صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، گفت: طرح "ترنم زندگی" طرحی ست که با همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین تقویت بنیان خانواده شکل گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ابراهیمی با بیان اینکه طرح ترنم زندگی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین تقویت بنیان خانواده شکل گرفته است. اظهار کرد: این طرح با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت خانواده در قالب ارائه خدمات مشاوره گروهی به بانوان و دختران در محلات محروم و حاشیه شهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد محوری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در مساجد، جزو الویت‌های مدیریت شهری است، ادامه داد: در برگزاری طرح "ترنم زندگی" از نیمه تیر ماه ۱۴۰۳ تا کنون، ۱۰۰ مسجد به عنوان کانون ارائه خدمات مشاوره ایی با هدف ترویج فرهنگ مشاوره، پایگاه اجرایی این طرح، در همکاری با مدیریت شهری بودند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به نحوه برگزاری طرح ترنم زندگی توضیح داد: دسترسی آسان مردم مناطق محروم به مشاوره و ارتقاء سلامتِ روان جزو اهداف اصلی این طرح است و سرفصل‌های آن شامل، ارتقا روابط زوجین، پیشگیری از اعتیاد، تربیت فرزند، کنترل هیجانات و مشاوره پیش از ازدواج است.

ابراهیمی در پایان اضافه کرد: اجرای طرح " ترنم زندگی" از سال ۱۴۰۱ در برخی مساجد منتخب شهر مشهد آغاز شده است و تا کنون بیش از ۱۷ هزار نفر در کارگاه‌های مشاوره گروهی این طرح شرکت کرده اند. ضمن اینکه بیشترین تقاضای مردم در کارگاه‌های گروهی از این طرح، تربیت فرزند بوده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.