اعمال‌قانون ۳۱۵۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۳۷۰۰ پارکینگ موقت برای ایام پایانی ماه صفر در مشهدمقدس بازدید «عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی» و «شهردار مشهد مقدس» از مرکز ۱۳۷ و مؤسسه فرهنگی شهرآرا برپایی بیش از ۳۰۰ موکب در مسیر خدمت ویژه زائران در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد در دهه پایانی صفر معرفی اعضای کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در سال چهارم پیش‌بینی ۳۶۶۱ چشمه سرویس بهداشتی در اطراف حرم مطهر رضوی برای ایام دهه پایانی صفر فعالیت ۱۰۰۰ نیروی مدیریت شهری مشهد در نجف اشرف و مرز چذابه + فیلم معرفی اعضای کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در سال چهارم ترافیک سنگین در میدان آزادی، بولوار وکیل‌آباد و خین عرب در مشهد (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهرداری برای طرح‌های زودبازده ۳ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است چشم امید «دیزدر» به وزیر جدید میراث | آخرین فرصت نجات سنگ‌نگاره‌های چهار هزار ساله مشهدالرضا (ع)؛ آماده میزبانی از زائران دهه پایانی صفر + فیلم معرفی اعضای کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در سال چهارم آخرین گروه پاکبانان شهرداری مشهد امشب (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) به نجف اشرف اعزام می‌شوند نایب‌رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: باید به امیدآفرینی در حوزه بانوان توجه شود بودجه بخش بانوان شهرداری مشهد در دوره ششم مدیریت شهری ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است شهروند خبرنگار | گلایه شهروند مشهدی از مزاحمت سوسک ها و حشرات موذی در فصل تابستان + پاسخ تصویب طرح جامع گردشگری منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض مشهد اعمال‌قانون ۲۹۳۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در میدان فلسطین، خیابان امام‌خمینی(ره) و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فعالیت ۱۰۰۰ نیروی مدیریت شهری مشهد در نجف اشرف و مرز چذابه + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۵۰۸۴
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
فعالیت ۱۰۰۰ نیروی مدیریت شهری مشهد در نجف اشرف و مرز چذابه + فیلم
رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهد گفت: کاروان خدام الحسین با شعار «مشهد برای حسین»، متشکل از هزار نیروی خدمات شهری، اتوبوس‌ران، تاکسی‌ران، فرهنگی و... اعزام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، قاسم زوکی‌نژاد در نشست خبری ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهد که صبح امروز (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) برگزار شد، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین همایش پیاده‌روی جهان و در نظر رهبری به عنوان یک کنگره جهانی ویژه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای کاروان خدام الحسین(ع) شهرداری مشهد، افزود: کاروان خدام ‌الحسین با شعار «مشهد برای حسین»، متشکل از هزار نیروی خدمات شهری، اتوبوس‌ران، تاکسی‌ران، فرهنگی و... اعزام شد. ۵۵۴ نیروی پاکبان جهت انجام فعالیت‌های خدماتی به کشور عراق اعزام شده‌اند که از این تعداد، ۵۰۰ نفر از شهرداری مشهد و ۵۴ پاکبان دیگر از شهرداری سبزوار در این کاروان حضور پیدا کرده‌اند.

رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) شهرداری مشهد در ادامه گفت: به منظور تکمیل نیروی لجستیکی، تعداد ۲۲ دستگاه انواع خودروی خدمات شهری جهت انجام مأموریت به کشور عراق اعزام شده‌اند. همچنین در حوزه حمل‌و‌نقل، ۱۲۵ اتوبوس شامل ۱۲۰ اتوبوس حمل‌ونقل و ۵ اتوبوس امداد به غرب کشور اعزام شده‌اند تا در خاک ایران و خاک عراق، خدمت‌رسانی کنند. تعداد ۸۵ اتوبوس در کشور به خدمت‌رسانی مشغول می‌شوند و تعداد ۴۰ اتوبوس دیگر وظیفه حمل‌ونقل زائران از مرز چذابه تا شهر الاماره را برعهده خواهند داشت و امسال نیز تاکسی‌رانان ما با حضور مؤثر در این رویداد با تعداد ۴۰ دستگاه ون در مرز‌های غربی کشور حاضر خواهند شد تا مسافران و زائران را از کرمانشاه تا مرز مهران همراهی کنند.

اعزام پاکبانان نمونه و سفراولی به نجف اشرف

زوکی‌نژاد تأکید کرد: ما جلسات متعددی تا ۵ ماه قبل از اربعین برگزار کردیم و نقاط قوت و ضعف را مورد بررسی قرار دادیم و امید است بتوانیم امسال با استفاده از تجربه‌های گذشته، کیفیت خدمات را ارتقا ببخشیم. متقاضی بسیاری در مجموعه پاکبان‌ها برای اعزام به اربعین حسینی وجود داشت و ما در فرایند اعزام نیروهای شهرداری، سه شرط پاکبان‌نمونه‌بودن، زائراولی‌بودن و داشتن سه فرزند را برای انتخاب پاکبانان لحاظ کردیم.

