صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: با توجه به شروع موج بازگشت زائرین همزمان با اوج‌گیری سفر به عراق، هیچ‌گونه مشکلی گزارش نشده و امور به نحو شایسته و پیش‌بینی شده در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ متن اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین که پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۸ مردادماه منتشر شده به این شرح است:

«کربلا طریق الاقصی»

تا ساعت ۲۴ روز ۲۷ مرداد امسال مصادف با ۱۲ ماه صفر تعداد ثبت نام‌کنندگان در سامانه سماح دو میلیون و ۸۴۳ هزار و ۶۱۹ نفر بوده، این در حالی است که تعداد زائرین عازم شده به کشور عراق تا این لحظه دو میلیون و ۲۹۳ هزار و ۴۲۱ نفر است. همچنین براساس این گزارش تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون ۷۲۵ هزار و ۴۵۸ هزار نفر بوده است.

به زائران توصیه شده که سفر اربعینی خود را به روز‌های پایانی این هفته موکول نکرده و هرچه زودتر سفر خود را آغاز کنند. در این اطلاعیه آمده است با توجه به مصرف بسیار بالای آب یخ و سختی تأمین آن در ایران و عراق، زائران بهتر است در مصرف صحیح و عدم اسراف آن دقت کنند.

با توجه به شروع موج بازگشت زائرین همزمان با اوج‌گیری سفر زائرین به عراق، لکن بحمدالله هیچ‌گونه مشکلی گزارش نشده و امور به نحو شایسته و پیش‌بینی شده در حال انجام است. با توجه به جمع‌آوری مواکب عراقی در ظهر روز اربعین، به زائران عزیز توصیه و تاکید می‌شود قبل از روز اربعین به کشور بازگردند، در غیر این صورت می‌بایست پیش‌بینی لازم را برای اسکان و تغذیه خود داشته باشند.

به گفته ستاد اربعین پایان عملیات خدمت‌‎رسانی به زائرین اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران، ۲۳ ماه صفر مصادف با ۷ شهریورماه خواهد بود و مرز‌های اربعینی به حالت عادی خود برمی‌گردد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.