برتری ترامپ در ۲ ایالت کلیدی آمریکا از دست رفت نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی نفت چه گفتند؟ امیدواری پزشکیان به رای آوردن همه وزرای پیشنهادی ارتقای همکاری دولت و مجلس، محور گفت و گوهای پزشکیان و قالیباف موکب‌های ارتش در مرز مهران پذیرای زائران اربعین وزیر پیشنهادی کشور: توجه به توانمندی‌ داخلی وزارت کشور از برنامه‌های من است پزشکیان: به دنبال حل مسائل کشور هستیم هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز شد بلینکن و رئیس‌جمهور مصر درباره تحولات منطقه رایزنی کردند ویدئو | مسجدالاقصی؛ نماد عزت مسلمانان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی برنامه‌های خود را در صحن علنی مجلس ارائه داد جذب نیرو‌های امریه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چه گفتند؟ کمیسیون فرهنگی مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت چهاردهم را تأیید نکرد مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کشور در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟ دو کمیسیون مجلس با وزیر پیشنهادی کشور دولت پزشکیان موافقت کردند جزئیات جدید و مهم از پرونده فولاد مبارکه | آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده چای دبش رئیس‌جمهور: مکمل رویکرد دولت «وفاق ملی» رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی است وزیر پیشنهادی فرهنگ: نوع و مسیر محصولات فرهنگی تغییراتی پیدا کرده است کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی فرهنگ موافقت کرد وزیر پیشنهادی علوم: گفتمان آموزش عالی در دوره جدید، مسئولیت اجتماعی خواهد بود
سرخط خبرها

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم چه گفتند؟

  • کد خبر: ۲۴۶۲۵۱
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم چه گفتند؟
امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد) نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دلایل خود را برای تأیید یا رد وزارت حسین سیمایی‌صراف در دولت چهاردهم بیان کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین سیمایی صراف که برای دریافت رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، امروز (سه‌شنبه) برای بررسی برنامه‌های پیشنهادی در مجلس حاضر شد. در این بین، نمایندگان موافق و مخالف با برنامه های وزیر پیشنهادی علوم به ارائه دلایل و دیدگاه های خود پرداختند.

موافقان چه گفتند؟

وزیر پیشنهادی علوم در مسائل جناحی غرق نشد

موافق | سید مسعود خاتمی (نماینده مردم گلپایگان)

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: داشتن نگاه ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی در مناصب و مسئولیت‌های مختلف در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم برای «سیمایی‌صراف» اثبات شده است.

سید مسعود خاتمی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه وزیر پیشنهادی علوم با محوریت مسئولیت اجتماعی نظام آموزشی تحقیقاتی و فناوری بوده است. عمده نگاه ایشان فرایند اثرگذار ساختن دانشگاه در حیات و مناسبات پیچیده جامعه را نشان می‌دهد. دکتر سیمایی صراف خود تحصیل علوم انسانی داشته و حقوقدان شایسته است که به مسائل حقوقی حوزه اشراف کامل دارد. با تجربه مدیریتی و اجرایی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شناخت حاصل از تعاملات چیرگی لازم را برای حل مشکلات این مجموعه دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن وزیر پیشنهادی تجربه موفق دبیری هیأت دولت دوازدهم و سیزدهم را در کارنامه خود دارند. جایگاهی که به اقتضای وظایف ذاتی آن کانون شناخت و درگیر شدن با مسائل کلان کشور است.

نماینده مردم گلپایگان ادامه داد: دکتر سیمایی با اشراف علمی به مسائل حقوقی و حضور در حوزه می‌تواند سیاست‌گذاری توانا برای حل مشکلات این حوزه باشد. ایشان دانش‌آموخته‌ای توانا در حوزه علوم انسانی است. کارنامه تحصیل او در دانشگاه‌های تراز اول و حضور در حوزه علمیه و کسب علوم در سطح بالای آن موجب می‌شود که ایشان مسائل و مشکلات دانشگاه و حوزه را و نحوه ارتباط و هم افزایی این دو کانون علمی را خوب بداند که تجربه کرده است. توجه دارید که ۵۰ درصد دانشجویان کشور در رشته علوم انسانی تحصیل می‌کنند و به عبارتی نیمی از مراکز علمی و دانشگاهی در این مجموعه است.

