صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره امور زائرین سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: یکی از فعالیت‌های اصلی ما در ایام پایانی ماه صفر، اجرای طرح «در مسیر بهشت» است که طی آن، در مسیر خدمت ویژه زائران در خیابان امام‌رضا‌(ع)، از میدان ۱۵خرداد تا حرم مطهر رضوی، بیش از ۳۰۰ موکب ایجاد می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد باغبان امروز، ۲۴ مردادماه، در ستاد دهه آخر صفر که در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های ما در دهه پایانی صفر در قالب برنامه‌های عملیاتی است که با مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین شروع خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در مشهد در روز اربعین از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی از ساعت ۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود. شهرداری مشهد برای تسهیل این امر آماده‌سازی زیرساخت‌ها را انجام خواهند داد. معمولاً نهاد‌های متولی حوزه فرهنگی در امور مربوط به دهه پایانی صفر کم‌رنگ ورود پیدا می‌کنند، اما امسال قرارگاه فرهنگی زائران دهه پایانی صفر با محوریت آستان قدس آغازبه‌کار کرده و جلسات آن هر هفته برگزار می‌‎شود. همه نهاد‌های فرهنگی باید فعال شوند.

باغبان با بیان اینکه یکی از مسائل ما مراکز اسکان موقت و اضطراری است، عنوان کرد: محور اصلی اسکان و اولویت ما بوستان غدیر است. جدا از بوستان زائرپذیر غدیر، چهار مرکز اسکان موقت داریم که تا انتهای هفته آینده آماده‌سازی می‌شوند. امسال از سال‌هایی است که به‌شدت شلوغ خواهد بود. یکی از چالش‌های ما موضوع اسکان است که شهرداری مشهد وظیفه‌ای در حوزه اسکان ندارد و فقط کمک می‌کند.

رئیس اداره امور زائرین سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: چهار موکب بزرگ با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار نفرشب در شارستان‌ها و مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی داریم. اولویت‌های بعدی ما در حوزه اسکان سالن‌های ورزشی، سوله‌های بحران و فرهنگ‌سرا‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات و برنامه‌های محوری ما برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده و سواره است، تصریح کرد: یکی از ایستگاه‎‌هایی که محور و کانون اصلی ما در حوزه فرهنگی خواهد بود، ایستگاه عرصه میدان شهداست. تاکنون بیش از ۴۰ موکب برای پذیرایی زائران در میدان شهدا ثبت‌نام کرده‌اند. در بزرگراه شهید سلیمانی، محور قوچان و سه‌راه فردوسی نیز ایستگاه استقبال از زائران پیاده را داریم. برای زائران سواره نیز در راه‌آهن، نیشابور، پایانه مسافربری و محور قوچان جنب بیمارستان شهید طالقانی ایستگاه استقبال خواهیم داشت.

باغبان خاطرنشان کرد: ما خدمات عمومی، تخصصی و فرهنگی زیارتی را تدارک دیده‌ایم. یکی از فعالیت‌های اصلی ما به عنوان یک رویداد ملی با نام طرح «در مسیر بهشت» است که طی آن، در مسیر خدمت ویژه زائران در خیابان امام‌رضا(ع)، از میدان ۱۵خرداد تا حرم مطهر رضوی، بیش از ۳۰۰ موکب ایجاد می‌شود. با کلیه کلان‌شهرها، شهرها، شهر‌های مذهبی و دیگرشهر‌های استان خراسان‌رضوی مکاتبه داشتیم تا مواکب و تشکل‌های مردمی در این حوزه شرکت کنند که بیش از ۶ شهر اعلام آمادگی کردند.

رئیس اداره امور زائرین سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: فضا‌های اکران شهری متناسب با دهه پایانی صفر خواهیم داشت. تمام ظرفیت‌ها در حوزه فضاآرایی و ظرفیت‌های مردمی در دهه پایانی صفر پای کار می‌آیند. یکی از چالش‌های اصلی که سال گذشته به ویژه ورودی‌ها داشتیم، نبود اطلاع‌رسانی درست و بموقع بود؛ بنابراین طرح «زائر افتخاری» را کلید زدیم که بیش از ۶۰۰ نفر ثبت‌نام کردند. برنامه «قرار نوجوانی» را نیز داریم که بیش از ۳۰۰۰ نوجوان دختر و پسر در عرصه میدان شهدا در ۴ شیفت سه‌ساعته خدمت‌رسانی می‌کنند. تئاتر فاخر آیینی را نیز در برخی محور‌ها خواهیم داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.