صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یادداشت کودک | شهر ما خانه ماست

  • کد خبر: ۲۴۵۳۰۱
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
در این روز و شب‌ها‌یی که شهر ما میزبان جمعیت زیادی از زائران و دسته‌های عزاداری از هر جای ایران است‌، ایستگاه‌‌های پذیرایی ‌و نذری، جلوه‌ای با‌شکوه و زیبا به شهر داده است؟

پس از نام و یاد خدای بخشنده و مهربان، سلام به همه شما بچه‌های عزیزی که در این روزهای ‌میانی ماه صفر، که ‌روز‌به‌روز به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، با بزرگ‌ترهای خوبتان به مراسم روضه و ‌سوگواری امام حسین‌(ع) می‌روید. عزاداری‌هایتان قبول.

دوستان بهتر از جانِ کوله‌پشتی! می‌دانید که در این روز و شب‌ها‌یی که شهر ما میزبان جمعیت زیادی از زائران و دسته‌های عزاداری از هر جای ایران است‌، ایستگاه‌‌های پذیرایی ‌و نذری، جلوه‌ای با‌شکوه و زیبا به شهر داده است؟

هر سو که نگاه می‌کنی در کوچه و‌ خیابان و خانه‌ها‌، پیر و جوان و کودک،‌ نشانه‌هایی از محبت اهل بیت‌(ع) دارند. بعضی از مردم خیمه و موکب برپا کرده‌اند‌ و در کنار فعالیت‌های ‌مذهبی، به یاد شهدای تشنه‌لب کربلا شربت و برخی هم نذری‌های دیگر می‌دهند‌.

چه خوب است ما با رعایت تمیزی و نریختن ظرف‌های خالی نذری شربت و غذا در کوچه و خیابان‌، احترام و ادب خود را به عنوان یک بچه‌مسلمان بیشتر نشان دهیم.

راستی تا یادم نرفته بگویم که امسال، سال دومی است که ما و ‌بچه‌های محله‌ پس از مشورت با بزرگ‌ترها و همکاری‌ خانواده‌ها‌یمان یک ایستگاه پذیرایی چای نذری زده‌ایم.

من و رضا مسئول دم کردن و محسن و مهدی و جواد کار چیدن لیوان‌های چای در سینی و پذیرایی را بر‌عهده دارند. ما برای اینکه کوچه‌های دور‌ و بر‌، با لیوان‌های‌ یک‌بار مصرف رها‌شده، بد‌شکل و نازیبا نشود فکرِ خوبی کرده‌ایم.

چند سطل بزرگ زباله و کیسه‌های پلاستیکی را ‌با کمک میخی به دیوار نصب کرده‌ایم و ‌رویش نوشته‌ایم «‌محل جمع‌آوری ‌زباله‌های‌ ایستگاه نذری‌». خیالمان را راحت کرده‌ایم که معنی «شهر ما، خانه ما» را می‌دانیم و پاکبان‌های پر‌تلاش شهرمان هم از این کار خوشحال می‌شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.