پیشینه یکی از بزرگ‌ترین محدوده‌های تاریخی شمال شهر مشهد | کاوش در تاریخ ناخوانده مزرعه «محرابخان» آمادگی کامل ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید گلایه ساکنان چهارچشمه مشهد از ۲ دهه بلاتکلیفی پروژه نیمه‌کاره کانال آب تخصیص اعتبار به مسجد مرویهای مشهد تا یک ماه آینده + فیلم (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) سرای عزیزالله‌ اف مشهد، میراثی در انتظار تکمیل فرایند احیا | پژمان‌فر از بنا‌ی تاریخی عزیزالله‌ اف بازدید کرد + فیلم افزایش ۷۷۰میلیارد تومانی اعتبار ساخت فضا‌های ورزشی مشهد یکسان‌سازی نرخ حمل‌و‌نقل عمومی دغدغه زائران تأمین و نصب تجهیزات ایمنی در پارکینگ توحید مشهد استفاده شهرداری مشهد از وَن‌های تخصصی ویژه جمع آوری کودکان کار درباره یکی از کوچه‌های محله سرشور مشهد که یادآور نام یک پزشک قدیمی است | دگردیسی‌های مدام کوچه «مشیر» استفاده از تجربیات حمل‌ونقل عمومی شهرداری مشهد در شهرداری کرج ۱۱۰ میلیارد تومان در تأمین آب مورد نیاز مشهد صرفه‌جویی شد اثربخشی اقدامات کارگروه وکلای ترمیمی در دبیرخانه شهر ترمیمی بیشترین تصرفات اراضی ملی در مشهد و ۳ شهر دیگر خراسان رضوی نام‌گذاری تعدادی از معابر شهر مشهدمقدس به نام‌های ۴۷ بانوی شهید مشارکت مردم مشهدمقدس در برپایی مواکب و اسکان زائران، جلوه‌‌ای بسیار ارزشمند از فرهنگ میزبانی بود بازار رضای مشهد در معرض آسیب بزرگ تغییر کارکرد دکه‌های روزنامه فروشی مشهد در نبود نظارت درست | کیوسک ‎های غیرمطبوعاتی اجرای ۴ پروژه در راستای سامان‌دهی کال زرکش مشهد افزایش تعداد دوچرخه و ایستگاه بایدو، در دستور کار شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد
سرخط خبرها

افزایش ۷۷۰میلیارد تومانی اعتبار ساخت فضا‌های ورزشی مشهد

  • کد خبر: ۲۵۰۱۴۱
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
افزایش ۷۷۰میلیارد تومانی اعتبار ساخت فضا‌های ورزشی مشهد
مسجد امام محمدباقر (ع) در محله شهید ابراهیمی، یکشنبه‌شب میزبان حضور مجید طهوریان‌عسکری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بود تا اهالی بتوانند بدون واسطه از دغدغه‌هایشان بگویند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شیب خدمت که از سه سال قبل به‌سمت پهنه‌های پیرامونی و مناطق حاشیه شهر متمایل شد، قابل پیش‌بینی بود که به‌تدریج غبار محرومیت از چهره محلات محروم و کم‌برخوردار این مناطق زدوده شود. محله شهید ابراهیمی یا همان بُقرآباد قدیم در تلاقی خیابان مسلم جنوبی و بولوار شهید مجلسی، جایی در دل منطقه ۳ است که به تصدیق بسیاری از اهالی، حال‌و‌روز معابر آن در سه سال گذشته رشد و پیشرفت بسیاری داشته، اما همچنان برخی ریزه‌کاری‌ها در این محله باقی مانده که رفع آنها اراده مدیران شهر و همکاری مردم را می‌طلبد.

بر‌همین‌اساس، مسجد امام محمدباقر (ع) در محله شهید ابراهیمی، یکشنبه‌شب میزبان حضور مجید طهوریان‌عسکری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بود تا اهالی بتوانند بدون واسطه از دغدغه‌هایشان بگویند.

نام جدید خیابان، یک درد و هزار دردسر!

شاید دیگر خیلی از گلایه‌های معمول همچون روشنایی معابر، آسفالت خیابان‌ها، پوشش ناقص خطوط اتوبوس‌رانی و کمبود سرانه فضای سبز جایی در دغدغه اهالی محله شهید ابراهیمی نداشته باشد؛ اما هنوز هم مردم درباره برخی مسائل شهری همچون جمع‌آوری نامنظم زباله و آب‌گرفتگی معابر در فصل بارش گلایه‌مند بودند. دو تن از اعضای شورای اجتماعی محله به‌صراحت از جوی‌های آب محله گفتند که در جریان بهسازی روکش آسفالت خیابان‌ها پُر شده‌اند و همین موضوع باعث شده تا حتی یک باران سبک، ختم به آب‌گرفتگی‌های سنگین شود.

