کاهش زمان صدور پروانه ساختمان در مشهد ایستگاه شهید فکوری مترو مشهد فردا (شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) افتتاح می‌شود رئیس پلیس راهور مشهد: افتتاح خط ۳ مترو منجر به کاهش بار ترافیکی اطراف حرم مطهر رضوی می‌شود مشارکت شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی برای ساخت مجتمع ویژه جذامیان در مشهد رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد از دستاورد‌های این کمیسیون در دوره اخیر می‌گوید | تحقق تبدیل وضعیت ۵ هزار ایثارگر خانواده شهرداری گل‌آرایی شهر مشهد با ۵۰۰ هزار بوته گل هم‌زمان با دهه کرامت ۱۴۰۴ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد باید تقویت شود و توسعه یابد تأکید رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر مشهد بر ضرورت استفاده از نیرو‌های متخصص در مدیریت شهری نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر: باید با همدلی، روند اجرای پروژه‌ها را تسریع و تسهیل کنیم تأکید شهردار مشهد بر هم‌افزایی حوزه‌های مالی، اقتصادی و برنامه‌ریزی برای پیشبرد پروژه‌های شهری آغاز صیانت از ارتفاعات جنوبی شهر مشهد | احیای نقش اندیشمندان و دانشگاهیان در مدیریت شهری پیام شهردار مشهد مقدس به‌مناسبت روز جهانی کارگر در سال ۱۴۰۴ رمزگشایی از ۳۰ فقره سرقت در غرب مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) اهدای ۸۵۳ نسخه خطی و چاپ سنگی به کتابخانه رضوی در سال ۱۴۰۳ اتصال کمربند سبز جنوبی به فضا‌های سبز شهری در دستورکار شهرداری مشهد + فیلم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی: بیشتر از یک‌سوم حوادث کار ما در طول سال، در حوزه مشاغل ساختمانی است مدیر پروژه ساماندهی کارگران ساختمانی شهرداری مشهد: در سال ۱۴۰۳، تعداد ۱۲۳ هزار و ۸۲۵ نفر کارگر از ایست‌کار‌های سطح شهر اعزام شدند هزینه سالانه ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای ایست‌کارها + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: برای رسیدن به منابع پایدار و جلوگیری از ریخت‌وپاش‌ها وظیفه داریم رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد: مردم در اولویت تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها هستند عضو شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: لزوم بازنگری در توسعه ارتفاعات جنوبی مشهد
سرخط خبرها

افزایش ۷۷۰میلیارد تومانی اعتبار ساخت فضا‌های ورزشی مشهد

  • کد خبر: ۲۵۰۱۴۱
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
افزایش ۷۷۰میلیارد تومانی اعتبار ساخت فضا‌های ورزشی مشهد
مسجد امام محمدباقر (ع) در محله شهید ابراهیمی، یکشنبه‌شب میزبان حضور مجید طهوریان‌عسکری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بود تا اهالی بتوانند بدون واسطه از دغدغه‌هایشان بگویند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شیب خدمت که از سه سال قبل به‌سمت پهنه‌های پیرامونی و مناطق حاشیه شهر متمایل شد، قابل پیش‌بینی بود که به‌تدریج غبار محرومیت از چهره محلات محروم و کم‌برخوردار این مناطق زدوده شود. محله شهید ابراهیمی یا همان بُقرآباد قدیم در تلاقی خیابان مسلم جنوبی و بولوار شهید مجلسی، جایی در دل منطقه ۳ است که به تصدیق بسیاری از اهالی، حال‌و‌روز معابر آن در سه سال گذشته رشد و پیشرفت بسیاری داشته، اما همچنان برخی ریزه‌کاری‌ها در این محله باقی مانده که رفع آنها اراده مدیران شهر و همکاری مردم را می‌طلبد.

بر‌همین‌اساس، مسجد امام محمدباقر (ع) در محله شهید ابراهیمی، یکشنبه‌شب میزبان حضور مجید طهوریان‌عسکری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بود تا اهالی بتوانند بدون واسطه از دغدغه‌هایشان بگویند.

نام جدید خیابان، یک درد و هزار دردسر!

شاید دیگر خیلی از گلایه‌های معمول همچون روشنایی معابر، آسفالت خیابان‌ها، پوشش ناقص خطوط اتوبوس‌رانی و کمبود سرانه فضای سبز جایی در دغدغه اهالی محله شهید ابراهیمی نداشته باشد؛ اما هنوز هم مردم درباره برخی مسائل شهری همچون جمع‌آوری نامنظم زباله و آب‌گرفتگی معابر در فصل بارش گلایه‌مند بودند. دو تن از اعضای شورای اجتماعی محله به‌صراحت از جوی‌های آب محله گفتند که در جریان بهسازی روکش آسفالت خیابان‌ها پُر شده‌اند و همین موضوع باعث شده تا حتی یک باران سبک، ختم به آب‌گرفتگی‌های سنگین شود.