خاتمی یادآور شد: فراموش نکنیم که یکی از غفلت‌ها در حوزه مرجعیت علمی، حوزه علوم انسانی است که می‌تواند در فعال‌سازی حوزه نقش موثری داشته باشد که خوشبختانه این قوت و توان در آثار دکتر موجود است. و اما در مورد شرایط عمومی و شخصی، ایشان اعتقاد و التزام به نظام را با حضور در جنگ و کسب مدال جانبازی اثبات نموده است. در پایبندی به صداقت و پاکدستی به شهادت همه همکاران، ویژگی ایشان محرز است. داشتن نگاه ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی در مناصب و مسئولیت‌های مختلف در دولت دوازدهم و سیزدهم برای ایشان اثبات شده است.

وی در پایان یادآور شد: امید به آینده و نگاه مثبت به افق آینده در برنامه‌های ارائه شده ایشان مشاهده می‌شود. شایستگی علمی ایشان برای سکانداری این حوزه، درجه علمی و داشتن بیش از ۵۰ آثار کتاب و مقاله از امتیازات ایشان به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه در سال ۱۳۹۲ است. در پایان از همکاران محترم می‌خواهم که با رای قاطع به این استاد متعهد شاهد شکوفایی حوزه علوم باشیم و این نکته را هم خدمت این عزیز یادآوری بکنم که برای بسیاری از نمایندگان بحث دانشگاه پیام نور از دغدغه‌ها شده و شما در برنامه‌ خود قول دادید که ان‌شاءالله این قضیه را هم رسیدگی کنید.

ویژگی های منحصر به فرد وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری

موافق | سید محمد مواحد (نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده)

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر علوم پیشنهادی از ویژگی‌های منحصر به فردی در بعضی از ابعاد برخوردار است؛ تحصیلات حوزوی، دانشگاهی و سوابق اجرایی از این موارد است. 

حجت الاسلام سید محمد موحد در جریان جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: وزارت علوم و تحقیقات یکی از ارکان اساسی و مهم حاکمیت است و نقش اساسی در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به عهده دارد، در راستای جلوگیری از اتکای کشور به درآمدهای نفتی و خام فروشی که بارها و بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است وزارت علوم به عنوان یک رکن  مطرح است و مهمترین عنصر تحقق اقتصاد دانش‌بنیان را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: مضافاً در این شرایط خاص، جامعه جوان دانشگاهی و دانشجو به گونه‌ای است که علاوه بر اینکه فرصت و سرمایه بسیار ارزشمندی برای کشور تلقی می‌شود به همان نسبت نیز می‌تواند منشأ تهدید باشد. بر این اساس همیشه انتخاب وزیر علوم در ادوار مختلف از طرف دولت و مجلس دارای اهمیت خاصی بوده است.

موحد گفت: ما امروز برنامه‌های وزیر علوم پیشنهادی را مشاهده می‌کنیم؛ این فرد از ویژگی‌های منحصر به فردی در بعضی از ابعاد برخوردار است. تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی و  سوابق اجرایی از این موارد است.

سیمایی‌صراف مورد اقبال چهره‌های دانشگاهی قرار گرفته است

موافق | احمد مرادی (نماینده مردم بندرعباس)

نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، سیمایی صراف را شخصیتی علمی، دلسوز و با انگیزه توصیف کرد و گفت که چهره‌های دانشگاهی برای تصدی وزارت علوم توسط سیمایی صراف استقبال کردند.

احمد مرادی در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان موافق حسین سیمایی‌ صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تشکیل دولت وفاق ملی از جمله نقاط قوت آقای پزشکیان بود ما بر این عهد هستیم تا به توصیه رهبری برای حداکثر مساعدت به دولت عمل کنیم.

