صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات کارآمدی، مبارزه با فساد، نفوذ و آسیب‌های اجتماعی را از جمله دلایل تایید وی برای سکانداری این وزارتخانه عنوان کردند. همچنین، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات به تشریح دیدگاههای خود پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در جلسه علنی روز یکشنبه (۲۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت و برنامه‌های حجت الاسلام اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در دستور کار قرار گرفت و موافقان و مخالفان وی نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند.

موافقان وزیر پیشنهادی اطلاعات کارآمدی، مبارزه با فساد، نفوذ و آسیب‌های اجتماعی را از جمله دلایل تایید وی عنوان کردند.

خطیب شخصیت فراجناحی است/او قادر به وفاق ملی در چهارچوب سیاست‌های رهبری است

نماینده مردم بستک و بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: در این زمان حساس از شرایط کشور و مقابله با استکبار جهانی، از وزیری دفاع می کنیم که از کف سیستم اطلاعاتی کار خود را آغاز کرده و در سطوح مدیریتی هم فعال بوده است.

احمد جباری افزود: حجت الاسلام خطیب در دولت قبل هم وزیر اطلاعات بوده و از آنجا که با ملاک های مدنظر رهبر معظم انقلاب همسو هستند، در دولت چهاردهم هم برای این وزارتخانه بار دیگر پیشنهاد شده است.

وی اضافه کرد: باورمندی به اصول ارزش‌های انقلاب اسلامی، تاکید به اجرای قانون اساسی و وفاداری به امامین انقلاب از جمله دلایل پیشنهاد دوباره وی برای وزارت اطلاعات است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خطیب از جانبازان دفاع مقدس است، تصریح کرد: همچنین برادر ایشان از شهدای دفاع مقدس بودند حجت الاسلام خطیب در دوران مدیریتی خود وظیفه سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه را هم بر عهده داشت.

جباری با بیان اینکه حجت الاسلام خطیب شخصیت فراجناحی بوده و به هیچ حزبی وابستگی ندارد، یادآور شد: همچنین همه جناح های سیاسی از اصولگرا و اصلاح طلب گرفته تا سایر جناح های سیاسی از  عملکرد و برنامه های ایشان دفاع کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی اطلاعات با نگاه مثبت همیشه به دنبال رشد اقوام بوده و قادر به وفاق ملی در چهارچوب سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.

عملکرد حجت الاسلام خطیب سبب حضور در دولت گذشته و پیشنهاد برای دولت فعلی است

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: حجت‌الاسلام خطیب هم در دولت شهید رئیسی حضور داشت و اکنون به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس معرفی شده‌ است که جای قدردانی از رئیس جمهور دارد. چرا که وی در زمان تبلیغات انتخاباتی اعلام کرد که کابینه‌اش، کابینه وفاق ملی خواهد بود و ما امروز مصادیق آن را شاهد هستیم.

علاء الدین بروجردی افزود: شرایط امروز ما در منطقه بسیار حساس است، نقطه مقابل ما بعد از جنگ تحمیلی نظامی، عرصه‌های متعدد جنگ تحمیلی که یک بُعد آن جنگ اقتصادی است، وجود دارد و یک بُعد دیگر آن نیز که بسیار مهم است جنگ اطلاعاتی است. سازمان‌های بزرگ اطلاعاتی دنیا از موساد گرفته که عملیات آن را در کشور مشاهده کردید تا سازمان سیا و سازمان‌های منطقه‌ای هم‌پیمان با آمریکا همه در مقابل ما صف‌آرایی کردند.

نماینده مردم خنج و لار در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین سازمان اطلاعاتی کشور ما به خصوص وزارت اطلاعات که مسئولیت مستقیم اطلاعاتی را برعهده دارد درگیر چنین جنگ چندوجهی بسیار پیچیده است و قطعاً نیازمند یک توانمندی است.

وی بیان کرد: امام (ره) به حق نام نیروهای اطلاعاتی را سربازان گمنام امام زمان (عج) نامیده است زیرا آنها در خانواده‌های خود نیز محروم، مظلوم و گمنامند چه برسد به جامعه. همه انسان‌ها برای مسئولیت‌های مختلف تحصیل می‌کنند تا آوازه‌ای در کشور داشته باشند اما اینها از این موضوع نیز عبور کرده‌اند بنابراین باید از تلاش‌های آنها تشکر و قدردانی کرد.

بروجردی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات وزارت اطلاعات، توطئه‌های طراحی شده دشمن را خنثی‌سازی کرده که قابل اعلام نبوده است، گفت: برخی‌ها می‌گویند که چرا فلان حادثه اتفاق افتاده و باید گفته شود که حوادثی قبل از اتفاق خنثی شده که قابل اعلام نبوده است و این هم دلایل خاص خود را دارد.

وزارت اطلاعات دربرابر طراحی‌های متعدد دشمن موفق عمل کرده است

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این مدت وزارت اطلاعات با قدرت عمل کرده و در مقابل طراحی‌های متعدد دشمن موفق عمل کرده است. یکی از اقدامات اساسی وزارت اطلاعات حفظ نیروهای نظام است زیرا دشمن روی همه نیروهای نظام کار می‌کند حتی نمایندگان نیز در معرض تهدید جدی هستند.

وی اضافه کرد: از یک کار ساده تخلیه اطلاعاتی تلفنی گرفته تا یک نیرو را از مسیر منحرف می کنند. بنابراین رصد این نیروها توسط وزارت اطلاعات با هدف حفظ نیروهای نظام یکی از موفقیت‌های این وزارتخانه است البته در این عرصه باید با جدیت بیشتری عمل شود.

بروجردی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسئولیت‌های سنگین این وزارتخانه، مسئولیت برون‌مرزی است زیرا آمریکا و هم‌پیمانان آنها در مصاف با جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها به ویژه در کشور عراق، سوریه، لبنان و یمن شکست خورده است که این نیز مربوط به کار دقیق اطلاعاتی بوده و وزارت اطلاعات در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

 همچنین تعدادی از نمایندگان در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های وی به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

پزشکیان بر ساخت جامعه مدنی علوی تاکید دارد

مجتبی زارعی نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با  برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: رای من به خطیب منفی است و این رای نمادین است اما نمایندگان را دعوت به رای ندادن منفی نمی‌کنم.

نماینده مردم تهران با اشاره به برخی شکست های دستگاه اطلاعاتی گفت: اما پیروزی دستگاه‌های اطلاعاتی بر شکست‌های آن  غلبه دارد.
زارعی در ادامه با اشاره به انتقادات به تشکیل کابینه دولت چهاردهم گفت: از مسعود پزشکیان بهعنوان رئیس جمهور صادق تشکر می‌کنم. پزشکیان شعار دموکراسی و سکولار سر نداد رئیس جمهور اصلاح طلب ما به اصلاح طلبان تشکیلاتی بدهکار نیست، بلکه به امیر المومنین (ع) بدهکار است .

وی اضافه کرد: دکتر پزشکیان گفته اصولگرا هستم، اصولی که به عدل ختم می‌شود، او نه بر ساخت جامعه مدنی غربی بلکه جامعه مدنی علوی تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.