شود تا تصویر واقعی از سپاه به مردم ارائه شود.

ارائه اطلاعات درست و شفاف به مردم برای مقابله با جنگ شناختی

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه گفت: واقعیت این است که سپاه دغدغه‌هایی مانند کارآمدی، مشارکت و امنیت را دنبال می‌کند و نتوانسته است تصویری صحیح از این دغدغه‌ها تولید کند.

وی توضیح داد که برای مقابله با این چالش‌ها، ضروری است که روایت‌های صادقانه و معتبر درباره فعالیت‌های سپاه و نقش آن در جبهه مقاومت تولید و به‌درستی منتشر شود.

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه تأکید کرد: برای ارائه تصویر واقعی از سپاه، لازم است که اطلاعات درست و شفاف به مردم ارائه شود تا بتوان به‌درستی به جنگ شناختی و عملیات روانی پاسخ داد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->