صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بمب نقل‌وانتقالات لیگ‌برتر کشتی ایران در مشهد ترکید

  • کد خبر: ۲۴۶۴۰۷
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
با اعلام خبر پیوستن امیرعلی آذرپیرا، دارنده مدال برنز المپیک به تیم کشتی آزاد صنایع غذایی معینی‌پور، بمب نقل و انتقالات لیگ برتر کشتی در مشهد ترکید.

به گزارش شهرآرانیوز، رقابت‌های لیگ‌برتر کشتی آزاد قرار است از نهم شهریور آغاز شود و این جدیدترین هیجان ناب دایره طلایی است که به دوستدارانش تزریق می‌شود؛ هیجانی که پس از المپیک پرفرازونشیب با همه خاطرات تلخ و شیرینش می‌تواند بار دیگر علاقه‌مندان به این رشته ورزشی را به وجد آورد. گوش‌شکسته‌های جامعه کشتی از همین حالا خودشان را برای چند هفته داغ و مهیج آماده کرده‌اند و این وسط درز اخبار نقل‌وانتقالات تیم‌ها از گوشه‌وکنار دلخوشی بزرگ هواداران دایره طلایی است. هشت تیم حاضر در لیگ‌برتر کشتی آزاد امسال در دو گروه چهارتیمی قرار دارند و از همین حالا و در فصل نقل‌وانتقالاتی تیم‌های مدعی برای یکدیگر شاخ‌وشانه می‌کشند. تیم‌های بانک شهر، سایپا و صنایع غذایی معینی‌‎پور مشهد سه تیم پرسروصدای این فصل لیگ‌برتر هستند که با سرمربیان نامی‌شان نوید فصلی هیجان‌انگیز را برای هواداران می‌دهند. در این میان خبر خرید بزرگ تیم صنایع غذایی معینی‌پور مشهد دیروز همه توجهات را به سمت این تیم جلب کرد؛ خبری که همچون بمب نقل‌وانتقالاتی سروصدا دارد و حالا تیم مشهد را به مدعی جدی‌تری برای دیگرتیم‌ها بدل کرده است. امیرعلی آذرپیرا، اسنایدرکش کشتی ایران، به تیم مشهد پیوسته است.

جنگ ۳ مربی برای شاگردان بهتر

تیم بانک شهر، مدافع عنوان قهرمانی لیگ‌برتر کشتی آزاد، امسال همچنان رضا یزدانی، پلنگ اورجینال جویبار را به‌عنوان سرمربی بالای سر خود می‌بیند؛ تیمی که با هزینه‌های میلیاردی امسال هم مدعی اول و آخر قهرمانی است؛ به‌خصوص که حالا بانک شهر مالک باشگاه پرسپولیس در فوتبال هم هست و انتظار می‌رود در کشتی هم تیمی در شأن نام پرآوازه‌اش ببندد. اما دیگرتیم مدعی این فصل سایپاست؛ تیمی که غلامرضا محمدی، سرمربی اسبق تیم‌ملی را روی نیمکتش می‌بیند و سایپایی‌ها هم در جذب بازیکنان نامدار بد عمل نکرده‌اند. البته تمرکز این تیم روی جذب ستاره‌های رده‌های سنی جوانان بوده است. با وجود این، سایپا برای همه تیم‌های این فصل تیمی خطرناک است. سومین و شاید جدیدترین مدعی رقابت‌های این فصل تیم تازه‌وارد صنایع غذایی معینی‌پور مشهد است؛ تیمی که در دقیقه نود برای حضور در مسابقات وارد گود شد و در اولین گام هم علیرضا رضایی، قهرمان اسبق جهان و المپیک را روی نیمکتش به‌عنوان سرمربی معرفی کرد. انتخابی که از همان اول نشان‌دهنده عزم مدیران این باشگاه برای بستن تیمی قدرتمند داشت. زیرا از اول مشهود بود علیرضا رضایی روی نام خود ریسک نکرده و به‌دنبال بستن تیمی مدعی است؛ مسئله‌ای که برای کشتی‌دوستان خراسانی جذاب است و حالا می‌توانند پس از سال‌ها دوباره هیجان ناب دایره طلایی را با تماشای نمایش ستاره‌ها تجربه کنند.

