صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری‌صنعتی دوغارون گفت: اساس‌نامه منطقه آزاد تجار‌ی‌صنعتی دوغارون پس از ارائه و تصویب آن در هیئت دولت و کارگروه‌های ملی مرتبط، به تأیید شورای نگهبان رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن پوراحمدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: امیدواریم همه مسئولان اجرایی استان و دستگاه‌های متولی با تمام توان و تلاش به‌دنبال شناسایی مشکلات منطقه اقتصادی دوغارون و رفع آن‌ها برای به‌ثمر‌نشستن برنامه‌های پیش‌بینی‌شده باشند.

وی اظهار کرد: فرصت‌های اقتصادی دوغارون ظرفیت طلایی برای کشور به شمار می‌روند که تقویت آن در حوزه‌های مختلف نیاز به هم‌افزایی همه مسئولان در سطح ملی دارد و در این میان نباید از ایجاد تحول در اقتصاد خانواده‌های مرزنشین غافل شد.

مدیر اجرایی سازمان منطقه آزاد تجاری‌صنعتی دوغارون با اشاره به اینکه افغانستان مصرف‌کننده کالا‌های ایرانی است، ادامه داد: هم‌جواری دوغارون با افغانستان می‌تواند سطح تعامل‌های دو کشور را در بخش‌های مختلف افزایش دهد که باید از آن به‌درستی استفاده کرد.

وی ادامه داد: گذرگاه زمینی دوغارون مهم‌ترین دروازه اقتصادی ایران با افغانستان و پلی برای ارتباط با برخی کشور‌های آسیای میانه است.

پوراحمدی گفت: این منطقه می‌تواند فرصتی برای حضور در بازار‌های جهانی از طریق افغانستان باشد و این موضوع نقش زیادی در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار در این خطه مرزی دارد.

وی بیان کرد: مرحله نخست منطقه آزاد دوغارون که در گستره ۲۵۴ هکتار پیش‌بینی شده و زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در این کانون اقتصادی فراهم شده است، اکنون آماده پذیرش و حمایت از فعالان اقتصادی ایرانی و خارجی در این مجموعه است.

مدیر اجرایی سازمان منطقه آزاد تجاری‌صنعتی دوغارون ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد تجاری‌صنعتی دوغارون به پهنه هشت هزار و ۷۰۰ هکتار پیش‌بینی شده است که به منظور تسهیل و سرعت‌بخشیدن به شروع عملیات ساخت‌وساز مرحله نخست آن اکنون در سطح ۲۵۴ هکتار در حال اجرایی‌شدن است.

پوراحمدی اضافه کرد: گمرک مرزی دوغارون با قدمتی افزون بر ۱۱۰ سال در ردیف پنج گمرک برتر فعال اقتصادی کشور به شمار می‌رود و در حال حاضر روزانه بیش از هزار دستگاه کامیون ایرانی و افغانستانی بین مرز ۲ کشور ایران و افغانستان رفت‌وآمد می‌کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.