صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نقشه استرلینگ برای فرار از چلسی

  • کد خبر: ۲۴۶۳۷۱
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
رحیم استرلینگ، مهاجم چلسی با تمام امیدی که تا چند هفته پیش به شروع خوب در این فصل داشت، حالا فاصله زیادی با جدایی از جمع آبی‌های لندنی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ استرلینگ پیش از شروع فصل درباره شرایط آبی‌های لندنی گفت: چلسی دوران پرافتخاری داشته است، اما در چند فصل گذشته نتوانستیم مسیر خوبی را برویم. با این وجود ما به عنوان یک گروه واقعا مصمم هستیم که به روز‌های پیروزی برگردیم و احساس هیجان انگیز چالش برای جام‌ها و برنده شدن تورنومنت‌ها را به هواداران برگردانیم.

اما هیجان این بازیکن ۲۹ ساله برای فصل جدید زیاد دوام نداشت. زمانی که انزو مارسکا، سرمربی چلسی اولین ترکیب ۲۰ نفره خود را برای جدال هفته اول لیگ برتر برابر منچسترسیتی اعلام کرد، استرلینگ جایی در آن فهرست نداشت. کول پالمر، نیکلاس جکسون و کریستوفر انکوکو ۳ مهره هجومی حاضر در ترکیب بودند و نونی مادوکه، پدرو نتو و میخایلو مادریک هم بازیکنان هجومی چلسی بودند که کار را از روی نیمکت آغاز کردند. مارسکا با انتخاب این ترکیب هم برابر سیتیزن‌ها بازنده بود و هم استرلینگ را برای جدایی از چلسی در همین تابستان مصمم کرد. در واقع چلسی در یکی دو فصل گذشته با مالکیت تاد بولی یک آشفتگی کامل است و تصمیم استرلینگ برای جدایی از این تیم در مدت محدود باقی‌مانده از پنجره نقل و انتقالات تابستانی کاملا عاقلانه به نظر می‌رسد.

فهرست در حال انفجار چلسی

از سال ۲۰۱۲ و زمانی که استرلینگ دوران حرفه‌ای خود را آغاز کرد، بازی یکشنبه گذشته نخستین باری بود که او از فهرست تیمش برای دیدار افتتاحیه لیگ کنار گذاشته شده بود. شاید علت اصلی این ماجرا اوضاع عجیب این تیم با مدیریت مالک آمریکایی‌اش باشد. بولی که سال ۲۰۲۲ این باشگاه را از رومن آبراموویچ خرید، سیاست آشفته‌ای را در پیش گرفت که حالا حاصل آن حضور ۴۲ بازیکن در فهرست این تیم است. در این شرایط بدون شک بسیاری از این مهره‌ها نمی‌توانند زمان کافی برای حضور در زمین پیدا کنند و به تدریج محو می‌شوند. استرلینگ هنوز ۳ فصل دیگر با چلسی قرارداد دارد و با وضعیت فعلی با باید بماند و به تدریج به سرنوشتی مانند روملو لوکاکو دچار شود، یا برای انتقال به یک باشگاه باثبات‌تر که به او اجازه می‌دهد دوران حرفه‌ای خود را به مسیر اصلی بازگرداند، فشار بیاورد. جالب اینجاست که استرلیمگ در کنار لوکاکو که در ۲ سال گذشته حتی یک بازی برای چلسی نداشته است، بیشترین دستمزد‌ها را در این باشگاه دریافت می‌کنند. استرلینگ بدون شک برای رفتن به تیمی دیگر باید از حقوق چشمگیرش در اردوی آبی‌های لندنی چشم‌پوشی کرده و با مبلغی پایین‌تر کنار بیاید، موضوعی که به نظر تنها چالش پیش روی او برای جدایی از چلسی و حضور در باشگاهی دیگر به نظر می‌آید.

یوونتوس، مقصد احتمالی ستاره انگلیسی

به گفته جانلوکا دی مارتزیو، یوونتوس برای خرید احتمالی استرلینگ به چلسی نزدیک شده است و حتی پیشنهاد معاوضه او با فدریکو کیزا را داده است. البته باید دید که آیا بیانکونری می‌تواند بر سر میزان دستمزد با استرلینگ به توافق برسد یا خیر، اما این انتقالی است که این مهاجم انگلیسی باید به دنبال آن باشد تا از ادامه دوران حرفه‌ای فوتبالش در سطح اول اروپا مطمئن شود. استرلینگ هنوز هم یک دریبل‌زن ماهر با سرعت و دوندگی بالاست و واقعا باعث تاسف خواهد بود که او سال‌های درخشان دوران حرفه‌ای خود را در چلسی هدر دهد، جایی که هیچ گاه واقعا توسط مقامات باشگاه یا هواداران رفتار منصفانه‌ای با او نمی‌شود.

مالک آمریکایی چلسی تمرکز خود را روی جذب ستاره‌های جوان گذاشته است، سیاستی که باعث قرباین شدن برخی ستاره‌های باتجربه این تیم مثل لوکاکو، کانر گالاگر و بن چیلول شده است و استرلینگ را هم باید تازه‌ترین فرد اضافه شده به این فهرست دانست.

در فصل پیش رو بدون شک کول پالمر جایگاه ثابتی در خط آتش آبی‌های لندنی خواهد داشت و بعد از او ه انکونکو و نتو انتخاب‌های بعدی سرمربی چلسی خواهند بود. استرلینگ حتی پس از این نفرات هم انتخاب بعدی مارسکا برای حضور در زمین نیست و به نظر می‌رسد که او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر باید قبل از اینکه خیلی دیر شود راه خروج از استنفوردبریج را در پیش بگیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.