نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها

امید کاروان پاراآسیایی ایران به ورزشکاران خراسان

  • کد خبر: ۱۸۹۳۸۹
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
امید کاروان پاراآسیایی ایران به ورزشکاران خراسان
نخستین گروه کاروان ورزش کشورمان شب گذشته به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اعزام شد.

شهرآرانیوز، بازی‌های پاراآسیایی هانگژو از بیست‌ودوم اکتبر، سی‌ام مهر ۱۴۰۲، آغاز خواهد شد و دیشب نخستین گروه از کاروان ورزش کشورمان به این رقابت‌ها اعزام شد؛ کاروانی که امسال با ۲۹۵ ورزشکار، مربی و سرپرست در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد و نام ۲۸ نفر از استان خراسان‌رضوی در این فهرست به چشم می‌خورد؛ ۲۶ ورزشکار، یک مربی و یک داور که قرار است در آوردگاه هانگژو پرچم ورزش خراسان را بالا ببرند. کاروان ورزش ایران در جاکارتا ۵۱ طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز به دست آورد و توانست با قرارگرفتن در جایگاه سوم، بهترین عنوان تاریخ ورزش جانبازان‌ومعلولان ایران را در بازی‌های پاراآسیایی به‌دست آورد.

افزایش کمی اعزام ورزشکاران خراسانی

خراسان در بازی‌های آسیایی جاکارتا چهارده ورزشکار را به این مسابقات اعزام کرده بود. این در حالی است که امسال ۲۶ ورزشکار از خراسان‌رضوی به این رقابت‌ها یورش برده‌اند و در پی صید مدال هستند. این افزایش کمی اعزام اگر با افزایش کیفیت همراه باشد، می‌تواند مدال‌های بیشتری را برای کاروان ورزش کشورمان به ارمغان آورد.

چهارده ورزشکار خراسانی در دوره گذشته یازده طلا، هفت نقره و دو برنز برای استان به دست آورده بودند. شاهین ایزدیار که در دوره قبل از استان خراسان‌رضوی به بازی‌های پاراآسیایی اعزام شده بود، توانست شش مدال طلا و یک نقره را برای استان کسب کند. پس از او هم عاطفه نقوی از خراسان‌رضوی در رشته پاراشطرنج سه مدال طلا کسب کرد و این دو ورزشکار موفق‌ترین خراسانی‌های جاکارتا بودند.

۹ رشته و پیشتازی بانوان

کاروان ورزش خراسان امسال با ۲۶ ورزشکار در ۹ رشته ورزشی عازم هانگژو شده است. بر این اساس ورزشکاران استان در رشته‌های شطرنج، جودو، والیبال‌نشسته، بسکتبال‌باویلچر، دوومیدانی، شنا، تیراندازی، فوتبال پنج‌نفره و گلبال مقابل حریفان به میدان می‌روند. نکته جالب آنکه از میان ۲۶ ورزشکار خراسانی حاضر در این رقابت‌ها هجده نفر خانم و هشت نفر آقا هستند. پیشتازی معنادار بانوان خراسانی از آقایان در امر اعزام به بازی‌های پاراآسیایی از نکات جالب و درخور تأمل است.

تیم‌های پرامید؛ از بسکتبال تا والیبال

شش ورزشکار خراسانی حاضر در تیم‌ملی بسکتبال‌باویلچر بانوان ایران در هانگژو از امید‌های کسب مدال به حساب می‌آیند. مهسا سعادت، ندا بلوچی، رقیه صالحی، فاطمه مولایی، فتانه پورآت و مهدیه محمودی در تیم‌ملی بسکتبال‌باویلچر در پی مدال هستند. در رشته والیبال‌نشسته که از رشته‌های پرامید مدال‌آوری است، مهدی بابادی و علیرضا پورسمنانی فقط به‌دنبال صید طلا هستند و در بانوان هم زهرا لطفی، معصومه زارعی و فاطمه جهانی خراسانی‌های تیم هستند. در فوتبال پنج‌نفره کامبیز محکم تنهانماینده استان است و در گلبال هم رعنا نیازی برای تیم‌ملی بانوان به میدان می‌رود.

انفرادی‌ها؛ هر نفر صد امید

در رشته‌های انفرادی ورزشکاران پرامیدی از خراسان‌رضوی در کاروان ورزش ایران حاضرند. در شطرنج پنج بانوی خراسانی از عاطفه نقوی، ملیحه صفایی و مریم رحیم‌زاده گرفته تا فاطمه رحیمی و منیژه حداد به‌دنبال مدال انفرادی و تیمی هستند. در جودو سعید کوهکن، موسی غلامی و وحید جدی و در رشته دوومیدانی بانوان هم زهرا افشاریان و زهرا سادات‌پور در کاروان ایران حضور دارند. ابوالفضل ظریف و محمدحسین کریمی دو شناگر خراسانی تیم‌ملی پاراشنای ایران هستند و در رشته تیراندازی هم نسرین شاهی طلای صددرصد خراسانی‌ها به حساب می‌آید.

۲ مرد افتخارآفرین در کاروان

یک مربی و یک داور از خراسان‌رضوی هم در این تورنمنت حاضرند. وحید خراسانی، داور والیبال‌نشسته از استان، در این رقابت‌ها قضاوت می‌‎کند، اما طلای بی‌چون‌وچرای ورزش خراسان و ایران در این دوره از رقابت‌ها از همین حالا برای سرمربی پرافتخار و اسطوره‌ای تیم‌ملی والیبال‌نشسته، هادی رضایی است؛ مردی که شمار طلا‌های المپیک، جهانی و آسیایی‌اش از دست در رفته است و فقط می‌دانیم بیش از ۲۱ مدال طلای این سه آوردگاه را دارد!

از پرچم‌داری جوانمردی تا یاد شیرمحمدی

پرچم‌دار کاروان ورزش ایران در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ساره جوانمردی است. عضو تیم‌ملی تیراندازی بانوان درحالی پرچم‌دار کاروان ایران در این رقابت‌هاست که جای راضیه شیرمحمدی در این دوره از رقابت‌ها خالی است؛ بانوی خراسانی که در جاکارتا مدال نقره به دست آورد و حالا دار فانی را وداع گفته است.

بر اساس اعلام کمیته بازی‌های پاراآسیایی، امسال کاروان ایران در شانزده رشته مردان و یازده رشته بانوان ورزشکار به مسابقات اعزام کرده است و جوان‌ترین ورزشکار ایران فاطمه بیات در رشته شطرنج با سیزده سال و کهن‌سال‌ترین ورزشکار هم اسدا... عظیمی با ۶۴ سال در رشته دوومیدانی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->