صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی گفت: بزرگ‌ترین معضل در حوزه واردات، اعمال قوانین خلق‌الساعه در این حوزه است. قوانین خلق‌الساعه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی را اذیت می‌کند.

سعید بامشکی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین معضل در حوزه واردات، اعمال قوانین خلق‌الساعه در این حوزه است که این قوانین فعالان بخش خصوصی را اذیت می‌کند، تصریح کرد: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به‌خصوص کمیسیون صنعت تقاضا داریم قبل از وضع قوانین تخصصی و مشورتی، از اتاق بازرگانی و بخش خصوصی نظر بخواهند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه یک‌سری تجربیات شکست‌خورده دهه هفتاد و دهه‌های قبلی دوباره تکرار می‌شود، گفت: تقاضا داریم برای مسئله سهمیه‌بندی ارزی یا تفاوت‌گذاشتن بین تولید‌کنندگان و تجار که هم باعث مفسده بر انگیزه امضا‌های طلایی و هم باعث زدوبند بین تولیدکنندگان و تجار می‌شود، فکری کنند.

رئیس کمیسیون واردات اتاق استان گفت: ما با هرگونه سهمیه‌بندی و هرگونه محدود‌کردن تجار و تفاوت‌گذاشتن بین واردکنندگان کاملاً مخالفیم. این‌ها همه عامل رانت و فساد است و تقاضای همیشگی‌مان بحث تک‌نرخی‌شدن ارز است.

بامشکی با اشاره به موضوع فیلترینگ اینترنت و تأثیر آن بر این حوزه افزود: علاوه بر این‌ها، ما تقاضا داریم معضل سرعت پایین اینترنت و فیلترینگ رفع شود و به درخواست تجار مبنی بر ایجاد زیرساخت تجارت که بحث سرعت بالای اینترنت و آی‌تی است، توجه شود.

 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.