صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خبری که در اردیبهشت امسال مبنی بر خالی‌شدن شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر (ع) از کودکان بی‌سرپرست و تحویل‌دادن آنها به خانواده‌های میزبان منتشر شد، خبر کام همه را شیرین کرد. دو ماه از این خبر گذشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در این میان وضعیت نیرو‌های این شیرخوارگاه و درخواست‌های متعدد آنها به بهزیستی و فرمانداری مشهد برای تعیین‌تکلیف شغل و درخواست تمدید قراردادشان موضوعی بود که خبرساز شد. درنهایت آن‌طور که گفته می‌شود، سرنوشت این نیرو‌ها به تعدیل برخی نیرو‌ها ختم خواهد شد؛ خبری که کاممان را تلخ کرد! نیرو‌هایی که مادران و پرستاران مهربانی برای بچه‌های بی‌سرپرست بودند، حالا بعد از سال‌ها باید در جست‌وجوی شغل دیگری باشند!

ماجرا چه بود؟

یک هفته پیش بود که بیش از پنجاه نفر از نیرو‌های شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر (ع) مشهد با مراجعه به فرمانداری درخواست تعیین وضعیت شغلی داشتند. نیرو‌هایی که به‌گفته خودشان برخی بیش از هفده سال عمرشان را در شیرخوارگاه گذرانده بودند و حالا بعد از سال‌ها از تیرماه امسال و هم‌زمان با پایان قرارداد یک‌ساله، زمزمه‌هایی از تعدیل و بیکارشدن به گوششان رسیده و بدون بستن قرارداد همچنان برای آنها شیفت‌های کاری تعیین شده بود. 

حدود یک‌هفته پیش در گزارشی با عنوان «نیرو‌های پیمانکار در برزخ ماندن و رفتن» در صفحه صدای مردم به این موضوع پرداختیم. در آن گزارش بنا به دستور فرماندار مشهد و ارجاع به معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری، تعیین‌تکلیف آنها در اولویت قرار گرفت و گفته شد که در مدتی مشخص، سازمان بهزیستی مشهد وضعیت کاری این افراد را مشخص می‌کند. اکنون پس از تمام‌شدن این مهلت، این مسئله را از معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد پیگیری کرده‌ایم.

پیگیری فرمانداری برای تعیین‌تکلیف

برای پیگیری این مسئله با مهدی ناصری، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد، تماس می‌گیریم که برای دریافت جزئیات بیشتر به کارشناس رصد نارضایتی‌ها در معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد ارجاع داده می‌شویم.

علیرضا ناظری در گفتگو با شهرآرا درباره جزئیات این مسئله این‌طور پاسخ می‌دهد: پس از اعتراض این افراد، جلسه‌ای در فرمانداری با حضور محمود حکمتی‌پور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد و جواد بهنام رئیس سازمان بهزیستی شهرستان مشهد، برگزار شد. در این جلسه باتوجه‌به شرح موضوع از سوی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی ارائه شد مبنی بر اینکه از نظر قانونی منعی ندارد که سازمان بهزیستی با نیرو‌های حجمی دوباره قرارداد ببندد یا چند روز در ماه با آنها همکاری کند.

ناظری در ادامه بیان می‌کند: در این جلسه معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری پیشنهاد کرد که تعیین‌تکلیف نیرو‌ها مشخص باشد و اینکه افراد چند روز در ماه به کار گرفته شوند، شیوه مناسبی برای همکاری نیست. به‌دنبال پیگیری این موضوع، دوباره جلسه‌ای برگزار شد و با حضور مدیران استانی این مسئله بررسی شد، اما درنهایت تصمیم بر این شد که قرارداد‌ها مانند سال گذشته به‌صورت تمام‌وقت باشد.

با وجود این، برخی مطالب باید مشخص شود تا تعدادی از نیرو‌ها برای این قرارداد مجدد انتخاب شوند و سایر نیرو‌ها تعدیل شوند. البته باتوجه‌به تجربه‌ای که دارند، در دیگر بخش‌های بهزیستی در صورت نیاز از آنها استفاده می‌شود و در نهایت اگر این امکان وجود نداشت، باید برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

موضوعی که به دفتر سیاسی استانداری رسید

کارشناس حوزه سیاسی و اجتماعی فرمانداری درباره اهمیت رسیدگی به این موضوع می‌افزاید: به‌دلیل مراجعه این افراد به استانداری، مدیرکل دفتر سیاسی استانداری نیز مکاتبه‌ای با مدیرکل بهزیستی داشته و درباره تعیین‌تکلیف این موضوع از بهزیستی توضیح خواسته است. 

ناظری درباره وضعیت این افراد با وجود جلسات برگزارشده بیان می‌کند: باتوجه‌به اعلام نظر اداره کار، اگر یک ماه از پایان قرارداد این افراد بگذرد و کارفرما قرارداد نبندد، قرارداد سال گذشته به سال جدید نیز تسری می‌یابد، اما اکنون همه این افراد تعیین‌تکلیف شده‌اند.

۲۵ نفر برای قرارداد دوباره انتخاب شدند

وی در ادامه اظهار می‌کند: امروز (۲۱ مردادماه) باتوجه‌به پیگیری شهرآرا، دوباره با مدیر بهزیستی شهرستان مشهد تماس گرفتیم که درباره تعیین وضعیت این افراد گفت تعداد نیرو‌ها ۵۷ نفر بوده است، ۲۵ نفر برای قرارداد مجدد انتخاب شده‌اند و قرارداد بقیه افراد لغو می‌شود.

کارشناس حوزه سیاسی و اجتماعی فرمانداری به‌نقل از مدیر بهزیستی مشهد می‌افزاید: ملاک انتخاب افراد میزان امتیاز بوده است. بقیه نیز باید برای بیمه بیکاری اقدام کنند. البته اگر در زیرمجموعه‌های بهزیستی موقعیتی برای همکاری باشد، ممکن است از این افراد استفاده شود.

اسامی در روز‌های آینده اعلام می‌شود

وی تصریح می‌کند: این افراد در زمان حضور رئیس سازمان بهزیستی در مشهد نیز موفق به ملاقات شده و مشکلشان را در میان گذاشته‌اند که نتیجه تصمیم‌گیری به آنها اعلام شده است؛ اما در روز‌های آینده اسامی افرادی که برای قرارداد انتخاب شده‌اند و تعدادی که لغو قرارداد می‌شوند، به آنها اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.