علاوه بر این، شاید بتوان تغییرنام معبر اصلی محله را دغدغه مشترک و گلایه همگانی اهالی دانست. خیابان ابوذر سابق که به نام شهید ابراهیمی نام‌گذاری شده، از جهات گوناگون باعث شده است تا مردم در ارائه آدرس دچار مشکل باشند؛ هم از این نظر که شماره کوچه‌ها تغییر کرده و مثلا ابوذر ۱۲ به شهید ابراهیمی ۱۶ تغییرنام پیدا کرده و هم اینکه نام شهید ابراهیمی در چند معبر اصلی منطقه ۳ تکرار شده است.

سومین معضل مهم محله مربوط به کوچه‌های باریک و دوطرفه‌ای همچون شهید ابراهیمی ۱۶ است که بولوار مجلسی غربی را به مسلم جنوبی متصل می‌کند و ازاین‌نظر، به‌صورت پیوسته زیر بار ترافیک و تردد خودرو‌ها قرار دارد.

نهضت آسفالت، بی‌سابقه در تاریخ

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر در ابتدای این دیدار بی‌واسطه به ارائه گزارشی از عملکرد و راهبرد‌های مدیریت شهری در رسیدگی به مشکلات مجاوران امام هشتم (ع) پرداخت و گفت: از آغاز دوره ششم شورای اسلامی شهر، اقداماتی در دستورکار قرار گرفته که امروزه برکات آن را به‌صورت ملموس و محسوس مشاهده می‌کنیم. از‌جمله، همین طرح پروژه‌های زودبازده در محلات هدف بازآفرینی که با اختیار و انتخاب خود اهالی، در سه سال افزون‌بر ۴۰ میلیارد تومان به پروژه‌های خُرد و اولویت‌دار از نظر مردم اختصاص یافت و این راهبرد در آخرین سال فعالیت شورای ششم نیز در دستورکار قرار دارد. 

طهوریان‌عسکری افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از سیصد اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل درون‌شهری افزوده شده و شهرداری را مکلف کرده‌ایم که ۷۰ درصد از آن در اختیار حاشیه شهر باشد. سرجمع ارزش این اتوبوس‌ها افزون‌بر ۱۲‌هزار‌میلیارد تومان است و چالش‌های فراوانی برای تأمین این اعتبار وجود داشته؛ اما مدیریت شهری برای گره‌گشایی از کار مردم، خود را مکلف به تأمین بودجه مرتبط دانسته است. 

به گفته وی، رکوردشکنی تاریخی شهرداری مشهد در اجرای نهضت آسفالت، از‌جمله‌دستاورد‌های شاخصی است که در تاریخ به یادگار خواهد ماند؛ زیرا در طول ۱۱۰ سال تاریخچه فعالیت شهرداری در مشهدالرضا (ع)، رکورد اجرای پروژه آسفالت معابر شهری در بیشترین میزان اجرای سالیانه حدود یک‌میلیون مترمربع بوده، درحالی‌که فقط در سال ۱۴۰۳، بیش از ۴‌میلیون مترمربع از کوچه‌پس‌کوچه‌های خاکی شهر مشهد آسفالت شده که این مهم در کل کشور نیز بی‌سابقه است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد این را هم گفت که تاکنون ۱.۵‌میلیون مترمربع از نهضت آسفالت انجام شده و تا پایان سال، کل چشم‌انداز پروژه به سرانجام خواهد رسید. 

طهوریان‌عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه اعتبار مساجد و بودجه عمرانی ورزشی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۳ پرداخت و بیان کرد: کل اعتباری که شورای پنجم در سال پایانی برای مساجد در نظر گرفته بود، فقط ۳‌میلیارد تومان بود و شورای ششم در سال پایانی فعالیت خود ردیف اعتبار مساجد را به ۵۹۰ میلیارد تومان افزایش داده است. در سال پایانی شورای پنجم، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار بودجه عمرانی ورزشی مقرر شده بود، در‌حالی‌که این رقم در سال پایانی شورای ششم به ۸۰۰‌میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد که شهروندان مشهدی باید آگاه باشند که شهرداری مشهد مثل دولت نیست که مثلا چاه نفت در اختیار داشته باشد و در صورت کسری اعتبار بتواند از آن کمک بگیرد؛ بلکه درواقع، منابع مالی مدیریت شهری در‌هر‌صورت از محل جیب شهروندان تأمین می‌شود و اگر همین برگه‌های سبزرنگ عوارض پرداخت نشود، آسیب و زیان آن در اصل به خود شهروندان باز‌می‌گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->