صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وقتی بچه‌ها پاییز امسال به مدرسه می‌روند، احتمالا یکی از مواردی که بسیاری از والدین در مورد آن فکر نکرده‌اند، معاینه دندان کودکان است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر «ناتاشا فلیک»، رئیس انجمن آمریکایی اندودنتیست‌ها در این باره گفت: اما والدین باید مطمئن شوند که دندان‌های فرزندانشان سالم است.

فلیک خاطرنشان کرد: ابتدا به یاد داشته باشید که بچه‌ها رشد می‌کنند و دندان هایشان نیز رشد می‌کنند. این برای کودکانی که هنگام ورزش از محافظ دهان استفاده می‌کنند، اهمیت بیشتری دارد. رشد، از دست دادن دندان‌ها و ورود دندان‌های جدید می‌تواند تناسب محافظ دهان را تغییر دهد، بنابراین ممکن است زمان آن رسیده باشد که آن را از نظر تناسب مناسب بررسی کنید.

چه چیز دیگری باید بررسی شود؟ پس از یک تابستان طولانی با بهداشت بد، حفره‌ها و پوسیدگی‌ها می‌توانند در دندان‌ها ایجاد شوند. بنابراین، زمان خوبی است که به بهداشت دندان‌های کودک خود رسیدگی و اهمیت عادات خوب دندانپزشکی را به او یادآوری کنید.

فلیک افزود: اگر کودک شما دچار دندان درد شد، به دنبال متخصص باشید.

اگر کودک شما بدشانس باشد و درست قبل از شروع مدرسه دچار مشکلی در دندانش شود، چه؟

به گفته فلیک، سالانه بیش از پنج میلیون دندان در کودکان و بزرگسالان از بین می‌رود. فلیک گفت: کودکان زیر ۱۰ سال بسیار مستعد ابتلا به این آسیب هستند، بنابراین یک ویزیت دندانپزشکی قبل از رفتن به مدرسه می‌تواند به والدین و فرزندان آنها آموزش دهد که چگونه با دندان شکسته برخورد کنند.

در ادامه به نقل از نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، به چهار توصیه برای هنگام کنده شدن دندان‌ها خواهیم پرداخت:

بلافاصله دندان را پیدا کنید: آن را از تاج بردارید، نه ریشه و با احتیاط با آن رفتار کنید. برای به حداقل رساندن آسیب به ریشه، فقط تاج را لمس کنید. اگر دندان کثیف است، آن را به آرامی با آب بشویید.

دندان را در اسرع وقت به حفره خود برگردانید: هر چه دندان زودتر به حفره خود بازگردد، احتمال زنده ماندن آن بیشتر می‌شود. به آرامی دندان را با انگشتان خود به داخل حفره فشار دهید. دندان را با انگشتان خود در جای خود نگه دارید یا از مصدوم بخواهید به آرامی آن را گاز بگیرد. برای گاز گرفتن نیز می‌توان از پد گاز استفاده کرد.

دندان را همیشه مرطوب نگه دارید: دندان نباید بیرون از دهان بماند تا خشک شود. اگر نمی‌توان آن را دوباره در حفره قرار داد، دندان را در کیت نگهدارنده یا شیر قرار دهید. اگر هیچ یک از این گزینه‌ها عملی نشد، از آب استفاده کنید.

فوراً به دنبال کمک حرفه‌ای باشید: در اسرع وقت به یک متخصص ریشه دندان یا نزدیکترین دندانپزشک موجود مراجعه کنید. فلیک گفت که اندودنتیست‌ها دو یا چند سال آموزش اضافی را فراتر از دانشکده دندانپزشکی گذرانده‌اند، بنابراین آموزش پیشرفته‌شان باعث می‌شود در بسیاری از موارد برای نجات دندان‌های کنده‌شده و شکسته مناسب باشند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.