صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی از برقراری ۹۷ پرواز فوق‌العاده ویژه زائران اربعین‌حسینی از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود امانی‌بنی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی پرواز‌های فرودگاه مشهد به مقصد نجف و بغداد اظهار داشت: در راستای افزایش میزان اعزام و پذیرش زائران اربعین حسینی، شرکت هواپمایی آواایر ۹ پرواز ورودی و خروجی در مسیر نجف و شرکت هواپیمایی یزدایر نیز ۴ پرواز فوق‌العاده ورودی و خروجی در مسیر نجف برقرار کرده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در بازه پرواز‌های اربعین‌حسینی، ۲۴ پرواز ورودی و خروجی فوق‌العاده در مسیر بغداد برقرار کرده است، افزود: همچنین شرکت هواپیمایی عراقی نیز در مسیر‌های بغداد و نجف، ۶۰ پرواز فوق‌العاده ورودی و خروجی برقرار کرده است. 

به گفته امانی‌بنی در مجموع تا این لحظه، ۹۷ پرواز فوق‌العاده ویژه زوار حسینی در مسیر‌های نجف و بغداد برقرار شده است و احتمال افزایش این پرواز‌ها نیز وجود دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه به‌صورت میانگین روزانه بیش از ۱۸۰ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام می‌شود که از این تعداد، حدود ۶۲ الی ۶۳ پرواز ورودی و ۶۲ الی ۶۳ پرواز خروجی انجام می‌شود، اضافه کرد: همچنین در حوزه پرواز‌های خارجی، پرواز‌ها عمدتأ به مقصد عتبات عالیات بوده به‌گونه‌ای که بیش از ۵۰ درصد پروازها، به مقصد نجف و بغداد است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه بعد از فرودگاه امام خمینی (ره)، بیشترین پروز‌های اربعین مربوط به فرودگاه مشهد است، تصریح کرد: مشهدمقدس همواره در طول سال پذیرای زائران و مشتاقان حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و علی‌بن موسی الرضا (ع) است، اما امسال پیش‌بینی می‌شود، در عملیات اربعین‌حسینی شاهد افزایش پرواز‌ها و تعداد زوار حسینی باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.