صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مقاومت و انقلاب با خون‌های پاک ریشه‌دار و مستحکم‌تر می‌شود و ابعاد آن گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه و در مراسم بزرگداشت شهید «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس در محل وزارت امور خارجه ایران در تهران، گفت: از دست دادن شهید اسماعیل هنیه خسارت بزرگی است ولی خون پاک این شهید موجب شده که رسالت و آرمان مقاومت اسلامی محکم‌تر و ریشه‌دارتر شود.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از زمان تاسیس خود گفت: شاید هیچ جنایتی نباشد که در کارنامه این رژیم وجود نداشته باشد.

او در ادامه گفت متاسفانه تمدن غرب با تمام ادعا‌ها و توان خود به حمایت و پشتیبانی از این رژیم پرداخته و آن چه که آنها با حمایت از این رژیم انجام می‌دهند مقابله با هویت انسانی است.

باقری همچنین گفت: رژیم صهیونیستی موجودیت مستقلی نیست، یک غده سرطانی است که امتداد سیاست‌ها و برنامه‌های غربی‌ها به سرکردگی آمریکا در منطقه است.

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی در منطقه برای غربی‌ها یک اصل و مبناست و دیگر سیاست‌های آنها نیز بر همین مبناست.

باقری با بیان اینکه «اتفاقات ۱۰ ماه گذشته در غزه، حوادث و تجربه بسیار تاسف‌برانگیزی برای بشریت بود»، گفت: صهیونیست‌ها در غزه هیچ هدف نظامی را تعقیب نمی‌کردند؛ در حالی که پیچیده‌ترین سلاح‌های نظامی از طریق آمریکایی‌ها در اختیار آنها قرار داده شده بود. آنها در این ۱۰ ماه به کشتار وسیع غیرنظامی‌ها پرداختند، در حالی که دنیای غرب حامی و پشتیبان آنها بود.

طوفان الاقصی جهان مقاومت را به مقاومت جهانی تبدیل کرد

سرپرست وزارت خارجه ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: عملیات طوفان الاقصی خیلی از محاسبات در دنیا را دچار تغییر کرد و خیلی از موازنه‌های خیالی را دچار تحول کرد. یکی از عرصه‌هایی که طوفان الاقصی در مناسبات بین‌المللی ایجاد کرد، تبدیل جهان مقاومت به مقاومت جهانی بود. در حال حاضر مقاومت جهانی تبدیل به یک گفتمان سیاسی در ساحت بین‌المللی تبدیل شده و این یک واقعیت غیرقابل انکار است و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها باید آن را بپذیرند و آن را قورت بدهند.

باقری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ویژگی‌های کنونی جهان مقاومت گفت: با اطمینان و قاطعیت می‌توان روی این نکته تاکید کرد که امروز مقاومت جهانی به یک حقیقت غیر قابل انکار تبدیل شده است و آمریکایی‌ها و غربی‌ها باید بدانند که بازگشت به موازنه قبل امکان‌پذیر نیست.

او با تاکید بر اینکه هویت «جهان مقاومت» در حال حاضر یک هویت تثبیت شده و مستحکم است، گفت که این هویت «جای پای خود را در افکار عمومی باز کرده و آرمان فلسطین به یک آرمان جهانی تبدیل شده است و در جامعه نخبگانی توانسته خود را به عنوان یک گفتمان موفق و دارای چارچوب منطقی ارائه کند».

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اقدام تروریستی صهیونیست‌ها در ترور شهید هنیه در تهران گفت: این اقدام صهیونیست‌ها موجب نقض امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران شد و این حق مشروع ایران است که اقدام متقابل در برابر این تجاوزگری و تجاوز پیشگی صهیونیست‌ها انجام دهد.

او با بیان اینکه «این جنایت صهیونیست‌ها قابلیت ترمیم و توجیه ندارد»، در ادامه صحبت‌های خود گفت: صهیونیست‌ها با این جنایت تجاوزگری خود را نشان دادند و بر جنایت‌پیشگی خود تاکید کردند.

باقری افزود: تجاوز صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه، تجاوزگری آنها به مناطق مسکونی در لبنان و ترور شهید اسماعیل هنیه در ایران نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها قصد دارند که ناامنی، بی‌ثباتی و تنش در غزه را به دیگر حوزه‌ها و قسمت‌ها گسترش دهند.

دیپلمات ارشد ایران ادامه داد: در همین چارچوب باید برای همه مشخص شود که عامل بی‌ثباتی و تنش در منطقه یک موجود شرور و خبیثی به نام رژیم صهیونیستی است و اگر منطقه می‌خواهد روی آرامش ببیند، باید دنیا در برابر این جنایت و تجاوزگری و تروریسم دولتی بایستد. ایران قطعاً در جایگاه خود از حقوق ذاتی خود استفاده می‌کند ولی کسانی که مدعی ثبات و آرامش در منطقه هستند، آنها نیز باید اقدام لازم را در این عرصه انجام دهند تا جلوی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه گرفته شود.

جهان مقاومت بر اساس تشخیص خود و با وحدت عمل می‌کند

سرپرست وزارت خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «مقاومت در فلسطین فقط جبهه و عرصه ایستادگی در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی نیست»، گفت: مقاومت در فلسطین، ایستادگی در برابر یک اشغالگری همه‌جانبه است که جهان غرب می‌خواهد آن را به جهان آزاد، مستقل و جهان اسلام تحمیل کند.

او تاکید کرد: مقاومت در فلسطین فقط ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی نیست بلکه مقاومت، ایستادگی در برابر جنایتی است که غربی‌ها آن را هدایت و توانمند می‌کنند.

باقری با تاکید بر اینکه مقاومت فلسطین در طول این سال‌ها توانسته با رشادت و پایمردی خود این عنصر انسانی را در دیگر کشور‌ها نیز گسترش دهد، گفت: ما در حال حاضر با جهان مقاومت روبرو هستیم و جهان مقاومت، حاصل رشادت‌ها و ایثار مقاومت فلسطین است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی‌های کنونی جریان مقاومت خاطرنشان کرد: جهان مقاومت به بلوغ رسیده است، بر اساس تشخیص خود عمل می‌کند و با وحدت عمل می‌کند، چراکه یک هدف را دنبال می‌کند و در این چارچوب نیز با هماهنگی عمل می‌کند و این اقدام هماهنگ ویژگی است که ضریب اثرگذاری عملکرد جهان مقاومت را افزایش می‌دهد.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان صحبت‌های خود با اشاره به انتخاب «یحیی السنوار» از سوی حماس به عنوان جانشین اسماعیل هنیه تصریح کرد: بعد از ترور شهید اسماعیل هنیه، مجموعه برادران در جنبش مقاومت حماس یک شخصیت مبارز، مجاهد و خستگی‌ناپذیر را به عنوان جانشین آن شهید انتخاب کردند.

او در ادامه گفت: قطعاً انتخاب هوشمندانه آقای السنوار پیامد‌های مبارکی را برای مردم فلسطین، مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به همراه خواهد داشت و پیامد آن پیروزی مقاومت در عرصه میدان، پیروزی و برتری مقاومت در حوزه سیاسی و برتری قاطع مقاومت در افکار عمومی جهان است.

باقری تاکید کرد: انتخاب آقای السنوار یعنی پیروزی مقاومت، پیروزی مقاومت و پیروزی مقاومت. زنده باد فلسطین.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.