صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سالن انتظار همراهان بیماران در بیمارستان قائم(عج) مشهد که با همت خیرین و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان ساخته شده است، امروز، ۲۹ مرداد ۱۴۰۳، افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در مراسم افتتاحیه این سالن، رئیس بیمارستان قائم(عج) ضمن تشکر و قدردانی از خیرین، اظهار کرد: این سالن انتظار همراهان بیماران حدود ٢٠٠ مترمربع وسعت دارد و برای ساخت این سالن از سازه‌های سبک استفاده شده و قابلیت جابه‌جایی دارد.

غلامعلی معموری گفت: در بودجه دانشگاه و بیمارستان، بودجه ساخت چنین‌مکان‌های دیده نشده است؛ لذا برای ساخت این مکان‌ها نیاز به کمک خیرین داریم. 

معموری تأکید کرد: در این سالن میز خدمت نیز گذاشته شده است تا پاسخگوی همراهان بیماران باشند. همچنین تصمیم به هوشمندسازی این سالن داریم تا همراهان تصویر بیماران خود را که در اتاق‌های ویژه بستری هستند، ببینند.

رئیس بیمارستان قائم(عج) با تأکید بر این موضوع که این سالن به جهت تأمین رفاه حال همراهان بیماران ساخته شده است، گفت: همراهان بیماران به‌خصوص افرادی که از شهرستان‌ها در مشهد حاضر می‌شدند، مشکلات زیادی داشتند که با ایجاد این مرکز یک استراحتگاه با ظرفیت ۱۵۰ نفر فراهم شده است؛ فضایی که با حمایت خانواده حسینی، خیر نیک‌اندیش حوزه سلامت، دایر شده است. این مکان مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش، یخچال، تلویزیون، حمام و غیره بوده و همراهان بیماران می‌توانند از طریق تلویزیون با بیمار ارتباط برقرار کند. حتی شرایطی لحاظ شده که همراهان از طریق ارتباط تصویری با بیماران صحبت نمایند.

معموری تأکید کرد: در یک سال اخیر، بیش از ۷ میلیارد تومان برای فضاهای مختلف بیمارستان قائم(عج) هزینه شده که تمام این مبلغ کمک خیران عزیز بوده و در نظر داریم که از این ظرفیت جهت ایجاد فضای کار مناسب برای نیروهای مددکاری هم استفاده نماییم و خدا را شاکریم که در همین مراسم، بیش‌از ۵۰۰ میلیون تومان جهت ایجاد این فضا تأمین شد. با حمایت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت، مبلغ ۲۷ میلیارد تومان بابت تأمین ملزومات و تجهیز بخش‌ها و دستگاه‌ها هزینه شد و این عزیزان نقش مؤثری در پیشرفت‌ پروژه‌های بیمارستانی داشتند.

در ادامه این مراسم، دکتر حسین محسن‌زاده، مدیر بیمارستان حضرت قائم(عج)، با بیان اینکه خیران نیک‌اندیش همواره یاریگر نظام سلامت هستند، گفت: با حمایت خیران سلامت، راه‌اندازی دو بخش مراقبت ویژه (آی‌سی‌یو) را با ظرفیت ۶۴ تخت داشتیم و مرکز «دبیری» هم در حال اجراست و ان‌شاءالله به‌زودی می‌توانیم شاهد فعالیت بخش‌های کودکان و زنان آن باشیم.

مدیر بیمارستان حضرت قائم(عج) تصریح کرد: در این مرکز درمانی، کارهای خوب زیادی انجام شده است که نمونه موفق اجراشده مرکز «عطائی» و نمونه موفق در حال اجرا مرکز «دبیری» است. در بخش مگا آی‌سی‌یو ظرفیت ۶۴ تخت دیده شده که ۳۲ تخت آن در سال گذشته فعال شد و ۳۲ تخت دیگر هم امسال فعال می‌شود.

همچنین در این مراسم عالیه عطار، رئیس هیئت‌مدیره مرکز خیریه و مشارکت‌های مردمی بیمارستان حضرت قائم(عج)، بیان کرد: ما اگر می‌توانیم کاری بکنیم، چه‌‌بهتر که در زمان حیاتمان باشد تا خودمان ثمره کار خیر و خداپسندانه‌مان را ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً وقتی والدین به رحمت خدا می‌روند، فرزندانشان کمتر در این مسیر مشارکت می‌کنند و جا دارد به فرزندانی که خودشان ادامه‌دهنده راه پدران و مادران خود بوده و ادامه‌دهنده مسیر پرافتخار آن‌ها هستند، تبریک عرض نماییم.

در پایان، رضا نیکخواه، مدیرعامل مرکز خیریه و مشارکت‌های مردمی بیمارستان حضرت قائم(عج) نیز گفت: خیران عزیز همواره افتخارآفرین هستند و ما همواره قدردان آن‌ها هستیم؛ چراکه دربرابر درد مردم بی‌تفاوت نیستند و نهایت تلاش خود را می‌کنند تا از درد مردم بکاهند و ما قدردان این عزیزان هستیم.

وی افزود: بسیار مفتخریم که در شهر امام هشتم(ع) از چنین‌ظرفیت‌هایی در حوزه سلامت برخوردار هستیم و ما می‌توانیم با همکاری و همراهی این عزیزان، مسیر خدمت به مردم را به‌خوبی طی نماییم و در پایان این راه پرافتخار، یک پیروز سربلند باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.