صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرمانده انتظامی فراجا گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز‌های هشت گانه به کشور بازگشته اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار احمدرضا رادان چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار زائر برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی عازم کربلای معلی شده اند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به نزدیکی روز اربعین امشب و فردا شاهد افزایش پیک تردد بخصوص خروج زائران از مرز‌های کشور به سوی عتبات عالیات باشیم.

فرامنده انتظامی فراجا بیان کرد: تمهیدات لازم در مرز‌های کشور و مسیر‌های مواصلاتی به مرز‌ها برای تسهیل در تردد زائران پیش بینی شده است و زمان ورود و خروج هر زائر کماکان همان چهار ثانیه خواهد بود.

سردار رادان با اشاره به اینکه مهران پر تردددترین مرز است یادآور شد: مرز شلمچه به دلیل تردد زائران اتباع مقیم پس از مرز مهران میزان پرترددترین مرز را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تاکنون از مرزر شلمچه بیش از ۸۳۰ هزار زائر برای حضور در کنگره بزرگ پیاده روی اربعین حسینی وارد خاک عراق شدند و بیش از ۴۲۰ هزار زائر نیز از این مرز به خاک کشور بازگشه اند.

فرمانده انتظامی فراجا گفت: امسال شاهد مدیریت بهتر سفر از سوی زائران در تمامی مرز‌ها بودیم و امیدواریم این مدیریت تا پایان ماه صفر ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امنیت کامل در مرز‌ها برقرار است ادامه داد: تاکنون مشکل امنیتی در هیچ یک از مرز‌ها گزارش نشده است.

سردار رادان بیان کرد: با همکاری و هماهنگی نیرو‌های حشد الشعبی و پلیس عراق شاهد امنیت کامل زائران در خاک این کشور برقرار است و هیچ گزارشی در خصوص ناامنی داده نشده است و تا این لحظه زائران در آسایش کامل تردد می‌کنند.

وی افزود: در برخی از مرز‌ها از جمله خسروی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته تردد افزایش داشته و در ۲ روز آینده شاهد افزایش بیشتر تردد خواهیم بود.

فرمانده انتظامی فراجا، گفت: تعدادی از سارقان نشان دار که قصد خروج از مرز‌های کشور را داشتند توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند و برخی از سارقان که سابقه سرقت خود را کنار گذاشته بودند با دادن تعهد ار مرز‌ها خارج شدند.

وی ادامه داد: وسایل حمل و نقل برای جابجایی زائران از مرز‌ها به اقصی نقاط کشور وجود دارد و شرایط برای بازگشت راحت زائران به شهر‌های خود مهیا است.

سردار رادان، گفت: ۷۸ درصد از زائران با وسایل نقلیه شخصی به مرز‌ها مراجعه کردند که توصیه می‌شود برای کاهش تصادفات جاده‌ای پس از استراحت کامل سفرشان را به شهر‌های خود انجام دهند.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشور‌های دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.