صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی خواف گفت: به دلیل افزایش گرد و غبار و وضعیت نامساعد جوی این شهرستان به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش شهرآرانیوز، احسان هنرخواه شنبه شب در کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار این شهرستان مرزی افزود: بر این اساس ورزش‌های هوازی، فعالیت عمرانی و شهرسازی و فعالیت‌های آموزشی از روز یکشنبه ۲۸ مرداد تا پایان رخداد در شهرستان خواف تعطیل و با محدودیت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اعلام آماده باش اورژانس و هلال احمر خواف ادامه داد: نظر به اعلام اداره هواشناسی مبنی هشدار نارنجی وقوع پدیده وزش باد، وقوع گرد و غبار به همراه افزایش دما، با افزایش ﺷدت وزش باد در نواحی باد خیز، همراه با گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت در روز‌های آتی در شهرستان خواف، اطلاع رسانی کامل در زمینه توصیه‌های بهداشتی و خود مراقبتی مرتبط با شرایط پیش رو به شهروندان صورت پذیرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی خواف گفت: از روز شنبه کیفیت هوای شهرستان خواف بر اساس داده‌های ایستگاه پایش شهرستان، مستقر در سنگان خواف به وضعیت خطرناک قرار گرفت.
وی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی تداوم شرایط برای شنبه شب و روز یکشنبه کلیه رؤسای ادارات مکلفند در موضوع گرد و غبار با اخذ نظر و هماهنگی با مدیریت بحران تصمیمات لازم را طبق شیوه نامه شرایط اضطرار اتخاذ کنند.

هنرخواه افزود: در این راستا و بر اساس نظر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار شهرستان، اورژانس، بیمارستان و نیز هلال احمر بصورت آماده باش درآمده و با آمادگی کامل تا پایان رخداد به شهروندان خدمت رسانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش دید در محور‌های درگیر پدیده گرد و غبار و کاهش دید، پلیس راهور نیز با همکاری اداره راهداری، تمامی محور‌های شهرستان خواف را، از نظر ترافیکی مدیریت و به رانندگان هشدار‌های لازم را اطلاع رسانی نمایند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی خواف اظهار داشت: شهروندان خوافی بر اساس مصوبات کارگروه مذکور هرگونه برنامه کویرنوردی، کوهنوردی و سایر برنامه‌های ورزشی فضای باز خودداری کنند.

وی خواستار پرهیز از سم‌پاشی و محلول پاشی توسط کشاورزان و رعایت دقیق شیوه نامه‌های ایمنی کار در فعالیت‌های صنعتی و معدنی بخصوص واحد‌های تولید شن و ماسه، دانه بندی سنگ آهن و معادن پلاسری داده شد.

هنرخواه ضمن تاکید بر جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و در سطح شهر فعالیت‌های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول شود.

معاون عمرانی فرمانداری خواف تاکید کرد: شهرداری‌ها و صاحبان طرح‌ها نیز به کنترل سازه‌های شهری، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها مکلف شدند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین هرگونه فعالیت عمرانی و شهرسازی که منجر به تشدید شرایط گرد و غبار شود در طول مدت رخداد در حریم شهر و روستا‌های شهرستان خواف ممنوع است.

هنرخواه گفت: شرایط و میزان آلودگی هوا تا پایان رخداد بصورت ساعتی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد و با عنایت به اهمیت خودمراقبتی در این رخداد از خبرنگاران و فعالین رسانه درخواست می‌شود در انعکاس هشدار‌ها اقدام نمایند.

طبق گفته معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی خواف، در خصوص تعطیلی ادارات، نهاد‌ها و یا بانک‌های شهرستان متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد با این حال فعالیت‌های اوقات فراغت و آموزشی کودکان و خردسالان، مهدکودک‌ها در شهرستان تا پایان رخداد گرد و غبار تعطیل خواهد بود.

هنرخواه گفت: اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و مخاطبین عنوان شده است و تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه‌های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلو متر مرز مشترک با افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.