وی با بیان این‌که قوی‌ترین شخصیت‌های اجرایی بدون حمایت و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی موفق نمی‌شوند، ادامه داد: تلاش شده که به کارنامه اجرایی و توانمندی‌های علمی وزرای پیشنهادی توجه شود دستگاه‌های نظارتی هم نظرشان را درباره صلاحیت وزرا اعلام می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی سیمایی صراف را از جمله نقاط قوت پزشکیان برشمرد و گفت: وزارت علوم به فردی دلسوز و با انگیزه و شجاع نیاز دارد که آقای سیمایی صراف این ویژگی‌ها را دارد او دارای برنامه‌ای جامع، اثرگذار و منطبق با برنامه هفتم بوده که مورد اقبال چهره‌های دانشگاهی و شخصیت‌های علمی و خدوم و اکثریت نمایندگان قرار گرفته است.

مرادی افزود: سیمایی صراف رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس است که اعتقاد به مبانی انقلاب و رهبری دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق علمی سیمایی صراف اظهار کرد: انتظار می‌رود که با حضور او در وزارت علوم شاهد آینده روشنی در آموزش عالی باشیم.

به گفته وی اعتقاد وزیر پیشنهادی به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان است.

وزیر پیشنهادی علوم مصداق دولت وفاق ملی است

موافق | محمد بهرامی سیف آباد (نماینده مردم بویراحمد)

نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی علوم هم دارای جایگاه علمی هست و هم از بدنه وزارت علوم هست و هم یک حقوقدان هست.

محمد بهرامی سیف آباد در جریان جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نماد عینی سیاست وفاق ملی انتخاب جناب آقای دکتر سیمایی هست. ایشان دبیر دو دولت با دو رئیس جمهور متفاوت با نگاه سیاسی متفاوت بوده است. عزیزان، من اینجا می‌خواهم از آقای دکتر حمایت کنم چون از بدنه دانشگاه هستند. امروز ضعف‌هایی در بحث مدیریت دانشگاه از صدر تا پایین وجود دارد. خیلی از همکاران ما صرفا علمی هستند و بعضی‌ها صرفا اجرایی هستند. این یکی از ضعف‌هایی هست که در مدیریت ما وجود دارد.

وی ادامه داد: این بزرگوار هم دارای جایگاه علمی هست و هم از بدنه وزارت علوم هست و هم یک حقوقدان هست. با توجه به ارتباط قبلی که با هر سه قوه قضاییه داشتند این‌ها را خوب می‌شناسند و یکی از مسائل بسیار مهم ما تعامل این سه تا قوه هست. من امیدوار هستم با شجاعتی که از این بزرگوار سراغ داریم موضوع خیلی از بدبینی‌ها را از محیط دانشگاه خارج کند و دانشگاه محیط امنی برای دانش افزایی نسل آینده کشور باشد.

بهرامی در پایان گفت: انتظار می‌رود وزارت علوم چتری باشد هم بر سر اساتید، هم دانشجویان و هم راه روشنی باشد که ساحت‌های علمی و فناورانه کشور را به دنیای بیرون متصل نماید.

مخالفان چه گفتند؟

برنامه‌های وزیر علوم برای تحقق اهداف برنامه هفتم چیست؟

مخالف | علیرضا عباسی (نماینده کرج، اشتهارد و فردیس)

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی علوم در برنامه‌های خود اشارات مکرری به برنامه هفتم داشته منتها برنامه عملیاتی برای آن ارائه نکرده است، گویی این‌که اولویت مشخصی ندارد.

علیرضا عباسی در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف حسین سیمایی‌ صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزیر پیشنهادی در برنامه‌های خود و اسناد بالادستی به برنامه هفتم اشارات زیادی داشته منتها اینقدر موارد زیاد است که انگار اولویت و برنامه مشخصی ندارد؛ ایشان چند مورد را مشخصا اعلام کنند که چگونه می‌خواهند آنها را عملیاتی کنند؟

وی با اشاره به برنامه وزیر پیشنهادی برای اصلاح آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی گفت: در برنامه چندین مرتبه به اصلاح این آیین‌نامه اشاره داشتیم سوال این است که چه ارتباطی بین آن و اصلاح ارتقاء اعضای هیات علمی در شورای انقلاب فرهنگی است آیا قرار است موازی‌کاری صورت گیرد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که منظور از موازی‌کاری در نظام آموزش عالی و رفع هم پوشانی در برنامه پیشنهادی وزیر علوم چیست؟ اظهار کرد: وزیر پیشنهادی علوم برنامه‌ای برای کاهش موازی‌کاری پژوهشی در وزارت علوم و دانشکده کشاورزی ارائه نکرده است همچنین اشاره‌ای به چگونگی افزایش آموزش‌های مهارتی طبق برنامه هفتم توسعه نداشتند. موضوع دیگر تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی است که از وظایف وزارت علوم است و در برنامه وزیر پیشنهادی توضیحی درباره آن داده نشده است.

