مشهد با همه ظرفیت آماده میزبانی از زائران دهه پایانی صفر (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) همایش باشکوه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهدمقدس برگزار می‌شود (۴ شهریور ۱۴۰۳) بررسی اهمیت مسجد گوهرشاد به عنوان یک بنای فاخر حسامی: فعالیت حدود ۳۰۰ موکب در خیابان امام رضا(ع) در سه روز پایانی صفر| تجهیز و آماده‌سازی حدود ۵۰ مرکز اسکان در مشهد شهردار مشهد مقدس: ۱۰ روز آخر ماه صفر، فعالیت شهرداری به صورت شبانه روزی خواهد بود ۶۳ هزار نفر شب اسکان موقت در مشهد، برای دهه پایانی صفر فراهم شده است شهردار مشهد مقدس: میدان شهدا به حسینیه امام رضا (ع) تبدیل می‌‎شود اعمال قانون ۲۷۶۸ خودروی حادثه ساز در مشهد | ۴۶ خودرو متخلف توقیف شدند (۳۱مرداد ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، خین عرب و پیرامون حرم مطهر رضوی (۳۱مرداد ۱۴۰۳) خدمت‌رسانی رایگان مترو مشهد در سه روز پایانی ماه صفر | پیش‌بینی روزانه ۱۰۰ هزار لیتر سوخت، جهت تأمین سوخت اتوبوس‌ها شهرداری مشهد در نجف اشرف احترام و تکریم خادمان و زائران را به نمایش گذاشت استفاده از تجهیزات متناسب با شرایط نجف اشرف توسط پاکبانان شهرداری مشهدمقدس خدمت رسانی پاکبانان شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف کاملا مشهود است اجرای پروژه میان‌گذر جنوبی در شمال شرق مشهدمقدس ارتقای کیفیت و تخصصی‌تر شدن خدمات‌رسانی شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف طرح "ترنم زندگی" در مشهد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده ماجرای بیلبورد‌های شهری مشهد با عنوان «التیام زخم‌ها» چه بود؟ عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد: تمهیدات شهرداری مشهد برای دهه پایانی صفر منظم‌تر از سال‎های گذشته است فعالیت ۲۱ «راهنمای زائر» ستاد اربعین شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف همراهی تمام ارکان شهرداری مشهدمقدس برای خدمت‌رسانی در دهه آخر صفر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

مشهد با همه ظرفیت آماده میزبانی از زائران دهه پایانی صفر (۳۱ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۶۶۳۶
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
مشهد با همه ظرفیت آماده میزبانی از زائران دهه پایانی صفر (۳۱ مرداد ۱۴۰۳)
عضو شورای شهر مشهد مقدس تمهیدات مدیریت شهری برای دهه پایانی صفر را تشریح کرد.

هاشم دائمی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص تمهیدات مدیریت شهری برای دهه پایانی صفر اظهار کرد: برای آماده سازی و مهیا شدن مشهد مقدس در این میزبانی در چندین حوزه اقداماتی انجام شده است، رفت و روب و تنظیف شهری، مهیا کردن وضوخانه و آبخوری، حفظ ایمنی شهر، تاسیسات بهداشتی، عرضه ارزاق عمومی، راهنمای زائر و انضباط شهری، آذین بندی و اکران سان لایت‌ها و خدمت رسانی در روز اربعین در برنامه جاماندگان اربعین از جمله این اقدامات است. 

رفت و روب و تنظیف شهری 

دائمی در تشریح جزئیات این اقدامات اظهار کرد: در زمینه رفت و روب و تنظبف شهری، آماده باش ۱۰۰ درصدی نیروی کارگری خدمات شهری با فعالیت پنج هزار و ۸۰۰ پاکبان در سه شیفت کاری، انجام خدمات رفت و روب و شست و شوی معابر با اولویت معابر منتهی به حرم مطهر رضوی، پاکسازی ۷ محور ورودی شهر مشهد شامل جاده قوچان محور قدیم و جدید، نیشابور، سرخس، کلات، فریمان و میامی جهت استقبال از زائران پیاده دهه آخر صفر به مسافت ۱۰ کیلومتر از نهم تا یازدهم شهریورماه، استقرار ۱۲ دستگاه مخازن ماشین حمل پسماند خشک در منطقه ثامن در اطراف موکب‌ها و توزیع مخازن مخصوص زباله خشک به موکب‌ها و محل اسکان زائران از جمله این موارد است. 

