صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: طبق سنوات گذشته پیاده روی جاماندگان اربعین با همان شور و حالی که در کشور عراق وجود دارد، در مشهد برگزار می‌شود و زائران در این شهر به نیابت از سایر مردم کشور، برای زیارت به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسن منصوریان افزود: در این مراسم و با همراهی مساجد موکب‌های مردمی و خدمت رسان در طول مسیر خیابان امام رضا (ع) نذورات خود را توزیع خواهند کرد و سعی شده است تا با حضور مردم فضا صمیمی و معنوی در مراسم جاماندگان اربعین رقم بخورد.

وی تصریح کرد: بسیاری از نیروی‌های مدیریت شهری جهت خدمت رسانی به زائران به شهر نجف اعزام شده‌اند؛ با توجه به اینکه در روز‌های پایانی ماه صفر مشهد میزبان سیل عظیمی از زائران است، این نیرو‌ها به محض اتمام کار در کشور عراق به مشهد خواهند آمد تا خدمت رسانی به زائران در مشهد بی وقفه ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام منصوریان اظهار داشت: آذین بندی معابر منتهی به حرم‌مطهر، مراسم روضه خوانی و نمایش‌های مذهبی و آیینی از عمده‌ترین فعالیت‌های فرهنگی درنظر گرفته شده برای این ایام است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری نقش حمایت و تسهیلگری در مشارکت مردمی به منظور برپایی موکب‌ها را داشته است؛ یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری ایجاد زیرساخت‌های اسکان به منظور رفاه حال زائران بوده است.

عضو شورای شهر مشهد مقدس ادامه داد: امسال برای اولین‌بار سایر کشور‌های اسلامی از جمله لبنان، عراق و مصر در مشهد موکب برپا خواهند کرد که این موضوع نشان از جهان‌شهر بودن مشهد دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.