صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: کار صدور و تحویل دفترچه‌های زیارت اربعین حسینی برای مهاجرین افغانستانی مقیم ایران با سرعت جریان دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین شرافتی‌راد اظهارداشت: آمادگی‌ها برای استقبال، پذیرایی و بدرقه زائران افغانستانی که از مرز دوغارون به قصد زیارت اربعین وارد مشهد مقدس و سپس عازم عتبات عالیات عراق می‌شوند اتخاذ شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: کار ثبت نام مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد مقدس برای اعزام به عتبات عالیات عراق از طریق دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی انجام شده و امسال فرایند ثبت نام و صدور دفترچه‌های خروج و مراجعت زیارت کوتاهتر شده است.

او ادامه داد: تاکنون دست کم ۲۸ هزار نفر از مهاجرین افغانستانی در مشهد ثبت نام کرده‌اند. برای ۲۲ هزار نفر دفترچه زیارت صادر و تحویل شده و حدود ۶۰۰ نفر هم از طریق سامانه سهما ثبت نام کرده‌اند که دفترچه‌های آنان هم صادر شده و آماده تحویل است.

شرافتی راد عنوان کرد: ستاد اربعین حسینی جمهوری اسلامی ایران کمیته‌ای تحت عنوان کمیته اربعین اتباع خارجی دارد و کار آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی و استقبال از زائرانی که از کشور افغانستان و پاکستان وارد ایران می‌شوند و قصد عزیمت به عتبات عالیات عراق را دارند آغاز شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: ستاد اربعین حسینی خراسان رضوی هم کمیته‌ای تحت عنوان کمیته اتباع خارجی دارد که مسئولیت آن با اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی است و با هماهنگی خوبی که با ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد مقدس وجود دارد، مانند سال‌های گذشته اقدامات و هماهنگی‌های خوبی انجام شده و در نظر است، تمام خدمات لازم به زائران خارجی ارایه شود.

شرافتی راد خاطرنشان کرد: از سال گذشته در جلساتی که بین وزیران کشور ایران و عراق برگزار شد، بحث ویزای رایگان برای اتباع افغانستانی مطرح و ویزای دو کشور رایگان شد که خدمت بزرگی برای زائران است. مسوولان هم تلاش دارند که خدمات به بهترین نحو به زائران ارایه شود و از آنجا که بسیاری از خدمات به صورت مردمی انجام می‌شود روند کار هم به خوبی پیش می‌رود.

منبع: رادیو دری

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.