صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس انجمن حقوق‌شناسی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: «حسین سیمایی‌صراف» وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری از بدنه دانشگاه است و درد دانشگاه را به طور کامل می‌فهمد و در این وزارت‌خانه موفق عمل خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تهمورث بشیریه در ارزیابی از برنامه‌ها و سوابق حسین سیمایی‌صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم سیمایی‌صراف هم در دبیری دولت (دوازدهم) و هم در معاونت وزارت علوم و هم در قائم مقامی معاونت حقوقی در هر سه عرصه موفق بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه با بیان اینکه سیمایی‌صراف را در دانشگاه شهید بهشتی هم به عنوان استاد سرشناس می‌شناسند، افزود: وی در کار وکالت هم وکیلی است که همواره خوب عمل کرده و نقطه ضعفی از او سراغ ندارم.

وکیل دادگستری و رئیس انجمن حقوق شناسی عنوان کرد: سیمایی از بدنه دانشگاه است، درد دانشگاه را به طور کامل می‌فهمد به‌خصوص که از حوزه علوم انسانی است، البته این رشته مدت‌هاست در وزارت علوم تا حد زیادی مغفول مانده و حضور سیمایی صراف می‌تواند این رشته را در نظام علمی کشور اعتلا بخشد.

بشیریه خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری می‌تواند برای ارتقای جایگاه علوم انسانی تلاش کند، به ویژه اینکه از اهالی علم حقوق هستند و با حق، تکلیف و مسائل حقوقی به خوبی آشنا است.

فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه توسط شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از دوشنبه بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دستور کار خواهند داشت و این روند در روزهای بعد به صورت دو شیفت در کمیسیون‌ها پیگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی همچنین خبر داد که وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.