حضور تیم‌های درمانی در کاروان خدام‌الحسین(ع) 

وی با بیان اینکه سلامت همکاران در سفر و در حین کار با توجه به گرمای کشور عراق مورد رصد و بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: پزشکانی از مجموعه شهرداری در محل‌های اسکان حضور دارند که در جریان رفت‌وبرگشت به سلامتی افراد توجه می‌کنند. به محض ورود پاکبانان به شهر نجف، برای یک زیارت دوره‌ای به کربلا، کاظمین و سامرا اعزام می‌کنیم و سپس برای خدمت‌رسانی، عازم شهر نجف می‌شوند.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از کار‌های فرهنگی که مجموعه شهرداری انجام داده، حضور پاکبانان در شهر نجف است که ابتدا آن‌ها را برای زیارت اعزام می‌کنیم و سپس فعالیت خود را آغاز می‌کنند و از امروز صبح، نیرو‌های اعزام‌شده خدمت خود را آغاز کرده‌اند. 

وی گفت: دو تیم تبرکی و تبرئی نیز در شهرداری وجود دارد. نانوایی‌هایی که هرساله برای خدمت به زائران امام‌حسین(ع) حضور داشته و تهیه نان را برعهده دارند، امسال نیز در کنار ما هستند. همچنین امسال برای اولین بار مستندسازی و تصویربرداری را به‌شکل تبرئی تقبل کردند و امیدواریم در سال‌های آینده نیز این تیم فعالیت خود را ادامه دهد.

وی گفت: در مجموعه فرهنگی، ٢۶ نفر راهنمای زائر داشتیم و امسال این تیم در حرم امام‌علی(ع) درراستای راهنمایی زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد. مردم عزیزمان از بیشتر شهر‌های ایران در قالب کمک به زائران، در مرز‌های ایران مستقر هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هماهنگی‌های خوبی با مجموعه مدیران استانی و شهری نجف انجام شده است، گفت: در جریان بازدید‌ها و جلساتی که با مدیران در نجف اشرف انجام شد تمایلاتی از سوی افراد برای آغاز همکاری در حوزه‌های شهرسازی، جمع آوری آب‌های سطحی و پسماند با شهرداری مشهد در کشور ایران نشان داده شده است. درخواست داشتند مجموعه ایران در مجموعه‌های پسماند و زباله و بازیافت آن کمک کند؛ پس بعد از دهه صفر مکاتباتی با مجموعه دولت انجام می‌دهیم تا کمیته‌ای در این قالب در وزارت خارجه ایجاد شود تا بتوانیم در این حوزه‌ها با سایر شهر‌های کشور‌های همسایه وارد همکاری شویم. دهه آخر صفر بعد از روز اربعین آغاز می‌شود و مجموعه شهر مشهد آماده پذیرایی از جاماندگان اربعین خواهد بود.

وی ادامه داد: سال گذشته در بخش بازگشت نیرو‌ها به مشهد دوستانمان اذیت شدند که از آنها عذرخواهی می‌کنم، اما امسال با پیش بینی‌های صورت گرفته پس از پایان مراسم اربعین در کشور عراق، پاکبانان با پرواز هوایی سریعا به مشهد باز خواهند گشت. نیرو‌های اعزامی از سوی شهرداری مشهد در حوزه کاری خود تخصص دارند مثلاً در حوزه خدمات شهری و رفت و روب شهر نجف، مدیران آنجا علاقه دارند تا با نیرو‌های خدمات شهری مشهد همکاری بیشتری داشته باشند.

وی گفت: برابر مصوبه شورا فقط دو نفر از اعضای شورا به عنوان ناظر یک آقایان ناصحی و حسامی مشخص شدند. در جلسه‌ای دیگر آقای محمدیان حضور پیدا کردند به عنوان جایگزین شهردار و برابر بودجه ۳۰ میلیارد تومان بودجه امسال هزینه کرد اربعین است و تقریبا برای این مقدار از مجموعه هواپیمایی تابان طلبی وجود داشت که وصول نشد و در این ماجرا به این تفاهم رسیدیم که بلیت را تامین کنند و تقریبا به عدد ۳۰ میلیارد تومان در جمع برسیم. سال گذشته ۲۴ میلیارد و دریافتی از دولت ۲۸ میلیارد تومان بود تنها سفری که حق ماموریت خارجی لحاظ نمی‌شود سفر اربعین است.

وی ادامه داد: دولت بابت استهلاک، مبلغی برای شهرداری واریز کردند و ما نیز ٣٠  میلیارد تومان به حساب شهرداری در خصوص بازسازی بهینه‌سازی اتوبوس‌ها واریز کردند و و قول دادند تا مبلغ ١٠٠ میلیارد تومان واریز کنند. ما تقریبا بلوار اصلی که منتهی به پیاده روی اربعین است در اختیار شهرداری و نظافت آن را بر عهده دارد. سه چهارم خدمت در مجموعه شهرداری مشهد و یک چهارم توسط شهرداری تهران صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در شهر نجف به میزان ٢۵ کیلومتر و روزانه ١٨٠ تن زباله جمع آوری میشد. همچنین ٢٢ دستگاه جمع آوری زباله و پنج دستگاه به صورت پشتیبانی به عراق اعزام می‌شود. نیرو‌های شهرداری به صورت پشتیبانی نزدیک به ١٢٠ نفر از مجموعه حراست، بازرسی نیرو‌های پشتیبانی شهرداری و رانندگان ماشین‌های نقلیه شهرداری و سایر افراد پاکبانان ما جهت خدمت اعزام شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->