صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

چالش مردادی ۱۵ خرداد!

  • کد خبر: ۲۴۶۱۸۹
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳
افتتاح پرحاشیه زمین چمن‌مصنوعی و مشکلات مجموعه‌ورزشی ۱۵ خرداد که سال‌ها در اختیار ورزش جانبازان و توان‌یابان بوده است، حالا به مسئله‌ای جدی بدل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد مشهد امروز شاهد افتتاح زمین چمن‌مصنوعی است که در یکی‌دو ماه گذشته حاشیه‌های زیادی را با خود به همراه داشته است؛ حاشیه‌هایی که حالا با چالش بزرگ‌تر دغدغه‌های اهالی ورزش جانبازان و توان‌یابان همراه شده است؛ چالش‌ها و دغدغه‌هایی از جنس واگذاری دیگراماکن ورزشی داخل این مجموعه به بخش خصوصی یا گرفتن اجاره‌بهای سنگین از هیئت ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان بابت بهره‌برداری از آنها! برخی از اهالی ورزش جانبازان و توان‌یابان که منتقد واگذاری این زمین به بخش خصوصی هستند، می‌گویند حالا اداره‌کل ورزش‌وجوانان از آنها بابت اجاره‌بهای دیگراماکن ورزشی مجموعه ۱۵ خرداد طلب‌های میلیونی کرده است؛ به‌شکلی که ورزش جانبازان و توان‌یابان از پرداخت آن عاجز است و ماحصلش امکان دارد به بروز چالش جدی برای قهرمانان ورزش جانبازان و توان‌یابان ختم شود؛ به‌شکلی که بدنه ورزش جانبازان و توان‌یابان تضعیف شده و در آینده شاهد ظهور و شکوفایی قهرمانان بزرگ مشهدی در این عرصه نباشیم.

استناد به یک ماده مهم

اهالی ورزش جانبازان و توان‌یابان می‌گویند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مشهود است و نیاز به تفسیر ندارد. طبق بخش‌نامه شورای عالی انقلاب‌فرهنگی در پانزدهم فروردین ۱۳۹۶ و بر اساس مصوبه جلسه ۶۳۹ شورای فرهنگ عمومی «اماکن ورزشی اختصاصی جانبازان و توان‌یابان از شمول ماده ۸۸ معاف می‌باشند». آنها معتقدند این یعنی نباید اماکن ورزشی مجموعه ۱۵ خرداد مشمول ماده ۸۸ شود و هیئت ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان باید بدون پرداخت اجاره از آنها استفاده کند. آنها با انتقاد از اداره‌کل ورزش‌وجوانان که سالن‌های این مجموعه را مشمول ماده ۸۸ دانسته و روی آنها قیمت‌گذاری کرده است، می‌گویند: سالن‌های مجموعه از سوی کارشناس دادگستری قیمت‌گذاری شده و اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان، هیئت و جامعه ورزش جانبازان و توان‌یابان را زیرفشار قرار داده است که باید بابت اجاره این اماکن قرارداد امضا کنند؛ درحالی‌که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید این اماکن به‌صورت رایگان در اختیار ورزش این قشر قرار بگیرد.

اجاره‌بهای چندصدمیلیونی علیه ورزش

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده هیئت ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان باید برای استفاده از استخر شنای مجموعه‌ورزشی ۱۵ خرداد سالانه ۹۶۰ میلیون تومان اجاره‌بها بدهد. برای سالن والیبال‌نشسته سالانه ۲۴۰ میلیون، برای سالن تیراندازی ۹۶ میلیون تومان و برای زمین اسکیت ۱۴۴ میلیون تومان اجاره در نظر گرفته شده است. البته هنوز قیمت‌گذاری برای دو زمین مینی‌فوتبال چمن‌مصنوعی و سالن وزنه‌برداری صورت نگرفته است.

تاج‌فیروز: اماکن اختصاصی جانبازان و توان‌یابان رایگان است

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی درباره ادعای اهالی ورزش جانبازان و توان‌یابان و استنادشان به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به شهرآراورزشی گفت: در این مصوبه مشخصا اشاره شده «اماکن اختصاصی»؛ ما هم می‌گوییم اماکن اختصاصی ورزش جانبازان و توان‌یابان باید به‌صورت رایگان باشد، اما استخر شنا، زمین چمن فوتبال، زمین اسکیت و... که از آن محل درآمدزایی صورت می‌گیرد که اختصاصی جانبازان و توان‌یابان نیست. همان زمین‌ها را هم فقط به جانبازان و توان‌یابان بدهند، ما از آنها اجاره نمی‌گیریم. علیرضا تاج‌فیروز افزود: ما سالن تیراندازی و وزنه‌برداری را که فقط مورد استفاده ورزش جانبازان و توان‌یابان است، از ماده ۸۸ خارج کردیم و رایگان در اختیار هیئت گذاشتیم.

آخوندی: نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها هستیم

مهدی آخوندی، رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان که نمی‌خواهد درباره این مسائل صحبت کند، به شهرآراورزشی گفت: ما از همه مسئولان و دستگاه‌ها می‌خواهیم دست به دست هم بدهند و به ورزش جانبازان و توان‌یابان کمک کنند. اداره‌کل ورزش‌وجوانان به‌تن‌هایی نمی‌تواند همه بار ورزش جانبازان و توان‌یابان را به دوش بکشد و باید همه دستگاه‌ها کمک کنند. ما همین حالا شش نماینده از استان را در پاراالمپیک داریم و ظرفیت ورزش جانبازان و توان‌یابان در استان خراسان‌رضوی زیاد است و باید از این ورزشکاران حمایت شود تا ان‌شاءا... بتوانند در میادین بین‌المللی برای ما افتخارآفرین باشند. توسعه زیرساخت‌ها و حمایت در این بخش هم می‌تواند در این مسیر کارساز باشد. آخوندی با اشاره به مصایب و سختی‌های ورزش جانبازان و توان‌یابان اظهار کرد: همین حالا موتورخانه استخر ما مشکل دارد، سالن تیراندازی ما باید تجهیز شود و کلی هزینه دارد، پیست دوومیدانی استاد توفیق جوادی نیازمند بازسازی است و همه اینها هزینه‌زاست و ما نیازمند حمایت و کمک دستگاه‌ها هستیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.