صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در نخستین روز‌های کاری مجید طهوریان‌عسکری به عنوان نایب‌رئیس شورا، این عضو شورای شهر در بازدیدی میدانی به بررسی مشکلات و مسائل محله شقایق و صابر (صیاد) پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، هر چند که نایب‌رئیس فعلی شورای شهر با توجه به اینکه در چند سال اخیر نیز رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر بوده است، نسبت به مسائل و مشکلات بافت‌های ناکارآمد شهری بیگانه نیست، اما در سمت جدید خود می‌تواند امور را بهتر پیگیری کند.

از همین‌رو اهالی محله شقایق از این عضو شورا دعوت کردند تا با حضور در محل زمین تصرف شده توسط شرکت آب و فاضلاب حضور پیدا کند تا مشکل این زمین برای اجرای پروژه‌های افزایش سرانه‌های خدماتی محله به صورت ویژه پیگیری شود.

زمین تصرفی بازپس گرفته شود

در ابتدای این بازدید رکن‌الدین رحمانی، رئیس شورای اجتماعی محله شقایق، با اشاره به کمبود سرانه‌های خدماتی و آموزشی در محله شقایق گفت: در داخل شقایق ۱۱ و انتهای شهید احسن ۶، یک قطعه زمین وجود دارد که سازمان آب‌وفاضلاب این زمین را تصرف کرده است، در حالی که براساس طرح تفصیلی در این زمین سرانه‌های خدماتی مانند ورزشی، آموزشی، بهداشتی و اجرای مرکز رویش تعریف شده و حتی سال گذشته نیز اعتباری برای آن گذاشته شد، اما به دلیل وجود این تصرف، هنوز اقدامی نشده است و امیدواریم مسئولان نسبت به حل این مشکل بزرگ محله پیگیری لازم را داشته باشند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم پس از بازدید خود از محله شقایق در گفتگو با شهرآرا درباره موضوع زمین تصرف شده در این محله گفت: تلاش شورای اجتماعی محله شقایق برای ایجاد فضا‌های خدماتی در سطح محله و افزایش سرانه‌های رفاهی برای همشهریان ساکن در این محله حاکی از پیگیری‌های سنگین و سختی از دستگاه‌های مرتبط با این زمین دارد.
مجید طهوریان عسکری افزود: در دل محله شقایق یک قطعه زمین وجود دارد، اما با توجه به اختلافات بین دستگاهی سال‌هاست که مردم محله از نعمت وجود فضای سبز خوب، مجموعه آموزشی و دیگر سرانه‌های خدماتی محروم هستند.

وی ادامه داد: به طور قطع ایجاد این سرانه‌های خدماتی برای مردم محله مهم است و اکنون شرایط محله شقایق خوب نیست. امیدواریم پس از این بازدید بتوانیم پیگیری‌های لازم را از طریق استانداری و فرمانداری داشته باشیم تا به لطف خدا مسئله مردم این محله پس از سال‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

عملیاتی‌شدن ۳ مرحله از پروژه‌های زودبازده

طهوریان عسکری در ادامه با اشاره به اجرایی شدن سه مرحله از مصوبه پروژه‌های زودبازده در محلات کم‌برخوردار و هدف بازآفرینی شهر مشهد گفت: این اتفاق در تاریخ ۱۰۰ ساله شهرداری مشهد بی‌نظیر بوده و برای نخستین‌بار در دوره ششم شورای شهر مصوبه اجرای پروژه‌های زودبازده آن‌هم با نظر مردم اجرایی شد و در منطقه ۹ نیز برخی محلات نظیر محله شقایق از این مصوبه بهره بردند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در این سه سال نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زودبازده گذاشته شد و این اتفاق نشان‌دهنده توجه شورای اسلامی شهر مشهد در دوره ششم به نقش‌آفرینی مردم در حل مسائل محلات است.

حمل‌ونقل عمومی، مهم‌ترین مشکل محله شقایق

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۹ نیز با اشاره به برخی از مشکلات محلات شقایق یک و دو گفت: عمده مشکل این محله با توجه به بافت غیررسمی شکل گرفته در آن موضوع‌های مربوط به بافت محله و شبکه معابر است.

علی خان‌محمدی افزود: در این محله شاهد کمبود سرانه‌های خدماتی در بخش فضای سبز، آموزشی، فرهنگی، زیرساخت‌های شبکه معابر و پیاده‌رو هستیم. شهرداری مشهد در این دوره مدیریت شهری توانسته با استفاده از ظرفیت مصوبه پروژه‌های زودبازده با تعریف پروژه‌هایی از طریق شورای اجتماعی محلات اقدامات خوبی را در سطح این محله انجام دهد.

وی افزود: نخستین موضوع این محله مربوط به حمل‌ونقل عمومی بود تا اهالی محله بتوانند از ظرفیت اتوبوس و ون بهره‌مند شوند. در همین راستا و با تعریف پروژه‌ای در قالب درخواست مردمی پروژه ساخت پایانه‌ای را در این محدوده در دست اقدام داریم، هر چند که بخشی از اراضی در تصرف دستگاه‌ها و افراد بود و این موضوع سبب ایجاد چالش شده بود، اما هم اکنون پروژه در حال انجام است.

بهسازی معابر محله، بهسازی پیاده‌رو، ساخت سالن‌های ورزشی و گود کشتی باچوخه، بهسازی شبکه آب‌های سطحی و ساخت یک مرکز رویش در محله شقایق از دیگر پروژه‌های تعریف شده برای محلات شقایق یک و دو است که معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۹ به آنها اشاره کرد.

وی افزود: همچنین ساخت یک مرکز رویش دیگر در سطح محله در دست پیگیری است، اما با توجه به اینکه قطعه زمین مصوب شده در تصرف شرکت آب است امیدواریم پس از بازدید نایب‌رئیس شورای شهر از این محله شرایطی فراهم شود تا ساخت این مرکز رویش نیز اجرایی شود، البته با آزادسازی این زمین برخی دیگر از پروژه‌های مربوط به افزایش سرانه‌های مختلف در محله اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.