صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تصاویری جدید از هدست متا کوئست ۳S + مشخصات

  • کد خبر: ۲۴۴۷۴۵
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
متا با توجه به قیمت جدیدترین هدست واقعیت گسترده (XR) خود، یعنی متا کوئست ۳، توانسته مشتریان بیشتری جذب کند و درآمد خود را از این بخش افزایش دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شرکت متا قصد دارد حضورش در بازار هدست‌های هوشمند را با عرضه هدست مقرون‌به‌صرفه متا کوئست ۳S (یا متا کوئست لایت) گسترش دهد و شرایط آسان‌تری را برای دسترسی کاربران به این فناوری فراهم کند. امروز رندر‌هایی از این دستگاه فاش شده است که در ادامه آن‌ها را می‌بینیم.

مشخصات احتمالی متا کوئست ۳S

اخیراً یک تصویر فرضی از این هدست توسط «Lunaiyan»، منبع آگاه حوزه فناوری در پلتفرم ایکس منتشر شده است. در این تصویر، طراحی مثلثی دوربین‌ها را همراه با حسگر‌ها می‌بینیم. انتظار می‌رود این دستگاه از دو دوربین ۴ مگاپیکسلی RGB، چهار دوربین رهگیری مادون قرمز (IR) و دو دوربین دیگر مادون قرمز برای اندازه‌گیری عمق و ادراک محیط بهره ببرد.

همچنین احتمالاً دکمه Action نیز در این هدست به کار خواهد رفت و از عملکرد‌های مختلفی پشتیبانی خواهد کرد.

کوئست ۳S احتمالاً با یک صفحه‌نمایش LCD با وضوح ۱۸۳۲ در ۱۹۲۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۹۰ و ۱۲۰ هرتز از راه خواهد رسید. همچنین ظاهراً در ساخت این دستگاه از لنز‌های فرنل استفاده خواهد شد؛ در نتیجه کاربران می‌توانند لنز‌ها را به نحوی تنظیم کنند که با فاصله چشمان‌شان مطابق باشد و تجربه بصری بهتری را سپری کنند. همچنین، کنترلر‌های Quest Touch Plus بدون تغییر باقی خواهند ماند. علاو‌ه‌براین، انتظار می‌رود کوئست ۳S از پردازنده اسنپدراگون XR۲ نسل ۲ استفاده کند.

تاریخ عرضه هدست مقرون‌به‌صرفه متا هنوز مشخص نیست، اما با افزایش رقبای این شرکت ممکن است تاریخ معرفی و عرضه آن به‌زودی اعلام شود. همچنین انتظار می‌رود متا کوئست ۳S با برچسب قیمتی حدوداً ۳۰۰ دلاری روانه بازار جهانی شود.

برخی دیگر از شرکت‌ها نیز روی عرضه هدست‌های مقرون‌به‌صرفه کار می‌کنند. برای مثال شرکت بایت‌دنس (ByteDance)، مالک تیک‌تاک، مشغول برنامه‌ریزی برای رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی Pico ۴S است و در ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد) از آن رونمایی خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.