علاوه بر این، شاید بتوان تغییرنام معبر اصلی محله را دغدغه مشترک و گلایه همگانی اهالی دانست. خیابان ابوذر سابق که به نام شهید ابراهیمی نام‌گذاری شده، از جهات گوناگون باعث شده است تا مردم در ارائه آدرس دچار مشکل باشند؛ هم از این نظر که شماره کوچه‌ها تغییر کرده و مثلا ابوذر ۱۲ به شهید ابراهیمی ۱۶ تغییرنام پیدا کرده و هم اینکه نام شهید ابراهیمی در چند معبر اصلی منطقه ۳ تکرار شده است.

سومین معضل مهم محله مربوط به کوچه‌های باریک و دوطرفه‌ای همچون شهید ابراهیمی ۱۶ است که بولوار مجلسی غربی را به مسلم جنوبی متصل می‌کند و ازاین‌نظر، به‌صورت پیوسته زیر بار ترافیک و تردد خودرو‌ها قرار دارد.

نهضت آسفالت، بی‌سابقه در تاریخ

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر در ابتدای این دیدار بی‌واسطه به ارائه گزارشی از عملکرد و راهبرد‌های مدیریت شهری در رسیدگی به مشکلات مجاوران امام هشتم (ع) پرداخت و گفت: از آغاز دوره ششم شورای اسلامی شهر، اقداماتی در دستورکار قرار گرفته که امروزه برکات آن را به‌صورت ملموس و محسوس مشاهده می‌کنیم. از‌جمله، همین طرح پروژه‌های زودبازده در محلات هدف بازآفرینی که با اختیار و انتخاب خود اهالی، در سه سال افزون‌بر ۴۰ میلیارد تومان به پروژه‌های خُرد و اولویت‌دار از نظر مردم اختصاص یافت و این راهبرد در آخرین سال فعالیت شورای ششم نیز در دستورکار قرار دارد. 

طهوریان‌عسکری افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از سیصد اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل درون‌شهری افزوده شده و شهرداری را مکلف کرده‌ایم که ۷۰ درصد از آن در اختیار حاشیه شهر باشد. سرجمع ارزش این اتوبوس‌ها افزون‌بر ۱۲‌هزار‌میلیارد تومان است و چالش‌های فراوانی برای تأمین این اعتبار وجود داشته؛ اما مدیریت شهری برای گره‌گشایی از کار مردم، خود را مکلف به تأمین بودجه مرتبط دانسته است. 

به گفته وی، رکوردشکنی تاریخی شهرداری مشهد در اجرای نهضت آسفالت، از‌جمله‌دستاورد‌های شاخصی است که در تاریخ به یادگار خواهد ماند؛ زیرا در طول ۱۱۰ سال تاریخچه فعالیت شهرداری در مشهدالرضا (ع)، رکورد اجرای پروژه آسفالت معابر شهری در بیشترین میزان اجرای سالیانه حدود یک‌میلیون مترمربع بوده، درحالی‌که فقط در سال ۱۴۰۳، بیش از ۴‌میلیون مترمربع از کوچه‌پس‌کوچه‌های خاکی شهر مشهد آسفالت شده که این مهم در کل کشور نیز بی‌سابقه است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد این را هم گفت که تاکنون ۱.۵‌میلیون مترمربع از نهضت آسفالت انجام شده و تا پایان سال، کل چشم‌انداز پروژه به سرانجام خواهد رسید. 

طهوریان‌عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه اعتبار مساجد و بودجه عمرانی ورزشی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۳ پرداخت و بیان کرد: کل اعتباری که شورای پنجم در سال پایانی برای مساجد در نظر گرفته بود، فقط ۳‌میلیارد تومان بود و شورای ششم در سال پایانی فعالیت خود ردیف اعتبار مساجد را به ۵۹۰ میلیارد تومان افزایش داده است. در سال پایانی شورای پنجم، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار بودجه عمرانی ورزشی مقرر شده بود، در‌حالی‌که این رقم در سال پایانی شورای ششم به ۸۰۰‌میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد که شهروندان مشهدی باید آگاه باشند که شهرداری مشهد مثل دولت نیست که مثلا چاه نفت در اختیار داشته باشد و در صورت کسری اعتبار بتواند از آن کمک بگیرد؛ بلکه درواقع، منابع مالی مدیریت شهری در‌هر‌صورت از محل جیب شهروندان تأمین می‌شود و اگر همین برگه‌های سبزرنگ عوارض پرداخت نشود، آسیب و زیان آن در اصل به خود شهروندان باز‌می‌گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->