صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شروع هیجان فوتبال در لالیگا

  • کد خبر: ۲۴۵۳۷۶
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ لالیگای اسپانیا در حالی از امشب (پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد که یکی از جذابیت‌های این فصل نبرد کارلو آنچلوتی با هانسی فلیک تازه‌وارد خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، از پنج‌شنبه شب فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ لالیگای اسپانیا آغاز شد. کار غول‌های این لیگ از شنبه شروع خواهد شد، جایی که بارسلونا به مصاف والنسیا می‌رود. رئال‌مادرید یکشنبه با نبرد مقابل مایورکا کارش را آغاز خواهد کرد. اتلتیکومادرید هم در اولین بازی‌اش دوشنبه شب مقابل ویارئال قرار خواهد گرفت. نکته جالب این که هرسه تیم بزرگ لالیگا در هفته اول مهمان خواهند بود. در شروع فصل جدید، شرایط سه تیم رئال‌مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید را بررسی خواهیم کرد.

رئال‌مادرید

«ثبات» بهترین راهکار برای تیمی موفق است. کارلو آنچلوتی هم سرمربی‌ای نیست که برای جذب ستاره وسوسه شود و فقط نتوانست دست رد به سینه کیلیان امباپه فوق‌ستاره‌ای که در اختیار داشتنش آرزوی هر مربی‌ای است، بزند. حالا رئالی‌ها که مدافع عنوان قهرمانی لالیگا هم هستند، برای تکرار موفقیت باید با بارسای جدید و اتلتی همیشگی مبارزه کند.
ستاره
همان همیشگی‌ها به‌علاوه کیلیان امباپه. فوق‌ستاره فرانسوی در کنار وینیسیوس جونیور و جود بلینگام مردان تعیین‌کننده رئال‌مادرید و البته کل لالیگا خواهند بود. جنس کارلتو حسابی جور است و تیمی ساخته که برای همیشه در یاد و خاطره‌ها خواهد ماند. خبر خوب دیگر برای رئالی‌ها بازگشت تیبو کورتوا از ابتدای فصل خواهد بود.
نیروی جدید
همانطور که اشاره شد، کیلیان امباپه و دیگر هیچ. بعد از معرفی کاپیتان تیم ملی فرانسه، کارلو آنچلوتی اعلام کرد که دیگر خریدی نخواهند داشت. اگرچه شایعاتی مبنی بر جذب برخی ستاره‌ها مثل ترنت الکساندر آرنولد منتشر شده، ولی بعید است کهکشانی‌ها بازیکن قابل ذکری را تا پایان نقل‌وانتقالات به خدمت بگیرند. رونمایی از امباپه خودش به اندازه کافی بزرگ هست!
پیش‌بینی
طبیعتاً تیم خوبی که کارلو آنچلوتی فصل قبل ساخت با اضافه شدن یک مهره توانمند مثل کیلیان امباپه شانس تکرار موفقیت و قهرمانی در فصل جدید را هم خواهد داشت. این احتمال اصلاً کم نیست.

بارسلونا

نسخه ژاوی خیلی زود تکراری شد و باشگاه بارسلونا پس از درگیری‌های مدیریت با سرمربی تصمیم گرفت قید اسطوره‌اش را بزند. حالا هانسی فلیک که خودش زمانی بارسا را هشت‌تایی کرد برای رقابت با رئال‌مادرید قدرتمند وارد لالیگا شده است. منتظریم تا ببینیم بارسای جدید چه در چنته خواهد داشت. به نظر می‌آید برای جا افتادن فلیک در فضایی جدید باید به او و تیمش زمان داد.
ستاره
روبرت لواندوفسکی باتجربه و لامین یامال جوان. این‌دو می‌توانند بارسلونا را به جلو هدایت کنند. از قدرت بازی‌سازی ایلکای گوندوغان در خط میانی و توانایی‌های مارک آندره تراشتگن درون دروازه نمی‌توان گذشت. رونالد آرائوخو هم که حالا در ۲۵ سالگی مدافعی باتجربه شده، می‌تواند مرد تأثیرگذار فاز دفاعی آبی‌اناری‌ها در فصل جدید باشد.
نیروی جدید
دنی اولمو یکی از ستاره‌های اسپانیا در یورو مناسب‌ترین خرید برای بارسا بود. اگرچه بارسایی‌ها تلاش کردند تا نیکو ویلیامز را هم به خدمت بگیرند، اما در این مسیر فعلاً که ناکام بوده‌اند. با این حال اولمو می‌تواند کنار ستاره‌هایی مثل لوا و یامال خط حمله‌ای آتشین برای بارسلونا بسازد. پائو ویکتور دیگر خرید بارسا برای خط حمله است که شاید این فصل از این بازیکن ۲۲ ساله هم بشنویم.
پیش‌بینی
قطعاً بارسلونا با سرمربی جدیدی که با لالیگای اسپانیا هم چندان آشنا نیست کار دشواری برای گرفتن جای رئال‌مادرید خواهد داشت و ما هم در همان فصل نخست پیش‌بینی‌مان برای هانسی فلیک و تیمش قهرمانی نیست!

اتلتیکومادرید

دیگو سیمئونه سیزدهمین سال حضورش در اتلتیکو را سپری می‌کند و هر چند سال یک‌بار سد راه رئال و بارسا می‌شود! اتلتیکو که فصل قبل شرایط خوبی نداشت و به‌سختی رده چهارم را گرفت، این فصل می‌خواهد در کورس قهرمانی قرار بگیرد. تغییرات آنها نسبت به دو رقیب‌شان هم خیلی بیشتر بوده و ال‌چولو تیمی متفاوت را روانه مسابقات خواهد کرد.
ستاره
نام آنتوان گریزمن در اتلتیکومادرید می‌درخشد. به او الکساندر شورلوت بازیکن جدیدشان در خط حمله را هم اضافه کنید. رابین لنورماند مدافع فیکس اسپانیا در یورو هم مهره‌ای قابل اتکا برای اتلتیکو خواهد بود. در همین حال توماس لمار، مارکوس یورنته و رودریگو دی‌پائول هم می‌توانند خط میانی مستحکمی برای اتلتیکو تشکیل بدهند. و، اما شلیک آخر با خولیان آلوارس یکی از بزرگ‌ترین شکار‌های تابستانی لالیگا خواهد بود.
نیروی جدید
خولیان آلوارس را اتلتیکو با ۷۵ میلیون یورو به خدمت گرفت تا ستاره منچسترسیتی با انتخابش همه را غافلگیر کند. رابین لنورماند مدافع سوسیداد هم تصمیم گرفت شاگرد سیمئونه شود. الکساندر شورلوت پس از چند فصل درخشش پیشرفت کرد و حالا می‌خواهد در مادرید جایی برای خودش دست و پا کند. همین خرید‌ها می‌تواند اتلتیکو را تبدیل به تیمی قدرتمند کند.
پیش‌بینی
چند خرید مهم در فاز تهاجمی و تدافعی می‌تواند اتلتیکو را از این رو به آن رو کند. با این حال شاید ثباتی که رئال دارد و مهره‌هایی که بارسا داشته، نسبت به تیم سیمئونه برتری داشته باشند. سومی با فاصله اندک برای اتلتی قابل پیش‌بینی است.

منبع: خبرورزشی
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.