آذرپیرا، پاتک رضایی به تک رقیبان

امیرعلی آذرپیرا، جدیدترین خرید تیم صنایع غذایی معینی‌پور مشهد، پاتک بزرگ سرمربی نامدار این تیم به رقیبان است؛ ستاره‌ای که در بیست‌ودوسالگی برنز ارزشمند المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به گردن آویخت تا نشان دهد یک ابرستاره است. آذرپیرا که متولد تهران است، درحالی به تیم مشهد خواهد پیوست که دارنده دو طلای جهانی کمتر از ۲۳ سال، یک‌باره در رده سنی بزرگ‌سالان در اولین تورنمنت جدی‌اش برنز المپیک را گرفت. آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی می‌گیرد و در المپیک برنزی شد، اما ارزش کار او وقتی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم کارل اسنایدر آمریکایی را در بازی رده‌بندی به زانو درآورد. پیروزی شیرین آذرپیرا برابر اسنایدر چنان شیرین بود که دست‌کمی از طلا نداشت. او حالا در رقابت‌های لیگ‌برتر می‌تواند تماشاگران زیادی را به سالن استاد حمید توکل خانه کشتی خراسان‌رضوی بکشاند؛ مسئله‌ای که چندسال پیش و در جریان تیم‌داری مشهد در لیگ‌برتر با نام «تا ثبت جهانی توس» با حضور حسن یزدانی در تیم مشهد محقق شده و شیرینی‌اش هنوز زیر زبان ورزش‌دوستان خراسانی است.

مشهدی‌ها، کمک‌حال تیم مشهد

به‌جز امیرعلی آذرپیرا، تیم مشهد ستاره کم ندارد. شاید دو بازیکن روسی‌الاصل این تیم و چند مازندرانی پرنام‌ونشان، چون حاجیلوئیان و مؤمنی و رفقا دست‌گیر تیم مشهد باشند، اما این تیم آزادکار مشهدی هم کم ندارد. حضور ستاره‌های نوجوان و جوان مشهدی در تیم می‌تواند برای آنها تجربه‌ساز باشد. در تیم رضایی مصطفی طغانی در ۱۲۵ کیلوگرم و مجید باقری در ۷۸ کیلوگرم به روی تشک خواهند رفت؛ دو آزادکار خراسانی جوان که یکی در تیم‌ملی جوانان و دیگری در تیم کمتر از ۲۳ سال است و هنوز بسیار از آنها خواهید شنید.

جوان در تیم خارج شهر

احمد جوان، ستاره جوان این سال‌های کشتی خراسان‌رضوی که انتظار می‌رود به‌زودی دوبنده تیم‌ملی بزرگ‌سالان را ببندد، امسال با تیم مشهد در لیگ‌برتر نخواهد بود. جوان که انتظار می‌رفت در تیم مشهد باشد، با تیم بانک شهر قرارداد بسته است و امسال برای این تیم تهرانی به میدان می‌رود. مسئله درخورتأمل درباره جوان این است که گفته می‌شود او به‌دلیل اختلافاتی که با هیئت‌کشتی استان داشته، حاضر به کشتی‌گرفتن برای تیم مشهد نشده است. البته پیش‌تر رئیس هیئت‌کشتی استان در نشست خبری اظهار کرده بود که به‌دنبال حل مشکل جوان است و اگر خانواده او کمک کنند، این کشتی گیر از مسیر حاشیه‌ها دور می‌شود و دوباره در استان کشتی خواهد گرفت.

نبرد اول در خاک پایتخت

تیم کشتی آزاد صنایع غذایی معینی‌پور امسال در گروه B رقابت‌های لیگ‌برتر با تیم‌های بانک شهر، پانلا و مقاومت البرز هم‌گروه است. در دیگرگروه این رقابت‌ها نیز ستارگان پاس، سایپا، نیروی زمینی ارتش و دانشگاه آزاد مازندران با هم رقابت می‌کنند. تیم مشهد در گام نخست باید نهم شهریور در تهران به مصاف پانلا برود؛ تیمی که یکی از ستاره‌های کشتی مشهد به نام اسماعیل نجاتیان را در ترکیب دارد و تقابل نجاتیان با تیم شهرش می‌تواند جالب باشد؛ به‌خصوص که نجاتیان در وزن امیرعلی آذرپیرا به میدان می‌رود و این تقابل از مسابقات جذاب هفته اول خواهد بود. اولین میزبانی صنایع غذایی معینی‌پور در مشهد هفته دوم خواهد بود که سی‌ویکم شهریور در سالن استاد حمید توکل خانه کشتی خراسان‌رضوی از مقاومت البرز میزبانی خواهد کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.