صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۳۶ هزار واکسن پنوموکوک برای حفاظت از ابتلای کودکان به عفونت‌های مهاجم باکتریال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تزریق شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا نهبندانی اظهار داشت: طرح واکسیناسیون پنوموکوک از اردیبهشت ماه سال جاری در جمعیت زیر پوشش این دانشگاه همزمان با ۱۷ دانشگاه دیگر کشور در سه نوبت در سنین ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی در احال اجراست.

وی ادامه داد: باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می‌شود که طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها نظیر «مننژیت، پنومونی، اوتیت، سینوزیت، کنژنکتیویت یا التهاب ملتحمه چشم، پریکاردیت التهاب پرده بین قلب و ریه، سپتی سمی یا عفونت خونی» را موجب می‌شود و واکسیناسیون پنوموکوک بار جهانی این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پنومونی پنوموکوک یکی از شایعترین علل عفونت تنفسی و علل اصلی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است، ادامه داد: کودکانی که به انواع شدید بیماری‌های پنوموکوک دچار می‌شوند یا جان خود را از دست می‌دهند، یا به عوارضی مانند فلج دائمی، ناشنوایی و آسیب‌های مغزی دچار می‌شوند.

دکتر نهبندانی افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر نیز به علت کاهش مواجه شدن با بیماری، کاسته خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.