صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ستاد مرکزی اربعین با انتشار اطلاعیه‌ای به زائران توصیه کرد سفر خود را به روز‌های پایانی هفته موکول نکنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ستاد مرکزی اربعین با انتشار اطلاعیه شماره ۹ به زائران توصیه کرد سفر خود را به روز‌های پایانی هفته موکول نکنند.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

«کربلا طریق الاقصی»

بسمه تعالی

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت (علیهم السلام) و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی (ع) می‌رساند:

تا ساعت ۲۴ مورخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۱۱ ماه صفر،  تعداد ثبت نام‌کنندگان در سامانه سماح دو میلیون و ۷۵۲ هزار و ۵۹۸ نفر،  تعداد زائرین عازم شده به کشور عراق یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۱۲ نفر و تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون ۵۵۴ هزار و ۵۳۹ نفر بوده است.

برابر گزارشات دریافتی و رصد‌های مستمر، رفت‌وآمد و نقل و انتقال زوار در دو سوی مرز‌های اربعینی با سهولت و سرعت لازم صورت می‌پذیرد و به حمدالله هیچ‌گونه مشکلی گزارش نشده است.

توصیه می‌شود زائرین گرامی که قصد سفر به کشور عراق را دارند، سفر خود را به روز‌های پایانی هفته موکول نکنند. با توجه‌ به کمبود وسیله حمل‌ونقل عمومی، بر اهتمام نسبت به نذر مسافر در مسیر رفت‌وبرگشت تأکید می­‌شود. با بررسی و رصد مستمر پایانه‌های مرزی و برای سهولت در رفت‌وآمد و تردد از مرز، همچنان بر استفاده از مرز‌های خسروی، تمرچین و باشماق تأکید می‌شود.

برابر گزارشات دریافتی و با توجه‌ به ازدحام جمعیت در شهر کربلا و شدت یافتن آن در روز‌های آینده، مجدداً تأکید می‌شود زوار عزیز مدت ماندگاری و توقف خود در شهر کربلا را کوتاه (یک روز) قرار دهند. پایان عملیات خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی، ۲۳ ماه صفر مصادف با ۷ شهریورماه خواهد بود.

با توجه‌ به جمع‌آوری مواکب عراقی در ظهر روز اربعین، به زائران عزیز توصیه و تاکید می‌شود قبل از روز اربعین به کشور بازگردند، در غیر این صورت می‌بایست پیش‌بینی لازم را برای اسکان و تغذیه خود داشته باشند. زائرین عزیز در هنگام برگشت و قبل از شروع به رانندگی، حتماً استراحت لازم را داشته باشند. اتباع مقیم ایران بدون داشتن مدارک قانونی برای عبور از مرز شلمچه به‌ هیچ‌ عنوان به این مرز مراجعه نکنند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.