صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سارقان سابقه‌دار مشمول عفو و تخفیف مجازات نمی‌شوند

  • کد خبر: ۲۴۵۲۶۱
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی از برخورد شدید دستگاه قضا با مجرمانی خبر داد که برای چندمین بار دستگیر می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا زرندی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا درباره اقدامات پیشگیرانه با عاملان سرقت‌های خرد گفت: خوشبختانه در قسمت پیشگیری اقدامات زیادی در دست انجام است. وی درباره دلایل افزایش جرائم خرد بیان کرد: یکی از دلایل این است که معمولا فرد بزهکار نمی‌داند با اقدامات مجرمانه خود چه مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کند، روزنامه‌ها می‌توانند خوب به این موضوع بپردازند و قبح و زشتی این جرائم را برای مردم تبیین کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی ادامه داد: می‌توان مشکلات زندگی یک بزه‌دیده را به مردم نشان داد تا شهروندان بدانند چه مشکلاتی برای این افراد پس از سرقت رخ می‌دهد، این اقدام تأثیرات زیادی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دارد.

زرندی درباره برخورد با سارقان تصریح کرد: در حوزه برخورد اقدامات خوبی صورت گرفته و ادامه هم دارد و در قسمت‌هایی به مجرمان دارای شرایط مشخص تخفیف داده می‌شود، اما برای مجرمانی که سابقه سرقت دارند تخفیف و عفو داده نمی‌شود و همین موضوع در کاهش جرم مؤثر است.

رهایی دوباره سارقان پس از دستگیری یکی از دغدغه‌های شهروندان است که رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی در این زمینه اظهار کرد: برخی سارقان گاهی برای اولین‌بار مرتکب جرم می‌شوند و اظهار پشیمانی می‌کنند، بالاخره آنها هم برای خودشان زندگی و خانواده دارند و باید در مراحل اولیه ارفاق شود تا بتوانند به زندگی خودشان ادامه بدهند. اتفاقا بررسی‌ها نشان داده که بسیاری از این افراد پس از ارفاق‌های صورت گرفته دیگر مرتکب جرم نمی‌شوند.

وی افزود:، اما برخی افراد مجدد مرتکب جرم می‌شوند که دستگاه قضایی این‌بار به نحو شدیدتری با این افراد برخورد می‌کند و چشم‌پوشی و ارفاق برای این افراد دیگر درنظر گرفته نمی‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.