صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان‌رضوی: باید بتوانیم جوانانی را در دانشگاه پرورش بدهیم که از لحاظ اخلاقی و علمی در تراز جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «از دانشگاه همیشه و در همه‌جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد؛ اول جریان علم و تحقیق؛ دوم جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدف‌گذاری‌های سیاسی و اجتماعی.»

ین جملات بخشی از صبحت‌های رهبر‌معظم‌انقلاب در دیدار با دانشجویان در آذرماه سال ۱۳۸۷ است؛ نکات مهمی که بار‌ها در دیدار‌های بعدی نیز به مشارکت سیاسی و اجتماعی دانشجویان -علاوه بر فعالیت علمی و تحقیق و پژوهش- اشاره می‌کنند. برای تحقق این مسئله بسترسازی در دانشگاه‌ها برای فعالیت‌های علمی و سیاسی از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

در‌همین‌راستا رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا درباره رسالت و مأموریت دانشگاه در این زمینه گفت: باید بتوانیم جوانانی را در دانشگاه پرورش بدهیم که از لحاظ اخلاقی و علمی در تراز جمهوری‌اسلامی باشد. برای رسیدن به این تراز دانشجو نیاز به آگاهی، دانش و تعامل با جامعه و رسانه‌ها دارد.

دانشجوی مطالبه‌گر و آگاه

علی منظم اسماعیل‌پور با بیان اینکه دانشجو امروز مطالبه‌گر و دنبال‌کننده اخبار روز دنیاست، اظهار کرد: در دنیای امروز گردش اخبار، دانشجو را در معرض همه رسانه‌ها قرار می‌دهد و ما باید بستری فراهم کنیم که در دانشگاه بتوانیم پاسخگوی جوانان باشیم.
وی افزود: این تعامل و گفتمان باید بین دانشجویان و اساتید نیز وجود داشته باشد. اساتید می‌توانند در زمینه‌های مختلف اقتصاد، سیاست، روان‌شناسی ومباحث تحلیلی در تعامل با رسانه‌ها و دانشجویان زمینه آگاهی جامعه باشند.

بستری برای گفتمان سیاسی

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی درباره ایجاد فضای گفتمان سیاسی میان دانشجویان در دانشگاه پیام‌نور بیان کرد: در دانشگاه پیام‌نور طبق فرمایش رهبر‌معظم‌انقلاب به سمت‌و‌سوی کرسی‌های آزاداندیشی، هیئت‌های اندیشه‌ورز و کافه‌های گفتگو رفتیم که این مسئله در ایام انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری تحقق یافت؛ فضایی که دانشجویان می‌توانند مطالبه‌گری کنند و در‌عین‌حال با انتقاد سالم بتوانند در جامعه پیرامون خود آگاهی‌بخشی داشته باشند. 

اسماعیل‌پور تصریح کرد: در دانشگاه پیام‌نور از گفتگو‌ها و مناظره‌ها و حضور اندیشمندان، سیاست‌مداران و تحلیلگران و مخصوصا کسانی که فرهیختگان مسائل اجتماعی هستند، استقبال می‌کنیم تا در ارتباطی دو‌سویه بتوانیم گفتمان دانشجویی را به سمتی ببریم که منجر به بصیرت و آگاهی‌بخشی دانشجویان شود تا آنهامطالبات خود را در بستر فضای علمی و رسانه‌ای پیگیری کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.