صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات در دوره اخیر با مجموعه‌ای از عملیات ضدتروریستی و ضداطلاعاتی غالب برنامه‌های دشمنان را با شکست مواجه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداسماعیل خطیب در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در دفاع از برنامه‌های خود گفت: امید است نمایندگان محترم بر اساس وظیفه قانونی خود، حمایت همه‌جانبه را از دولت داشته باشند. در مسیر پرافتخار علوی و ولایی امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که امنیت و اقتدار کشور مورد توجه اندیشمندان و سیاست‌مداران جهان و مورد اعتراف دوست و دشمن است.

وی ادامه داد: از یک سو در منطقه‌ای قرار داریم که با جنگ‌ها و تنش‌های متعدد مواجهیم از جمله خلق درنده‌ترین مصداق تروریسم تکفیری تحت عنوان داعش و از سوی دیگر رونمایی از تروریسم دولتی با گسیختن افسار وحشی‌ترین باند نژادپرست صهیونیست و تولید بی‌سابقه‌ترین قتلگاه زنان و کودکان و سال‌خوردگان در منظر و مرآی جهانیان مواجه است.

خطیب خاطرنشان کرد: رویارویی دشمن با نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تا امروز همواره وجود داشته و امروز دشمن جنگ ترکیبی را با ابزار جنگ شناختی در دستور‌کار خود قرار داده است. دشمن با طراحی اقدامات، تضعیف ساخت درونی را هدف گرفته است.

وی افزود: امروز سرویس‌های اطلاعاتی ۵۳ کشور، میز ایران دارند و بسیاری از پروژه‌های ضدامنیتی با مشارکت بازیگران مختلف و تقسیم کار صورت می‌پذیرد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: با این همه، جمهوری اسلامی ایران با لطف خدا و تدابیر رهبر انقلاب و حضور مردم و مجاهدت سربازان گمنام امام‌زمان‌(عج) در مسیر پیشرفت برای امنیت در حرکت است. دستگاه‌های امنیتی و نیرو‌های مسلح کشور توانسته‌اند قدرتمندانه بر توطئه‌ها فائق آیند و امنیت و یکپاچگی را تأمین کنند.

اولویت اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه به‌جای اقدامات تدافعی است

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: محیط امنیت ملی اکنون دستخوش تغییرات شگرفی شده که مواجهه با آن مستلزم نگاه و اتخاذ رویکردی تحولی عالمه و تخصصی است که وزارت اطلاعات عملاً این بازخوانی را پیشه کرده و ره‌یافت‌های جدیدی را اجرا کرده است.

وی افزود: اولویت اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه به جای اقدامات تدافعی و پسینی تثبیت و تقویت موازین دینی، قانونی و اخلاقی در تعیین صلاحیت‌ها و همه فعالیت‌های اطلاعاتی تقدم رویکرد صیانتی نسبت به همه آحاد جامعه بر رویکرد برخورد‌های امنیتی، توسعه اطلاعات مردمی و مردم‌پایه‌کردن اطلاعات، بهره‌برداری حداکثری از فناوری‌های نوین، تمرکز ویژه بر جنگ‌شناختی و نبرد روایت‌ها، مبارزه با کنشگران و کنش‌های ضدامنیتی، تقویت جریان مقاومت و سرویس‌های اطلاعاتی همسو از جمله این ره‌یافت‌ها به شمار می‌رود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: وزارت اطلاعات به عنوان دستگاه مادراطلاعاتی کشور در برابر صف‌آرایی همه‌جانبه دشمن در قالب یک قرارگاه اطلاعاتی توانسته با هم‌افزایی با جامعه اطلاعاتی و امنیتی گام‌های بلندی در جهت خنثی‌سازی اقدامات دشمنان بردارد.

همه توان خود را برای تعالی امنیت کشور به کار خواهم بست

وی ادامه داد: در صورت استمرار توفیق خدمت، در پیشگاه خداوند، رهبری انقلاب و مردم ایران همه توان خود را برای ارتقا و تعالی امنیت کشور به کار خواهم بست تا به مدد حضرت حجت بن الحسن (عج) پیشران مؤثری در اعتلای آرمان‌های جبهه انقلاب اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان ایران باشم.

با اتکا به ظرفیت مردم، بر تهدیدات اطلاعاتی فائق آمدیم | نقش اطلاعات را متناسب با اقتضائات امروز جهان بازتعریف کردیم

وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: تلاش در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمن، مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی و پشتیبانی از حکمرانی اقتصادی کشور بخشی از اقدامات تشکیلات اطلاعاتی در جهت ارتقای امنیت اقتصادی و کارایی حکمرانی ملی بوده است.

خطیب ادامه داد: جلب یاری مردم در کشف توطئه‌های دشمن و توفیق وزارت در به‌ثمر‌رساندن برخی موارد حساس اخیر با مساعدت مردمی نمونه‌های روشنی از این رویکرد است و جز با اتکا به ظرفیت مردم نمی‌توان بر این حجم از تهدیدات فائق آمد.

وی خاطرنشان کرد: تعامل و تبادل اطلاعات با سرویس‌های اطلاعاتی و حمایت از دیپلماسی کشور با استفاده از ظرفیت دیپلماسی پنهان و امنیتی، تقویت شده و نقش‌آفرینی مؤثرتری در آن داشته که در دوره جدید نیز باجدیت بر پویایی آن خواهیم افزود.

وی ادامه داد: در هر سه حوزه تولید شناخت، صیانت و سالم‌سازی و ارتقای کیفیت حکمرانی براساس بازتعریف نقش اطلاعات متناسب با اقتضائات عصر کنونی صورت‌بندی و اجرایی شده است.

خطیب گفت: در حوزه توجیه و آگاه‌سازی هم برای نخبگان و هم برای عموم جامعه، با تولید محصولات متنوع و کیفی مطلوب، برگزاری جلسات و همایش‌های مختلف با جامعه هدف، موجب صیانت از جمع کثیری گردیده است.

وی یادآور شد: توسعه و تقویت حراست‌ها از رهگذر تغییر فرایند‌ها و روش‌ها، هوشمندسازی مدیریت، توانمندسازی منابع انسانی و حاکمیت نگاه حرفه‌ای بر آن‌ها و تعامل سازنده آن‌ها با دستگاه‌های مختلف در این حوزه نیازمند به عنایت هرچه بیشتر مجلس شورای اسلامی دارد که در همین‌جا بر این تقاضا تأکید می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.