جانمایی وضوخانه و آبخوری 

وی با اشاره به آماده سازی وضوخانه و آبخوری جهت رفاه حال زائران در سطح شهر گفت: ۳۵ دستگاه وضوخانه سیار پیرامون حرم مطهر رضوی جانمایی شده است و برای رفع نقص و فعال سازی ۲۲۱ آبخوری و سقاخانه در سطح شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر رضوی نیز اقدامات لازم انجام شده است. 

آماده باش نیرو‌ها برای حفظ ایمنی شهر 

نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مسئله حفظ ایمنی شهر را از جمله موارد مهم مطرح کرد و افزود: در این زمینه آتش‌نشانان و نجات‌گران در آماده‌باش ۱۰۰درصدی هستند. کارشناسان به صورت مستمر از اماکن اسکان اضطراری، خیمه‌ها و موکب‌ها بازدید و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند. همچنین ۵۶ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر آماده باش است. 

اقدامات لازم برای تاسیسات بهداشتی و تامین آب 

دائمی در خصوص تأسیسات بهداشتی و کار‌هایی که در این زمینه انجام شده است، گفت: جهت رفاه حال زائران سه هزار و ۶۶۱ سرویس بهداشتی در سطح شهر و ۷۷۱ چشمه سرویس بهداشتی در مسیر‌های زائران پیاده منتهی به حرم مطهر رضوی، ۶۰ چشمه کانکس سرویس بهداشتی و ۳۷ دوش حمام سیار راه اندازی شده است.

وی افزود: آبرسانی به مواکب ورودی جاده قدیم قوچان با مشارکت اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری از نهم تا دوازدهم شهریورماه و پیگیری و هماهنگی جهت تامین آب غیر شرب موکب‌های واقع در منطقه ثامن از یازدهم تا چهاردهم شهریورماه انجام شده است. 

تمهیدات لازم برای عرضه ارزاق عمومی 

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد مسئله عرضه ارزاق عمومی را از دیگر اقدامات انجام‌شده مطرح کرد و گفت: بازگشایی ۱۰ غرفه عرضه ارزاق عمومی پیرامون حرم مطهر رضوی، مکان‌یابی ۶ نانوایی سیار پیرامون حرم مطهر رضوی و یک نانوایی در بوستان غدیر همچنین فعالیت دو فروشگاه «شهرما» پیرامون حرم مطهر رضوی از جمله این موارد است. 

راهنمای زائر، انضباط شهری و آذین‌بندی 

موضوع راهنمای زائر و انضباط شهری از دیگر مسائلی است که برای دهه پایانی صفر برای آن برنامه ریزی ویژه‌ای شده است، دائمی در این باره بیان کرد: فعالیت ۳۵ اکیپ راهنمای زائر در سطح شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر رضوی و فعالیت ۲۸۵ نفر در این حوزه با سه شیفت کاری برنامه ریزی شده است. 

وی افزود: در خصوص آذین‌بندی و اکران سان لایت‌ها نیز تغییر رنگ بیش از ۷۰ هزار متر آذین بندی‌های سطح شهر به رنگ قرمز و اکران محتوای مناسبتی در بیش از ۳۸۰ المان سان لایت در سطح شهر انجام خواهد شد. 

خدمت رسانی در روز اربعین 

نائب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس درباره خدمت‌رسانی در روز اربعین برای «جاماندگان اربعین» بیان کرد: استقرار یک خودروی مه‌پاش، نصب ۷ وضوخانه سیار در خیابان امام رضا (ع)، فعالیت ۲۲ آبسردکن و سقاخانه در خیابان امام رضا (ع)، نصب ۶۵ حلقه سطل زباله در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی و به‌کارگیری ۱۸ خودروی حمل پسماند برنامه‌ریزی شده است. 

وی تصریح کرد: انجام نظافت توسط ۲۴۰ نفر نیروی معین پاکبان در دو شیفت و ۲۲۵ پاکبان موظفی منطقه، فعالیت ۶۲ چشمه سرویس بهداشتی و ۵ سرویس مشارکتی مساجد در خیابان امام رضا (ع) و شستشوی معبر خیابان امام رضا (ع) با ۴ تانکر فشار قوی در شب اربعین از دیگر اقدامات است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->