عباسی با اشاره به قانون برنامه هفتم توسعه برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی به ۳۲۰ هزار نفر گفت: اکنون تعداد دانشجویان خارجی ۱۳۰ هزار نفر است، شما چگونه می‌خواهید این تعداد را افزایش دهید. علاوه بر آن ایران با ۷۳ هزار مقاله علمی رتبه ۱۶ جهان را دارد که قرار است به رتبه ۱۴ برسد. برای این هدف احتیاج به ۹۰ هزار مقاله و اثر علمی است. برنامه شما در این باره چیست؟

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت علمی دانشگاه‌ها در دهه ۹۰ گفت: در دهه ۹۰ سیاست‌کاری و حاشیه‌سازی‌ها به کارکرد ویژه دانشگاه‌ها یعنی ارتقاء علمی و پیشرفت کشور لطمه زیادی زد دلیلش هم حضور افرادی بود که سیاسی‌کاری کردند و در وزارت علوم و ریاست دانشگاه‌ها مسئول بودند. شما چگونه می‌خواهید این وضعیت را مدیریت کنید تا دوباره به آن شرایط برنگردید؟

عباسی بیان کرد: افرادی که تهمت تقلب را در انتخابات ۸۸ به نظام زده و از کار خود پیشمان نیستند، صلاحیت ریاست دانشگاه‌ها و پست‌های کلیدی را ندارند؛ مراقب باشید که دچار چنین مشکلاتی نشوید.

وی با اشاره به سوابق مدیریتی و علمی سیمایی صراف اظهار کرد: وزیر علوم باید سلسله مراتب اداری را در مجموعه خود طی کرده و دارای سوابق درخشان مدیریتی باشد و حداقل به عنوان یک رئیس دانشگاه به تجربه موفقی رسیده باشد اما شما حتی ریاست گروه و دانشکده و دانشگاه را نداشتید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: کسی که قرار است در وزارت علوم منصوب شود باید موضع‌گیری‌های مناسبی داشته باشد، ما موضع‌گیری از شما درباره فتنه ۸۸، محور مقاومت و اغتشاشات سال ۱۴۰۱ ندیدیم اما در برخی موارد موضع‌گیری‌هایی داشتید که مناسب نبود از جمله آن درباره عزاداری دختران بی‌حجاب در کرج است که مسئولان امنیتی ورود کردند. شما در این باره بیان داشتید که در روز عاشورا نیاز به امر معروف نیست.

وی در پایان گفت: نگرانیم وقتی شما به عنوان نفر اول وزارت علوم در مسند این وزارتخانه تکیه زدید، منویات افراد پشت پرده را اجرایی کنید. به ما این اطمینان را بدهید که شما تصمیم‌گیر هستید و به دهه ۹۰ بر نمی‌گردید.

باید در رای‌مان به اعضای پیشنهادی کابینه دقت کنیم

مخالف | محمد سراج (نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات)

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۱۲ شاخص اعلام شده از سوی رهبر انقلاب برای اعضای کابینه دولت چهاردهم گفت: فرمایش رهبر انقلاب نباید زمین بماند و ما باید در رای‌مان دقت کنیم.

محمد سراج در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی به عنوان مخالف با تأکید بر اینکه موافقت یا مخالفت با وزیر محترم پیشنهادی در مسیر کمک به رئیس جمهور محترم است و در جهت خدمت به ملت شریف ایران خواهد بود، گفت: باید برای رای و تصمیم خودمان حجت داشته باشیم و برای خدا تصمیم بگیریم و نفع مردم را در نظر بگیریم.

