صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: ۵۳۰ زائر افغانستانی برای شرکت در پیاده‌ روی اربعین حسینی و عزاداری های پایانی ماه صفر در ۲ روز گذشته از طریق گذرگاه مرزی دوغارون وارد کشور شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی شیردل روز پنجشنبه در این باره گفت: این زائران از شهرهای کابل، هرات و غزنی وارد این مرز رسمی شدند و مورد استقبال ستاد اربعین شهرستان تایباد قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: این تعداد زائر با ۱۳ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل افغانستان از گذرگاه رسمی دوغارون راهی مرز چذابه در استان خوزستان شدند.

فرماندار تایباد گفت: امسال موکب های پذیرایی از اتباع افغانستان در ورودی مرز دوغارون در فضایی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع برپا شده است.

شیردل افزود: در موکب های این منطقه با برنامه های دینی، فرهنگی، شرعی، امدادی، خدماتی، حمل و نقل، درمانی و هلال احمر و سه وعده صبحانه، ناهار و شام از عزاداران حسینی کشور همسایه افغانستان استقبال و پذیرایی می شود.

وی بیان کرد: ارائه خدمات به زائران حسینی این کشور همسایه تا آخرین روزهای ورود آنان به مرز زمینی دوغارون ادامه دارد و در این راستا از همه ظرفیتها استفاده شده است.

وی اضافه کرد: با استفاده از توان نیروهای مردمی، ۲۵۰ نفر به صورت خودجوش به زائران در مرز خدمت رسانی می کنند و خدمات مناسبی برای زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در این نقطه از کشور اندیشیده شده است تا زمینه عبور آسان و بدون دغدغه آنها فراهم شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای سهولت در ورود زائران اربعین افغانستانی به دوغارون، تعداد گیت های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شده و از چهار گیت به هشت گیت افزایش یافته است.

اتباع افغانستان برای شرکت در آیین عزاداری پایان ماه های محرم و صفر، سفر خود از مرز دوغارون را به صورت رسمی از سال ۱۳۹۶ به این کشور آغاز کردند که با شیوع کرونا، این سفرهای زیارتی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ متوقف شد اما پس از فروکش کردن کرونا تاکنون افزون بر ۱۵۰ هزار نفر از مشتاقان افغانستانی زیارت مقابر اهل بیت (ع) به کشور عراق مشرف شده اند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا


 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.