نخست وزیر انگلیس درباره تحولات خاورمیانه با پزشکیان گفت‌وگو کرد القسام: یک اسیر صهیونیست در غزه بر اثر اصابت گلوله نگهبانان کشته شد بیانیه مشترک ۵ کشور غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی اوکراین: هزار کیلومتر از «کورسک» در روسیه را تصرف کردیم! بمباران شهرک‌های جبل بلاط و مروحین لبنان توسط اسرائیل سخنگوی ارتش اسرائیل: تهدید دشمنان را جدی می‌گیریم اعتراف یک رسانه انگلیسی به شکست غرب در متوقف‌کردن جنایات جنگی اسرائیل رئیس شورای عالی سیاسی یمن فرمان تغییر دولت این کشور را صادر کرد (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور آماده‌باش حداکثری داد (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) صحبتهای کمتر شنیده شده پسر هنیه درباره پدر شهیدش هشدار رسانه عبری به نتانیاهو | باید توافق را امضا کنی کاخ سفید: ممکن است حمله ایران به اسرائیل بزرگ باشد تلاش امپراتوری رسانه‌های استعماری برای خاموش کردن اربعین رایزنی «بایدن» با سران فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس درباره غرب آسیا وزیر اطلاعات: از زمان شهادت شهید رئیسی تا شب تاسوعا ۳۰ بمب آمادۀ انفجار کشف کردیم دو صهیونیست در انفجار نارنجک در کرانه باختری زخمی شدند (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار یک مقام نظامی اسراییلی درباره جنگ داخلی در فلسطین اشغالی نتانیاهو و گالانت دوباره به جان هم افتادند وحشت صهیونیست‌ها از ورود یگان رضوان حزب‌الله به شمال فسطین پزشکیان: خواهان توسعه روابط با کشور‌های اروپایی برپایه دوستی و احترام متقابل هستیم یونان در محاصره آتش| شهرها و بیمارستان‌ها تخلیه شدند
سرخط خبرها

نخست وزیر انگلیس درباره تحولات خاورمیانه با پزشکیان گفت‌وگو کرد

  • کد خبر: ۲۴۴۸۱۰
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
نخست وزیر انگلیس درباره تحولات خاورمیانه با پزشکیان گفت‌وگو کرد
نخست وزیر انگلیس در تماسی تلفنی با مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران درباره تحولات خاورمیانه گفت‌وگو و بر آرامش در منطقه تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دفتر نخست وزیری انگلیس دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: نخست وزیر گفت که وی عمیقا نگران اوضاع منطقه است و از همه طرف‌ها خواست تنش‌ها را کاهش داده و از تقابل بیشتر در منطقه خودداری کنند.

استارمر همچنین گفت که خطر اشتباه محاسباتی جدی است و اکنون زمان آرامش و ملاحظات هوشیارانه است.

وی از ایران خواست که از حمله به اسرائیل خودداری کند و افزود که جنگ به نفع هیچ کسی نیست.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، استارمر بر تعهد خود بر آتش‌بس فوری در غزه، آزادی همه گروگان‌ها (اسرا) و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد و افزود که تمرکز باید بر مذاکرات دیپلماتتیک و دستیابی به اهداف فوق معطوف باشد.

این بیانیه افزود که سران دو کشور توافق کردند که گفت‌وگوی سازنده میان انگلیس و ایران به نفع دو کشور است.

شبکه اسکای نیوز با اشاره به این تماس تلفنی و بیانیه مشترک سران آمریکا، انگلیس و سه کشور اروپایی دیگر، آن را یک «شب پرمشغله دیپلماسی» برای استارمر نامید.

سران آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا دوشنبه شب در بیانیه مشترکی خواستار انصراف ایران از حمله تلافی‌جویانه احتمالی به رژیم صهیونیستی شده و اعلام کردند که از این رژیم در برابر حمله ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه حمایت می‌کنند.
همچنین انگلیس در بیانیه مشترکی با فرانسه و آلمان که امروز دوشنبه از سوی دولت بریتانیا منتشر شد، ضمن درخواست از ایران اعلام کردند، جنگ باید اکنون پایان یابد و همه اسرایی که هنوز در بازداشت هستند، آزاد شوند. در این بیانیه همچنین آمده است که مردم غزه به «ارسال و توزیع فوری و بدون محدودیت کمک‌ها» نیاز دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->