صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ابومسلم خسته و تنها و بی‌پول به مرحله دوم رقابت‌ها رسید، اما با غیرت و تعصب مثال‌زدنی بازیکنان و کادرفنی و تلاش بی‌دریغ هادی مباشری و با اتکا به تماشاگران عاشق و راستینش ادامه مسیر داد تا به هفته چهارم مرحله دوم رسید. ادامه این مسیر سخت را مرور کنیم.

شعار علیه تربیت‌بدنی

حسین نخعی‌شریف| شهرآرانیوز، در روز‌هایی که حال نماینده خراسان در لیگ خوب نبود، این تیم در حضور ۴ هزار تماشاگر مشتاق به مصاف چوکای تالش رفت. تالشی‌ها که امیر حاج‌رضایی، مربی‌شان، را از دست داده و سراغ بهمن صالح‌نیا رفته بودند، با دو شکست و یک پیروزی در جدول وضعیت مناسبی نداشتند و برای همین با شارژ مالی به مصاف ابومسلم آمدند؛ ابومسلمی که حتی پول اردوی پیش از بازی را نداشت و بازیکنان مستقیم از خانه و خوابگاه وارد ورزشگاه شدند. اما هیچ‌یک از اینها مانع غیرت مشکی‌ها نشد و ابومسلم در این بازی موفق شد با دو گل هادی عبدا... زاده در دقایق ۴ و ۱۹ صاحب برتری شود و با هفت امتیاز خود را به رده سوم برساند. ملوان با ۱۰ و بانک‌ملی با تفاضل بهتر نسبت به مشکی‌ها در رده‌های اول و دوم ایستاده بودند. راه‌آهن و استقلال رشت هم با شش و پنج امتیاز مترصد غفلت این سه تیم بودند. شاهین اهواز و چوکای تالش و فتح تهران هم با چهار و سه و دو امتیاز رتبه‌های ششم تا هشتم را تصرف کرده بودند. در این بازی اکبر میثاقیان از عبدالجلیل گل‌چشمه به‌عنوان هافبک‌میانی به‌جای داوود اعظم محروم استفاده کرد که عجیب بود. البته کار‌های این‌چنینی از او قبلا هم دیده شده بود. مجید نوروزی هم در این روز چندین موقعیت مسلم را از دست داد تا نبودن گل‌چشمه در پست اصلی‌اش به‌روشنی احساس شود. در این روز تماشاگران خشمگین یک‌صدا علیه تربیت‌بدنی و هیئت‌فوتبال شعار دادند و با بی‌عرضه خطاب‌کردن آنها از وضعیت مالی تیمشان شاکی شدند. شدت اعتراض هواداران به‌حدی بود که نیروی انتظامی وارد عمل شد.

سقوط سه‌پله‌ای مشکی‌ها

ابومسلم در هفته پنجم می‌بایست به مصاف شهرداری رشت می‌رفت، اما این دیدار به‌دلیل بارندگی لغو شد. آنها سپس چهارشنبه، بیست‌ونهم بهمن، در انزلی به مصاف قو‌های سپید این شهر رفتند. ملوان که فصل پیش به لیگ ۲ افتاده بود، با جدیت تمام و استفاده از بازیکنان جوان از همان ابتدا بنا را بر بازگشت به لیگ‌یک گذاشت و درحالی‌که صدرنشین مرحله دوم بود، به میزبانی ابومسلم رفت و در روزی که ورزشگاه انزلی جای خالی نداشت، موفق شد با دو گل اکبر میثاقیان و شاگردانش را بدرقه کند تا آنها با شکستی تلخ به مشهد برگردند. ملوان با این پیروزی چهارده‌امتیازی شد و به‌تن‌هایی در صدر نشست و مشکی‌ها هم با یک بازی کمتر به رتبه هفتم سقوط کردند.
ابومسلم پس از این دیدار بلافاصله به رشت رفت تا دیدار معوقه‌اش را برگزار کند؛ دیداری که شنبه، دوم اسفند، در ورزشگاه شهیدعضدی رشت برگزار شد و با تساوی بدون گل خاتمه یافت. ابومسلم با این تساوی یک پله صعود کرد، اما حال‌وهوایش بدجوری ابری به نظر می‌رسید و بی‌پولی کمر تیم را خم کرده بود.

شکست بانکی در خانه

مشکی‌ها پنجشنبه، نهم اسفند ۱۳۷۶، در ورزشگاه تختی به مصاف بانک‌ملی تهران رفتند. بانکی‌ها با ۱۰ امتیاز در رتبه سوم بودند و ابومسلم با هشت‌امتیاز در رتبه ششم. سیاه‌جامگان نگون‌بخت در این بازی صندوق‌های کمک به تیم را هم در ورودی‌های ورزشگاه قرار داده بودند تا بلکه با کمک هوادارانشان هزینه‌های جاری تأمین شود، اما در پایان نه پول درخورتوجهی جمع شد و نه ابومسلم توانست به حساب بانک دستبرد بزند. در این بازی که به قضاوت زاهد بحرینی انجام شد، بانک‌ملی تهاجمی آرایش گرفته بود، اما خط دفاعی ابومسلم هوشیار بود. رحیم میرآخوری برای شکستن دیوار دفاعی مشکی‌ها تیمش را یک خط عقب کشید تا میزبان رو به حمله آورد و از تراکم دفاعی‌اش کم شود؛ تدبیری که موفق بود و لیث ناصری پس از ایجاد چندین موقعیت، سرانجام دقیقه ۸۸ موفق به گل‌زنی شد. یک دقیقه بعد ابومسلم صاحب یک ضربه پنالتی شد، اما داوود اعظم توپ را به دستان اینانلو، دروازه‌بان بانک‌ملی، سپرد تا آه از نهاد خودش و ۳ هزار تماشاگر مشکی برآید و ابومسلم دست‌خالی میدان را ترک کند. ابومسلم با این شکست نیم‌فصل را با رتبه ششم تمام کرد.

پیروزی در گل‌ولای

با شروع نیم‌فصل دوم و در اولین هفته، ابومسلم سه‌شنبه، دوازدهم اسفند، در مشهد و در حضور فقط هزار تماشاگر در هوایی بسیار سرد در زمینی باتلاقی به مصاف شاهین اهواز رفت. نماینده خوزستان که از بدقولی‌های مسئولان استانی‌اش شاکی بود، قصد حضور در این میدان را نداشت و سرانجام با اجبار راهی مشهد شد و در دیداری پربرخورد ۳ بر ۱ مغلوب شد تا شاگردان میثاقیان با یازده امتیاز به رتبه پنجم صعود کنند و دوباره چراغ صعود برایشان روشن شود. برای ابومسلم در تقابل با شاهین، مجید نوروزی (۸)، عبدالجلیل گل‌چشمه (۵۲- پنالتی) و حامد شاه‌محمدی (۸۹) گل‌زنی کردند. تک‌گل شاهین را هم علی داوودی (۷۰) به ثمر رساند. محمد پیروزرام، قاضی این میدان، علاوه بر سه کارت زرد، دقیقه ۸۵ گل‌چشمه از ابومسلم و کنگریس از شاهین را به‌دلیل درگیری اخراج کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.