صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر امورخارجه ایتالیا پس از گفت‌وگوی تلفنی خود با سرپرست وزارت امورخارجه ایران، خاطرنشان کرد: ایران بر حق خود برای پاسخ به ترور رهبر سیاسی حماس تأکید کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آنتونیو تایانی، وزیر امور خارجه ایتالیا، در یک گفت‌وگوی تلفنی با علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران، خواستار خویشتن‌داری تهران در پاسخ به اقدام رژیم صهیونیستی شد تا «از به‌خطرافتادن امید‌ها برای برقراری صلح در منطقه» جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین پس از این گفت‌وگوی طولانی که در جریان سفرش به لوکارنوی سوئیس انجام شد، در جمع خبرنگاران گفت، ایران بار دیگر بر حق خود برای پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران و فؤاد شکر، یکی از رهبران حزب‌الله در بیروت تأکید کرده است.

تایانی تصریح کرد: من نیم ساعت تلفنی با سرپرست وزارت امورخارجه ایران گفتگو کردم و دوباره درخواست خود را برای احتیاط مطرح کردم.

وی ادامه داد: از سوی وزیر ایران در پاسخ، موضع قاطعانه‌ای وجود داشت؛ او بر حق ایران برای واکنش به حمله به خاک ایران و کنسولگری آن در دمشق تأکید کرد.

وزیر امورخارجه ایتالیا اظهار داشت: ما تأکید کرده‌ایم که ثبات در خاورمیانه برای همه ضروری است. امیدوارم فراخوان ما برای میانه‌روی شنیده شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.