وی عنوان کرد: پس از شهادت شهید رئیسی عزیز رهبری دو مرتبه آنچه که شرط بلاغ بود را فرمودند؛ مرتبه اول در سالروز عید سعید غدیر خم فرمودند که توصیه من به حضرات نامزدهای انتخابات این است که «با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفق شدید و توانستید مسئولیتی را به دست بیاورید کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند؛ آن کسی که با انقلاب امام راحل و نظام اسلامی ذره ای زاویه داشته باشد به درد شما نمی‌خورد و همکار خوبی برای شما نخواهد بود. آن کسی که دلبسته آمریکا باشد و تصور کند که بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت در کشور او برای شما همکار خوبی نخواهد بود و از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد؛ او خوب مدیریت نخواهد کرد.»؛ مرحله دوم در روز دیدار نمایندگان مجلس با حضور رئیس جمهور منتخب بود.

این نماینده مجلس با اشاره به ۱۲ شاخص اعلام شده از سوی رهبر انقلاب برای اعضای کابینه دولت چهاردهم، تأکید کرد: فرمایش رهبر انقلاب نباید زمین بماند و ما باید در رای مان دقت کنیم.

سراج اظهار کرد: وزیر پیشنهادی علوم در کمیسیون اجتماعی حضور یافتند و من از ایشان ۸ پرسش مطرح کردم که به آنها پاسخ ندادند و من به همین دلیل با ایشان مخالف هستم؛ «برنامه شما برای کسب مرجعیت علمی و فناوری در جهان و دیپلماسی علمی چیست؟»، «برنامه شما برای اجرای سند آمایش آموزش عالی با تاکید بر تقویت دانشجویان نخبه، عالم، انقلابی، متعهد، متدین و متخصص برای صیانت از آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی چیست؟»، «برنامه شما برای مهارت محور کردن آموزش چیست؟»، «برنامه اجرایی شما در حوزه اقتصاد آموزش، اقتصاد پژوهش و توسعه کارآفرینی و آموزش محور چیست؟»، «راهکار شما برای تکمیل زنجیره‌های کسب علم تا ثروت چیست؟»، «برنامه شما برای تقاضا محور کردن پژوهش‌ها چیست؟»، «برنامه شما برای استقلال عمومی دانشگاه‌ها و درآمدزایی دانشگاه‌ها چیست؟» و «برنامه شما برای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج دانشجویی و توسعه سرهای دانشجویی برای دانشجویان متاهل چیست؟» از پرسش‌هایی بود که من از وزیر پیشنهادی علوم پرسیدم اما ایشان پاسخی برای آنها نداشتند.

برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی علوم کلی است

مخالف | عبدالحسین همتی سراپرده (نماینده مردم زرند و کوهبنان)

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی علوم کلی است، سنجش‌پذیر نیست و زمانبندی هم ندارد.

عبدالحسین همتی سراپرده در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی به عنوان مخالف با تأکید بر اینکه وزارت علوم یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور است و اگر این وزارتخانه اصلاح شود جاهای دیگر نیز اصلاح خواهند شد، گفت: درباره شخص وزیر پیشنهادی، نقد خاصی نداریم و ایشان شخصیتی محترم، کارآمد و ارزشی است و سوابق علمی خوبی دارند و امیدواریم با حضور ایشان اتفاقات خوبی در وزارت علوم بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی من درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی است، افزود: برنامه‌های ارائه شده از سوی ایشان کلی است و سنجش پذیر نیست و زمانبندی هم ندارد؛ هم‌چنین در این برنامه یک سری از موارد اعم از عدالت آموزشی در برخورداری از آموزش عالی مغفول مانده است که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد. درباره تسهیل ازدواج دانشجویان و خوابگاه‌های متاهلی نیز برنامه خاصی مشاهده نشده است.

همتی عنوان کرد: آیین نامه‌های مختلف وزارت علوم اعم از آیین‌نامه ارتقا به شدت مشکل دارد و امیدوارم هرچه زودتر اصلاح شود. معیشت اساتید و مسکن آنها با مشکلاتی مواجه است و نیاز است که حتماً مورد توجه قرار بگیرد. توقع داریم که مانند رشته‌های پزشکی که در دوران تخصص‌شان پولی به آنها داده می‌شود لااقل برای دانشجویان برتر دوره‌های دکترا مبلغی پرداخت شود. همچنین توقع داریم از نیروهای متخصص، متعهد، کارآمد و انقلابی و فراجناحی در دانشگاه‌ها استفاده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->