صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در فاصله کوتاه باقی‌مانده تا آغاز فصل جدید لیگ‌های اروپایی، قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپای فصل پیش برای رسیدن به نخستین جام این فصل‌شان به مصاف هم می‌روند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو تیم در حالی چهارشنبه ۲۴ مرداد از ساعت ۲۲:۳۰ برابر یکدیگر به میدان خواهند رفت که شاگردان کارلو آنچلوتی در فصل پیش شانس اول قهرمانی در اروپا نبودند، اما بازهم نشان دادند که متخصص لیگ قهرمانان هستند. تیم قدرتمند فصل پیش آنها حالا فوق ستاره فرانسوی دنیای فوتبال، یعنی کیلیان امباپه را هم در جمع خود می‌بیند و در فینال سوپرکاپ احتمالا شاهد رونمایی از او در ترکیب لوس‌بلانکوس خواهیم بود.

در طرف دیگر میدان شاهد حضور آتالانتایی هستیم که فصل گذشته در فینال لیگ اروپا توانست دست به شگفتی زده و تیم شکست‌ناپذیر و آماده بایرلورکوزن را با ۳ گل از پیش رو بردارد. شاگردان جان پیه‌رو گاسپرینی در آن مسابقه با پیروزی برابر لورکوزن دست به کاری زدند که حتی بایرن مونیخ قدرتمند هم موفق به انجامش نشده بود. البته تیم ایتالیایی این روز‌ها اوضاع آشفته‌ای دارد، اما گاسپرینی همچنان امیدوار است تا شاگردانش برابر یکی دیگر از غول‌های اروپا بازهم دست به شگفتی زده و سوپرکاپ اروپا را مال خود کنند.

زمان رونمایی از امباپه فرارسید

نخستین حضور امباپه در ترکیب رئال، هیجان‌انگیزترین بخش فینال در ورشو لهستان برای هواداران مادریدی به شمار می‌رود. ستاره فرانسوی پس از پایان قراردادش با پی‌اس‌جی به عنوان بازیکن آزاد راهی مادرید شد، اما به دلیل حضورش در تیم ملی فرانسه در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ و دیر اضافه شدن به اردوی پیش‌فصل رئال، در هیچکدام از دیدار‌های دوستانه باشگاه جدیدش تا به حال به میدان نرفته است. حالا دیدار برابر آتالانتا بهترین فرصت برای امباپه است که بالاخره با پیراهن لوس‌بلانکوس وارد میدان شده و در ترکیب تیم جدیدش به میدان برود. البته آنچلوتی اعلام کرده است که امباپه کارش در این بازی را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد و تنها در صورتی که مربی ایتالیایی تشخیص بدهد او از نظر آمادگی بدنی و همچنین رسیدن به هماهنگی با سایر بازیکنان به سطح مطلوبی رسیده است، به زمین می‌فرستدش.

به غیر از امباپه، رئال یک ستاره هجومی تازه، یعنی اندریک، پدیده ۱۸ ساله برزیلی را هم در ترکیب خود می‌بیند و باید دید در ترافیک خط حمله این تیم، او چه نقشی در ترکیب خواهد داشت. برای آنچلوتی که از یکشنبه هفته آینده با جدال برابر مایورکا کار تیمش را در فصل جدید لالیگا آغاز خواهد کرد، دوئل برابر آتالانتا به نوعی آخرین دیدار تدارکاتی پیش‌فصل هم به شمار می‌رود و او که دیگر مرد همه‌کاره میانه میدان تیمش، یعنی تونی کروس را در اختیار ندارد، در این مسابقه می‌خواهد بیشتر از قبل تیمش را برای بازی بدون هافبک سابق آلمانی‌اش آماده کند.

بحران در برگامو

مصدومان مهم، درگیری بازیکنان در رختکن و تلاش برخی ستاره‌ها برای رفتن به تیم‌های دیگر؛ اینها همه مواردی است که در روز‌های گذشته اردوی تیم شهر برگامو را تحت تاثیر خود قرار داده است تا در این اوضاع آشفته هواداران نگران شکست سنگین و تحقیر شدن آتالانتا برابر رئال در فینال سوپرکاپ اروپا باشند. اسکالوینی و اسکاماکا دو ستاره آتالانتا هستند که در روز‌های گذشته با مصدومیت روبه‌رو شدند و هنوز گاسپرینی در فکر چگونگی جایگزینی آنها در بازی‌های ابتدایی فصل تیمش بود که تئون کوپماینرز، هافبک هلندی و ستاره فصل پیش تیمش هم ساز جدایی کوک کرد. کوپماینرز فصل گذشته با ۱۵ گل و ۷ پاس گل، نقشی مهم در عملکرد خوب تیمش داشت، اما در روز‌های گذشته اعلام کرد که می‌خواهد به یوونتوس بپیوندد و دیگر در تمرینات آتالانتا حاضر نخواهد شد. این شرایط آشفته هواداران برگامو را بیشتر از همیشه نگران نتیجه بازی برابر رئال کرده است، با این وجود سرمربی کهنه‌کار آنها به نظر کمتر از همه نگران است و به توانایی‌های شاگردانش در جدال با غول اسپانیایی ایمان دارد. گاسپرینی قبل از مصاف با تیم مادریدی درباره فینال گفت: این بازی برای من و همینطور آتالانتا یک اتفاق خارق‌العاده خواهد بود. ما به مصاف قهرمان‌ترین و موفق‌ترین تیم جهان خواهیم رفت. اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم که بخواهیم در چنین بازی سختی برای چنین جام مهمی رقابت کنیم. این مایه غرور ما خواهد بود و این احساس وجود دارد که می‌خواهیم در برابر قوی‌ترین باشگاه جهان بازی کنیم. برای برگامو و هوادارانش این یک لحظه عالی است و تلاش می‌کنیم بهترین عملکردمان را داشته باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.